וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה: ארה"ב מתכננת הונאה כדי לפתוח במלחמה

26.8.2018 / 15:12

אחרי ביטול הביקור של פומפאו בפיונגיאנג בהוראת טראמפ, המשטר הקומוניסטי מזהיר מפני "מזימה" של וושינגטון. "ארה"ב מתכננת פשע הראוי לעונש אלוהי חסר רחמים", נכתב בעיתון רשמי של הממשל

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

קוריאה הצפונית האשימה היום (ראשון) את ארצות הברית ב"הונאה" ו"תכנון מזימה" נגדה בעקבות ביטול ביקורו של שר החוץ מייק פומפאו. בעיתון הממשלתי "רודונג סינמון" נטען כי יחידות מיוחדות של צבא ארצות הברית המוצבות ביפן תרגיל אווירי שמטרתו "לחדור אל פיונגיאנג".

בעיתון, שציטט לכאורה כלי תקשורת בקוריאה הדרומית, נכתב כי "פעולות אלו מוכיחות כי ארצות הברית מתכננת מזימה פושעת לפתיחה במלחמה ולבצע פשע, הראוי לעונש אלוהי חסר רחמים" במקרה שהיא לא תצליח לגרום למשטר הקומוניסטי להתפרק באופן חד-צדדי מנשקו הגרעיני.

דובר מטעם שגרירות ארצות הברית בסיאול אמר כי אין לו מידע על התרגיל המוזכר בעיתון. דובר של צבא ארצות הברית בקוריאה הדרומית טרם הגיב.

לקריאה נוספת בנושא
בשל המו"מ התקוע: טראמפ ביטל את נסיעתו של פומפאו לצפון קוריאה

פגישתם של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ושליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, סינגפור, 12 ביוני 2018. רויטרס
משבר ביחסים. טראמפ וקים בפסגה בסינגפור, ביוני/רויטרס

אחרי הפשרה ביחסים לאחר הפסגה ההיסטורית בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למנהיג הצפון קים ג'ונג און בסינגפור לפני חודשיים, המשא ומתן בין הצדדים תקוע. בוושינגטון מתעקשים כי על פיונגיאנג לנקוט צעדים קונקרטיים לפירוק הארסנל שלה, ואילו קוריאה הצפונית דורשת הקלה בסנקציות והכרזה על סיום המלחמה.

"אין לנו ברירה אלא לציין את הגישה הרמאית של ארצות הברית, העסוקה בתרגילים סודיים המעורבים ביחידות המתמחות בחיסול, בעוד שהיא מנהלת דו-שיח עם חיוך על הפנים", נכתב ב" רודונג סינמון". העיתון, שלא ציין את הביקור של פומפאו מפורשות, דחק בוושינגטון לוותר על "ההימור הצבאי חסר הטעם" שלה וליישם את הסכם סינגפור, שבו הסכימו טראמפ וקים לפעול למען פירוז חצי האי מנשק גרעיני.

עוד באותו נושא

האו"ם: אין סימנים לכך שצפון קוריאה עצרה את פעילותה הגרעינית

לכתבה המלאה
אזרחים וחיילים לרגל פסליהם של מנהיגי קוריאה הצפונית בפיונגיאנג, אוגוסט 2018. רויטרס
אזרחים וחיילים לרגל פסלי מנהיגיה של צפון קוריאה בפיונגיאנג, החודש/רויטרס

מאז הפסגה, שני הצדדים התקשו לגשר על הפערים. קוריאה הצפונית קוראת להכרזה רשמית על תום מלחמת קוריאה, שהסתיימה ב-1953 רק בשביתת נשק ועל כן מבחינה טכנית היא טרם נגמרה. היא רואה בכך ערבות ביטחונית נוספת לשרידות המשטר, אולם ממשל טראמפ דורש לראות צעדים ממשיים בשטח אחרי שכבר השעה תרגילים צבאיים גדולים עם קוריאה הדרומית.

טראמפ הטיל חלק מהאחריות על הקיפאון בשיחות על סין, ורמז כי אלו יושעו עד שייפתרו מחלוקות הסחר עם בייג'ינג. בתגובה, הביעה סין, בעלת בריתה הקרובה של קוריאה הצפונית, "דאגה רבה" מדבריו של נשיא ארצות הברית, שאותם כינתה "חסרי אחריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully