וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: צעדי ארה"ב עלולים להזין את הטרור ולגרום למשבר פליטים

27.8.2018 / 23:03

שר האוצר וחתנו של ארדואן אמר כי מהלכיה של וושינגטון מבודדים אותה מבעלי בריתה בעולם והזהיר כי הם עשויים לגרום לאי-יציבות באזור. במסיבת עיתונאים בפריז, אמר כי טורקיה וצרפת חולקות את אותה עמדה ביחס לאיראן

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שר האוצר של טורקיה, ברט אלביירק, אמר היום (שני) כי צעדיה של ארצות הברית נגד אנקרה עלולים "להזין טרור" ולגרום למשבר פליטים. במהלך מסיבת עיתונאים עם עמיתו הצרפתי בפריז, הוסיף השר הבכיר, שהוא גם חתנו של נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, כי מדיניותה של וושינגטון "מבודדת אותה מבעלי בריתה בעולם".

היחסים בין שתי חברות נאט"ו התדרדרו בשל שורת מחלוקות על נושאים אזוריים, אך בעיקר מאז סירובה של אנקרה לשחרר את הכומר האמריקני אנדרו ברונסון, המואשם בעבירות טרור. ממשל טראמפ הטיל סנקציות ומכסים בתגובה, אך ארדואן וממשלתו טוענים כי הם אינם מתערבים במערכת המשפט. בשל המשבר, איבדה הלירה הטורקית שיעור גבוה מערכה מול הדולר.

שר האוצר של טורקיה ברט אלביירק ושר האוצר של צרפת ברונו לה מר בפריז, 27 באוגוסט 2018. רויטרס
טורקיה רוצה לשפר את היחסים עם אירופה. אלביירק ולה מר בפריז, היום/רויטרס

לדברי אלביירק, למהלכיה של ארצות הברית יש פוטנציאל "לגרום לבעיות ולחוסר יציבות באזור". הוא התייחס גם לסנקציות האמריקניות שהוטלו מחדש לאחרונה על איראן, ואמר כי טורקיה וצרפת - שנותרה בהסכם הגרעין שממנו פרש טראמפ - חולקות את אותה עמדה.

הוא אמר כי טורקיה רוצה לקדם את היחסים עם האיחוד האירופי, ולהגדיל את היקף הסחר עם צרפת מ-14 מיליארד דולר ל-20 מיליארד דולר. שר האוצר הוסיף כי "הדולר מאבד את מעמדו ככלי סחר עולמי".

(עדכון ראשון 17:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully