וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכריש הפנה את הראש - ונתן לי ביס": הצלם הישראלי ננשך בבהאמה

28.8.2018 / 10:07

חובב הכרישים איציק יוגב ליווה קבוצת ישראלים באיי הבהאמה - וננשך בידי כריש לימוני. לאחר חבישה בלב ים הוא הועבר לטיפול בבית חולים מקומי. "הביטחון המופרז והשאננות שלי אשמים - היה טיול נהדר למרות הסיום"

כרישים. באדיבות המצולם, מערכת וואלה! NEWS
ניצל בנס. יוגב חבוש בידו, בבית חולים מקומי/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המצולם

"הוא הפנה את הראש אלי ונתן לי ביס - זה היה סוג של נס", כך תיאר חובב הכרישים איציק יוגב את הרגע שבו ננשך בצלילה באיי הבהאמה בסוף השבוע האחרון בידי כריש לימוני. יוגב ספג פציעה בזרועו בלבד ולא נגרם לו כל נזק לעצמות, לעצבים או לאיברים פנימיים.

"אלה כרישים שמתקרבים אליך והם אדישים לחלוטין", הסביר יוגב על אופיו של זן הכרישים שאליו משתייך הפרט המסוים שתקף אותו. לטענתו מדובר בכרישים רגועים שאינם תוקפים אלא אם כן הם חשים מאוימים. "הביטחון המופרז והשאננות שלי הם האשמים", הודה יוגב.

עוד בוואלה! NEWS:
מענה לחיזבאללה: צה"ל רכש רקטות שיכסו את שטחי השיגור של האויב
"מינוי פסול": אבי מקורבה של פיירברג מונה למזכיר ועדת הבחירות בנתניה
חמישה ימים לפתיחת הלימודים: כ-80 אלף פעוטות יישארו בבית

כרישים. מערכת וואלה! NEWS
"הוא תפס את תנועת היד כאיום". כריש בבהאמאס/מערכת וואלה! NEWS

יוגב, חובב כרישים מושבע, יצא לצלילות כרישים רבות ברחבי העולם ונשבה בקסמם של חסרי החוליות. יחד עם האהבה לצילום, החל לתעד דרך העדשה שלו את המפגשים הייחודיים מתחת למים. התקרית שבה נפצע התרחשה בשבת האחרונה במסגרת "טיול צלילת כרישים" שערך יוגב, בו הפליג ביאכטה עם קבוצה של 14 ישראלים נוספים ליעדים שונים ברחבי האיים הקאריביים - בהם צלילות עם כרישים לבנים בכלובים במקסיקו וכן באתרים בסאן דייגו.

"ירדנו כל הקבוצה לצלילה בעומק של עשרה מטרים, קרקע חולית, עשרות כרישים סביבנו כל הזמן", תיאר יוגב. לדבריו, מדובר היה בצלילה השישית שערכו יחד חברי הקבוצה, שכבר למדו את ההתנהגות של הכרישים באזור. אחת ההנחיות שאותה הדגיש יוגב בפני חברי הקבוצה הייתה האיסור לגעת ו"לשלוח ידיים" אל עבר הכרישים. זאת, מכיוון שעצם הנגיעה יכולה להרגיזם ואף להעביר מחלות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
כרישים. מערכת וואלה! NEWS
"הם מתקרבים אליך כשהם אדישים לחלוטין". כריש לימוני בבהאמאס/מערכת וואלה! NEWS

לדבריו, הותקף בזמן שהיה עסוק בצילום שתיים מחברות הקבוצה ליד אחד הכרישים. "הטעות שלי הייתה שבחוסר תשומת לב סימנתי להן לשנות לוקיישן, וזאת הטעות שיכולה הייתה להסתיים בצורה קטלנית", הוסיף. "היד שלי הייתה קרובה יחסית לכריש הלימוני. הוא תפס את זה כסוג של איום ובן רגע הוא הפנה את הראש אליי ונתן לי ביס".

לאחר מכן, סיפר, ניסה למשוך את ידו אך ננשך בשנית על ידי הכריש שהספיק בינתיים לברוח מהזירה. יוגב קיבל טיפול ראשוני מצוות היאכטה ולאחר הפלגה שערכה כשעתיים עד לחוף הקרוב הועבר לטיפול בבית חולים מקומי.

בדף הפייסבוק שלו, שבו, מתעד יוגב את מסעותיו ברחבי העולם, כתב יוגב על המפגש הקרוב. "אחרי חמישה ימים עם עשרות כרישים, אחד מהם - 'לימוני מחייך' - החליט שהגזמתי", כתב לצד תמונה שהעלה בבית החולים. "הנזק יסתכם אני מקווה בצלקות עם סיפור וסנפירים שנשארו במים במהומת הפינוי. היה טיול נהדר למרות הסיום הפחות מוצלח".

כרישים שצולמו על ידי איציק יוגב, חובב כרישים שננשך על ידי כריש. באדיבות המצולמים
קבוצת כרישים שוחה במעמקי הים/באדיבות המצולמים

זרם מי הגולף החמים והאופייני מאוד לאיי הבאהאמה והקריביים, מביא עמו לאזור החופים מינים רבים של חיים - משוניות אלמוגים, ועד לדולפנים וכרישים. חובבי צלילה וצילום תת-ימי מגיעים מכל העולם בכדי לחלוש על השוניות, המערות התת-ימיות והאניות הטבועות, שהפכו זה מכבר לביתם של מינים שונים.

הכרישים הלימוניים, הם כרישים בינוניים ממשפחת הכרישיים, הכריש הלימוני חי במים טרופיים וסובטרופיים בקרבת חופים ושוניות אלמוגים. הם מרבים לצוד דגים, דיונונים ויצוריים ימיים קטנים. אורכו של הכריש הלימוני נע בין 2.4-3.1 מטרים ומשקלו סביב 90 ק"ג. אולם, נמצאו גם פרטים באורך 3.43 מטרים ובמשקל 183 ק"ג. הלימוניים נמצאים גם בחופי מערב אפריקה ובאוקיינוס השקט ליד קליפורניה. בדומה למיני כרישים אחרים, הנקבה הלימונית משריצה צאצאים חיים שגדלים בשוניות אלמוגים וביערות מנגרובים לאורך החוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully