וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המשבר הכלכלי: הפרלמנט באיראן הדיח את שר הכלכלה

26.8.2018 / 11:59

ממשלתו של רוחאני ספגה מכה נוספת אחרי ש-137 מחוקקים תמכו בהדחת מסעוד כרבסיאן ברקע החרפת המצב הכלכלי. הוא השר השני בתוך חודש שנאלץ לעזוב את תפקידו בשל הצבעה בפרלמנט

עריכה: איתי עמרם

הפרלמנט באיראן הדיח היום (ראשון) את שר האוצר, מסעוד כרבסיאן, בצל המשבר הכלכלי במדינה שמחריף תחת הסנקציות האמריקניות. לפי התקשורת באיראן, 137 מחוקקים הצביעו בעד הדחתו של שר האוצר, בעוד ש-121 אחרים תמכו בהישארותו בתפקיד.

מהלך זה נוסף לשורת שינויים שמבצעים בפרלמנט בניסיון לשפר את המצב הכלכלי הקשה, בהם הדחת שר עבודה והחלפת נגיד הבנק המרכזי במדינה.

בדצמבר החלו הפגנות בשל המשבר הכלכלי, ואלו התפשטו ל-80 ערים ועיירות והסתיימו עם 25 הרוגים. מאז נמשכו הפגנות ספורדיות של נהגי משאיות, חקלאים וסוחרים בטהראן, ולעתים הן הובילו לעימותים אלימים עם כוחות הביטחון.

לקריאה נוספת בנושא
ארה"ב: הסיוע של אירופה לאיראן מעביר מסר שגוי
האיחוד מנסה להציל את הסכם הגרעין: יעביר 18 מיליון אירו לאיראן

מסעוד קרבסיאן, שר האוצר האיראני שהודח. IMA, מערכת וואלה! NEWS
משלם את מחיר המשבר הכלכלי. כרבסיאן/מערכת וואלה! NEWS, IMA

איראן מסרבת לקריאתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפתוח במשא ומתן ישיר על הסכם גרעין חדש, שיכלול גם הגבלות על תכנית הטילים שלה ועל מעורבותה בסכסוכים באזור. וושינגטון מבהירה כי היא תמשיך בהפעלת לחץ מקסימלי על המשטר בטהראן עד שזה ישנה את מדיניותו, ודוחקת גם באירופה להצטרף למהלכי הבידוד, אם כי באיחוד מנסים לשמור על ההסכם שעליו חתומות גם רוסיה וסין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נשיא איראן חסן רוחאני, 6 באוגוסט 2018. AP
הפרלמנט מקשה על ממשלתו. רוחאני/AP

לדברי שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף, ארצות הברית מנהלת מלחמה פסיכולוגית נגד איראן. "מאז שטראמפ הכריז על נסיגתו מהסכם הגרעין, אמריקה לא הצליחה להשיג את מטרותיה", אמר זריף, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות איסנ"א. הוא גם העביר ביקורת מרומזת נגד יריביו של הנשיא, שמעמדו נחלש מאז הפרישה מהסכם הגרעין.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully