וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם סעודי: אם איראן תחסום את מצרי הורמוז, האו"ם יאשר פעולה צבאית

28.8.2018 / 14:22

יועץ במשרד האנרגיה הסעודי אמר כי טהראן לא מסוגלת לחסום באופן מלא או חלקי את נתיב אספקת הנפט האסטרטגי. זאת אחרי שמשמרות המהפכה הצהירו כי הם שולטים על המצרים המובילים למפרץ הפרסי. פומפאו: "נבטיח את חופש השיט"

עריכה: איתי עמרם

גורם סעודי אמר היום (שלישי) כי אם איראן תחסום את מצרי הורמוז, מועצת הביטחון של האו"ם צפויה לאשר מבצע צבאי נגדה. איבראהים אל-מוהנא, יועץ של משרד אנרגיה הסעודי, אמר בכנס בנורבגיה העוסק בנפט כי טהראן לא מסוגלת לעשות זאת, באופן חלקי או מלא. לדבריו, איראן תהיה המפסידה העיקרית מכך.

דבריו נאמרו בתגובה להצהרתו של מפקד הצי במשמרות המהפכה, עלי רזא טנגסירי, שאמר אתמול כי לאיראן יש שליטה מלאה על המפרץ הפרסי ועל המצרים המובילים אליו. איראן מאיימת לחסום את מצרי הורמוז במקרה שהיא לא תצליח לייצא נפט. היועץ הסעודי הבכיר אמר כי הסנקציות האמריקניות הנוכחיות לא יצליחו לעצור לחלוטין את יצוא הנפט.

לקריאה נוספת בנושא
איראן מאיימת: יש לנו שליטה מלאה על המפרץ הפרסי

מסוקים אמריקניים חגים מעל כלי שיט של משמרות המהפכה של איראן, הסמוכה לנושאת המטוסים ג'ורג' וו בוש, במצרי הורמוז, מרץ 2017. רויטרס
כלי שיט איראני בסמוך לנושאת מטוסים אמריקנית במצרי הורמוז, בשנה שעברה/רויטרס

הלילה דחה שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו את טענותיה של איראן על שליטה מלאה במצרים. "המצרים הם נתיב שיט בינלאומי. ארצות הברית תמשיך לעבוד עם בעלות בריתה כדי להבטיח את חופש השיט והמסחר דרך נתיבי המים הבינלאומיים", אמר.

המתיחות בין איראן לבין ארצות הברית גברה בחודשים האחרונים, מאז שהנשיא דונלד טראמפ פרש מהסכם הגרעין שנחתם בחודש מאי. בתחילת החודש נכנסו לתוקף סנקציות שהוסרו במסגרת ההסכם, שצפויות להחריף את המשבר הכלכלי במדינה. בנובמבר ייכנס לתוקף סבב נוסף של עיצומים, שיפגע גם במגזר האנרגיה של טהראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully