וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההגנה האיראני הגיע לסוריה: "מקווים לתפקיד במאמצי השיקום"

26.8.2018 / 10:02

אמיר חתאמי ייפגש עם בכירים במשטר, שבו תומכת טהראן לאורך המלחמה. ארה"ב וישראל דורשת את נסיגת הכוחות הפרו-איראניים, אך איראן טוענת כי היא נמצאת בסוריה לבקשת אסד

עריכה: איתי עמרם

שר ההגנה של איראן, אמיר חתמאי, הגיע היום (ראשון) לביקור בסוריה - כך דיווח סוכנות הידיעות "תסנים". במהלך ביקורו צפוי חתמי להיפגש עם בכירים בצבא ובמשטר, שבו תומכת טהראן לאורך השנים. "אנחנו מקווים שיהיה לנו תפקיד חיובי בשיקומה של סוריה", צוטט חתאמי על ידי פארס, סוכנות ידיעות איראנית אחרת.

ארצות הברית וישראל דורשות מאיראן להסיג את כוחותיה מסוריה, אך הן מתקשות לרתום למהלך את רוסיה, החברה גם היא בציר ותומכת במשטר. לטענת טהראן, נוכחותה הצבאית היא על תקן יעוץ בלבד ובהזמנת דמשק. היא הבהירה כי אין לה כוונה לסגת בשלב זה.

מאות לוחמים איראנים, בהם בכירים במשמרות המהפכה, ועוד מאות לוחמי מיליציות שיעיות הנתמכות בידי טהראן נהרגו בסוריה מאז 2012. עד לשנים האחרונות שמרו משמרות המהפכה על פרופיל נמוך בכל הנוגע למעורבותם בסכסוך, אך לנוכח העלייה במספר ההרוגים הנושא הפך לגלוי יותר. הוא תואר כהכרחי כדי להיאבק בארגון הסוני הקיצוני "המדינה האסלאמית" (דאעש), הרואה בשיעים כופרים.

לקריאה נוספת בנושא
סוף הרומן? צבא אסד נלחם לראשונה בכוחות פרו-איראניים בסוריה

שר ההגנה של איראן, אמיר חתאמי, בעת הגעתו לביקור בסוריה. -, מערכת וואלה! NEWS
שר ההגנה של איראן, אמיר חתאמי, בעת הגעתו לביקור בסוריה/מערכת וואלה! NEWS, -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully