וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שילם לבכירים בקהילה כדי שייבחר: ראש מועצת עמנואל הואשם בשוחד

28.8.2018 / 13:34

על פי כתב האישום, עזרא גרשי התחייב להעסיק אנשי חב"ד בתפקידים שונים במועצה בשכר, ולהעביר תקציבים לטובת קהילת חב"ד ביישוב בתמורה לתמיכה בו במערכת הבחירות לרשויות המקומיות ב-2013. פרקליטו: "הוא יזוכה מכל חשד בבית המשפט"

עזרא גרשי 12 ביוני 2017. באדיבות אתר בחדרי חרדים, מערכת וואלה! NEWS
שילם לבכירים כדי לזכות בקולות. גרשי/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות אתר בחדרי חרדים

הפרקליטות הגישה היום (שלישי) כתב אישום לבית המשפט השלום בכפר סבא נגד ראש המועצה המקומית בעמנואל, עזרא גרשי, בגין עבירת שוחד בבחירות האזוריות לפני כחמש שנים. כתב האישום הוגש לאחר שהמשטרה המליצה בחודש יוני אשתקד להעמיד לדין את גרשי, בשל חשד להתחייבויות פסולות לגורמים בקהילת חב"ד המקומית, כדי שאלו יצביעו עבורו בבחירות. לצד גרשי הואשם בכיר נוסף בקהילת חב"ד ביישוב, בגין ניהול המשא ומתן מול הגורמים.

על פי כתב האישום, גרשי התחייב להעסיק אנשי חב"ד בתפקידים שונים במועצת היישוב בשכר, וכן לתמיכה כספית והעברת תקציבים לטובת קהילת חב"ד ביישוב בתמורה לתמיכה בו במערכת הבחירות לרשויות המקומיות ב-2013.

עוד בוואלה! NEWS:
"רעידת אדמה תוביל לפגיעה המונית": עשרות כיתות בסכנת התמוטטות
רוחאני: "רבים איבדו אמון באיראן בעקבות הסנקציות האמריקניות"
"הכריש הפנה את הראש - ונתן לי ביס": הצלם הישראלי ננשך בבהאמה

כתב האישום מייחס עבירה חמורה נוספת לגרשי, לפיה העניק זכות וטו לבכיר הנוסף בקהילה שהואשם לצדו, בעת בחירת היועץ המשפטי של המועצה. על פי כתב האישום, השניים סיכמו כי אם אותו בכיר בקהילה יביע חוסר אמון ביעוץ המשפטי הנוכחי של המועצה ובחוות דעתו, ייבחר יועץ אחר, זאת כדי שיימנע כל ניסיון סיכול של ההסכמים לקיום הבטחותיו לגורמים השונים

כמו כן, גרשי הותיר בחשאי את ההסכם שאליו הגיע עם הבכיר ונמנע מלמסור למזכיר המועצה את נוסחו המלא, בניגוד לנדרש ממנו על פי החוק. במעשים אלה, לפי כתב האישום, פגעו גרשי והאדם הבכיר בטוהר הבחירות למועצה והשפיעו עליהן באופן פסול.

סנגורו של גרשי, עו"ד שרון נהרי, העריך כי למרות הדברים, בית המשפט יזכה את מרשו מהאישומים. "צר לנו שפרקליטות המדינה החליטה להגיש כתב אישום נגד אדם שהקדיש את כל חייו לעשייה ציבורית ועזרה למען אחרים", אמר. "עזרא גרשי הוא ראש מועצה אהוב ואהוד שעשה רבות למען תושבי מועצה אזורית עמנואל. מדובר באיש בעל ערכים שכתב האישום אינו מתיישב איתם ואני בטוח שלאחר שנביא את טענותינו בבית המשפט הוא יזוכה מכל חשד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully