וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תבנה מחדש את צבא סוריה: איראן חתמה על הסכם עם משטר אסד

27.8.2018 / 20:05

בסוכנות הידיעות תסנים דווח כי ההסכם נחתם במפגש בין שרי ההגנה בדמשק. שר ההגנה של איראן נועד גם עם אסד: "כוחותינו נמצאים בסוריה לבקשת דמשק ולאיש אין זכות להתערב בכך"

עריכה: איתי עמרם

איראן וסוריה חתמו על הסכם לשיתוף פעולה צבאי במהלך המפגש בין שרי ההגנה של המדינות בדמשק - כך דיווחה היום (שני) סוכנות הידיעות האיראנית תסנים. אתמול הגיע שר ההגנה של איראן, אמיר חתאמי, לביקור בן יומיים בסוריה, ונפגש עם השליט בשאר אסד ועם בכירי צבא אחרים.

בריאיון שהעניק בשעות הערב לרשת אל-מיאדין הלבנונית, אמר חתאמי כי איראן הציבה כוחות בסוריה לבקשתה של דמשק, וכי "אין לאף מדינה שלישית זכות להביע דעה בעניין או להתערב בו". זאת בהתייחסו לדרישות של ישראל וארצות הברית לנסיגה איראנית מסוריה.

לדברי חתאמי, הסעיף החשוב ביותר בהסכם הוא בניית צבא סוריה מחדש. "באמצעות הסכם זה סללנו את הדרך לשיקום התעשיות הצבאיות הסוריות", הוסיף. "על סמך היכרותי את יכולותיה של איראן, אני חושב שהאיומים של נתניהו לתקוף אותה רחוקים מהמציאות", אמר הגנרל על ראש הממשלה.

לקריאה נוספת בנושא
שר ההגנה האיראני הגיע לסוריה: "מקווים לתפקיד במאמצי השיקום"

נשיא סוריה בשאר אסד ושר ההגנה של איראן אמיר חתאמי בדמשק, 26 באוגוסט 2018. רויטרס
אסד ושר ההגנה האיראני, אתמול/רויטרס

ארצות הברית וישראל דורשות מאיראן להסיג את כוחותיה מסוריה, אך הן מתקשות לרתום למהלך את רוסיה, החברה גם היא בציר ותומכת במשטר. לטענת טהראן, נוכחותה הצבאית היא על תקן יעוץ בלבד ובהזמנת דמשק. היא הבהירה כי אין לה כוונה לסגת בשלב זה.

מאות לוחמים איראנים, בהם בכירים במשמרות המהפכה, ועוד מאות לוחמי מיליציות שיעיות הנתמכות בידי טהראן נהרגו בסוריה מאז 2012.

עד לשנים האחרונות שמרו משמרות המהפכה על פרופיל נמוך בכל הנוגע למעורבותם בסכסוך, אך לנוכח העלייה במספר ההרוגים הנושא הפך לגלוי יותר. הוא תואר כהכרחי כדי להיאבק בארגון הסוני הקיצוני "המדינה האסלאמית" (דאעש), הרואה בשיעים כופרים.

(עדכון ראשון: 9:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully