וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הסיוע של אירופה לאיראן מעביר מסר שגוי

25.8.2018 / 9:50

נציג הממשל לענייני איראן ביקר את החלטת האיחוד להגיש כ-20 מיליון דולר לטהראן במטרה לקזז בהשפעת הסנקציות האמריקניות. "מנציח את יכולות משטר האייתוללות להזניח את צרכי עמו"

עריכה: איתי עמרם

נציג הממשל האמריקני לענייני איראן, בריאן הוק, ביקר הלילה (שבת) את ההחלטה של האיחוד האירופי להעביר כ-20 מיליון דולר כסיוע לטהראן. לדבריו, "זה מעביר את המסר השגוי בזמן השגוי". הוא דחק בבריסל לעזור לוושינגטון כדי להסיר את האיום האיראני על יציבות העולם.

"סיוע זר של משלמי המסים באירופה מנציח את יכולת המשטר להזניח את צרכי עמו ולעכב כל שינויים משמעותיים במדיניותו", מסר הוק בהצהרה. "העם האיראני מתמודד עם לחץ כלכלי של ממש, שנגרם בשל השחיתות של הממשלה, הניהול הכושל שלה וההשקעה העמוקה בטרור ובסכסוכים זרים. "עוד כסף בידי האייתוללות משמעותו עוד כסף לביצוע התנקשויות באותן מדינות אירופיות", הוסיף.

חבילת הסיוע האירופית נועדה לקזז מהשפעת הסנקציות האמריקניות המתחדשות, כחלק מהניסיון של האיחוד להציל את הסכם הגרעין שממנו פרש נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במאי. על ההסכם, שנחתם ב-2015 תחת ממשלו של ברק אובמה, חתומות גם רוסיה וסין.

הסיוע הוא חלק מחבילה גדולה יותר, בגובה של 50 מיליון אירו, שהקצו באיחוד לסיוע לאיראן. זאת לנוכח איומיה להפסיק לציית למגבלות שמוטלות עליה בהסכם הגרעין אם לא תקבל הטבות כלכליות.

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי בכנס בטהראן, 13 באוגוסט 2018. רויטרס
חמינאי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully