וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מכתב תקיף מצפון קוריאה גרם לטראמפ לבטל את ביקור פומפאו

ב"וושינגטון פוסט" פורסם כי נשיא ארה"ב ביטל את נסיעת שר החוץ לפיונגיאנג בעקבות מכתב תקיף, מבלי לפרט את תוכנו. על פי הדיווח מאחורי המכתב עומד קים יונג צ'ול - מי שמוביל את השיחות מול פומפאו

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ביטל את ביקורו של שר החוץ מייק פומפאו בקוריאה הצפונית בעקבות מכתב תקיף שנשלח מבכיר בפיונגיאנג - כך דווח הלילה (שלישי) ב"וושינגטון פוסט". טראמפ הסביר כי כי הסיבה לכך היא חוסר ההתקדמות במשא ומתן על ההתפרקות מנשק גרעיני, אך לפי הדיווח, היה זה בעקבות מכב ששלח קים יונג צ'ול, מי שהוביל את המשא ומתן מול פומפאו בשבועות האחרונים.

על פי הדיווח, המכתב התקבל שעות בודדות אחרי ששר החוץ הכריז על ביקורו המתוכנן בקוריאה הצפונית. במהלך הביקור פומפאו תכנן להציג את הנציג החדש לשיחות עם פיונגיאנג, סטיבן בייגאן. לא ברור מה בדיוק היה תוכנו של המכתב מלבד העובדה כי הוא היה "תקיף".

עוד בוואלה! NEWS:
טורקיה: צעדי ארה"ב עלולים להזין את הטרור ולגרום למשבר פליטים
טראמפ הכריז על הסכם סחר חדש עם מקסיקו - קנדה נותרה בחוץ
המילים האחרונות של ג'ון מקיין כוללות מסר נגד הנשיא טראמפ

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם קים יונג צ'ול ומכתב מקים ג'ונג און ב-1 ביוני 2018. CNN, אתר רשמי
טראמפ מציג את המכתב שקיבל מקים יונג צ'ול, יוני/אתר רשמי, CNN

קים יונג צ'ול הוא סגן יו"ר הוועד המרכזי של המפלגה הקומוניסטית בקוריאה הצפונית. בתחילת חודש יוני הוא נועד עם טראמפ בבית הלבן ובו הוא העניק לו מכתב מהמנהיג קים ג'ונג און. פגישתם של השניים נערכה לקראת הפסגה בין טראמפ לבין קים שבה סיכמו השניים על פירוז חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני.

ביום שישי טראמפ הודיע על ביטול הביקור, החלטה שאותה הוא ייחס גם למתיחות הגוברת עם סין, בעלת בריתה הקרובה של קוריאה הצפונית, אך הותיר את הדלת פתוחה לפגישה נוספת עם קים.

"בשל העמדה הקשוחה שלנו במדיניות הסחר עם סין, אני לא סבור שהם עוזרים בתהליך הפירוז כפי שעשו בעבר (למרות הסנקציות של האו"ם שנותרו במקומן", כתב. "פומפאו מצפה להגיע לקוריאה הצפונית בעתיד הקרוב, סביר להניח אחרי שייפתרו יחסי המסחר שלנו עם סין. בינתיים אני רוצה לשלוח ברכות חמות לקים. אני מצפה לפגוש אותו בקרוב!".

עוד באותו נושא

צפון קוריאה: ארה"ב מתכננת הונאה כדי לפתוח במלחמה

לכתבה המלאה
שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו לאחר פגישתו בפיונגיאנג עם סגן יו"ר הוועד המרכזי של מפלגת השלטון בקוריאה הצפונית קים יונג צ'ול, 7 ביולי 2018. רויטרס
תכנן להציג את הנציג החדש של ארה"ב בשיחות. פומפאו/רויטרס

בתגובה האשימה קוריאה הצפונית את ארצות הברית ב"הונאה" וב"תכנון מזימה" נגדה. בעיתון הממשלתי "רודונג סינמון" נטען כי יחידות מיוחדות של צבא ארצות הברית המוצבות ביפן מתכננות תרגיל אווירי שמטרתו "לחדור אל פיונגיאנג".

עוד נכתב כי "פעולות אלו מוכיחות כי ארצות הברית מתכננת מזימה פושעת לפתיחה במלחמה ולבצע פשע, הראוי לעונש אלוהי חסר רחמים" במקרה שהיא לא תצליח לגרום למשטר הקומוניסטי להתפרק באופן חד-צדדי מנשקו הגרעיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully