וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החתול השחור עבר מזמן: האורחת המיוחדת של נתניהו בעצרת האו"ם

28.8.2018 / 16:55

מירי רגב, המקורבת במיוחד לזוג נתניהו, תצטרף לראשונה לביקור בניו יורק שבו ייפגש רה"מ עם מנהיגי מדינות ויישא נאום בעצרת האו"ם. הזמנתה של רגב לביקור מפיגה את הדיווחים על הצטננות ביחסים סביב התפטרותה מוועדת המקומות הקדושים וביטול משחק הכדורגל עם ארגנטינה

צילום: קובי אליהו עריכה: תום זואילי

(בווידיאו: רגב אחרי ביטול המשחק עם ארגנטינה שגרר ביקורת מצד מקורבי נתניהו)

לביקור השנתי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת הכללית של האו"ם תתלווה השנה אורחת מיוחדת: שרת התרבות והספורט מירי רגב, המקורבת במיוחד לבני הזוג נתניהו, שתצטרף לראשונה לפמליית ראש הממשלה לניו יורק. נתניהו, רעייתו ורגב ישהו בניו יורק כחמישה ימים בחופשת חול המועד של סוכות, כשבשיא הביקור הנאום המסורתי בעצרת האו"ם. בשולי העצרת ראש הממשלה צפוי לקיים פגישות מדיניות עם מנהיגי העולם שמגיעים מדי שנה לכינוס הבינלאומי.

רגב, הקרובה במיוחד לרעיית ראש הממשלה, כבר "כבשה" את הטיימס סקוור במצעד למען ישראל לפני כחודשיים, והפעם תכבוש את רחובות (וחנויות) מנהטן לצדה של שרה נתניהו. טרם נקבע סופית הלו"ז של רגב בביקור, אך היא צפויה לשבת ביציע הכבוד בעצרת בזמן הנאום המפורסם ולהשתתף באירועים הפומביים בשולי העצרת, כמו אירוע מיוחד של אונסק"ו לציון המאבק באנטישמיות שצפוי להיערך בשבוע זה. גם השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי יהיה בניו יורק באותו הזמן וייצג את ישראל בוועידת המדינות התורמות לרשות הפלסטינית.

עוד בוואלה! NEWS:
המילים האחרונות של ג'ון מקיין כוללות מסר נגד הנשיא טראמפ
טורקיה: צעדי ארה"ב עלולים להזין את הטרור ולגרום למשבר פליטים
אחרי המאבק: עובדי המסעדה התל אביבית יפוצו ב-300 אלף שקל

שרת התרבות מירי רגב ואשר ראש הממשלה שרה נתניהו ה-4 ביוני 2018. מערכת וואלה! NEWS
אחת התומכות הנאמנות של נתניהו בליכוד. רגב עם שרה נתניהו/מערכת וואלה! NEWS

נתניהו נוהג מעת לעת לצרף שרים לנסיעותיו המדיניות, אך הביקור בניו יורק נחשב לדובדבן שבקצפת. רגב ידועה כאחת התומכות הנאמנות ביותר שלו בליכוד, כפי שבא לידי ביטוי בינואר האחרון כאשר היללה אותו לעיני המצלמות עם שובו מביקור בהודו, ובקרב שניהלה כמה חודשים אחר כך על הנאום בטקס הדלקת המשואות. כחלק מאחריותה על חגיגות ה-70, רגב התעקשה לשנות את כללי הטקס ולכלול נאום של ראש הממשלה בהר הרצל, למרות התנגדותו העיקשת של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ובסופו של דבר, כרצונה, נתניהו אכן נאם.

הזמנתה של רגב להצטרף לנסיעה מפיגה את ההערכות כי הייתה מתיחות בינה ובין בני הזוג נתניהו. כפי שפורסם בוואלה! NEWS ביולי האחרון, היחסים בין נתניהו ורגב הצטננו סביב ההחלטה שלה להתפטר מוועדת המקומות הקדושים, שיצרה משבר על עבודות הרחבה של הרפורמים והקונסרבטיבים בכותל. חודש לפני כן, מקורבי נתניהו העבירו ביקורת נדירה על רגב בעקבות ביטול משחק הכדורגל עם ארגנטינה. עם זאת, נתניהו ורגב הכחישו אז בתוקף כי עבר חתול שחור, ונראה כעת כי גם אם הייתה התרחקות - היא הייתה זמנית בלבד, כפי שכבר קרה בעבר.

ביבי נתניהו נואם בעצרת הכללית של האו"ם 19.9.17. רויטרס
הביקור בניו יורק נחשב לדובדבן שבקצפת. נתניהו באו"ם, בשנה שעברה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully