וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ הכריז על הסכם סחר חדש עם מקסיקו - קנדה נותרה בחוץ

28.8.2018 / 5:40

הנשיא האמריקני הצהיר כי ההסכם, שיחליף את הסכם NAFTA, הוא "עסקה טובה לשני הצדדים", וקרא לשכנה מצפון לנהוג בהגינות במשא ומתן העתידי על הצטרפותה. פרטי ההסכם טרם הוצגו וטראמפ רמז כי הדלת פתוחה לקנדה - אך איים כי יטיל מכסי מגן על ייבוא מכוניות משטחה

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז אמש (שני) על הבנות עם מקסיקו על הסכם סחר חדש שיחליף את הסכם NAFTA, שכלל גם את קנדה. במסיבת עיתונאים בחדר הסגלגל בבית הלבן כינה טראמפ את ההסכם המתגבש "עסקה נהדרת עבור שני הצדדים".

נשיא מקסיקו אנריקה פניה נייטו הצטרף לדבריו של טראמפ דרך שיחת טלפון והביע תקווה כי קנדה תיקח חלק גם היא בהסכם בסופו של דבר. גם הנשיא הנבחר אנדרס מנואל לופס אוברדור, שצפוי להיכנס לתפקיד בדצמבר השנה, בירך על ההסכם אך הוסיף כי היה רוצה שקנדה תהיה חלק ממנו.

דובר משרד החוץ הקנדי מסר לאחר ההצהרה כי אוטווה נמצאת בקשר עם נציגי שתי המדינות וכי תחתום על הסכם חדש רק אם זה ייטיב עמה. לדבריו, חתימתה של קנדה דרושה להשגת הסכם. אולם, לטענת טראמפ המשא ומתן עמה טרם החל.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מכריז על הבנות להסכם סחר חדש עם מקסיקו בבית הלבן, 27 באוגוסט 2018. AP
טראמפ מרים את הטלפון כדי לצרף את נשיא מקסיקו לשיחה בבית הלבן, הערב/AP

הנשיא האמריקני קרא לשכנה מצפון לנהוג בהגינות בשיחות על ההסכם אך בד בבד איים להטיל מכסי מגן על ייבוא כלי רכב. במהלך הלילה טראמפ שוחח עם ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו בטלפון והשניים סיכמו "להמשיך את השיחות הפרודוקטיביות" בנושא סחר, כך על פי הודעת הבית הלבן.

טראמפ הוסיף כי בכוונתו לבטל את ההסכם הקודם וכינה את זה העתיד להחליפו "הסכם הסחר ארצות הברית-מקסיקו", כשהוא משמיט את שמה של השותפה השלישית. לדבריו, "נוכל להגיע להסכם נפרד עם קנדה או להכניס אותה להסכם הזה". את ההסכם הנוכחי כינה טראמפ "אסון קוטל משרות".

נציב הסחר האמריקני רוברט לייטהייזר אמר כי לאחר הגעה להסכם הוא יהיה בתוקף למשך 16 שנה ובכל שש שנים תקבע נקודה שבה יעמדו פרטיו להסכם ולחידוש. במצב שבו יוחלט על שינויים יוארך ההסכם ב-16 שנים נוספות מאותה נקודה. על אף שלא כל פרטי ההסכם גובשו עדיין והממשל לא הציג את תוכנו, טראמפ אמר במהלך מסיבת העיתונאים כי ממשלת מקסיקו התחייבה לרכוש תוצרת חקלאית רבה ככל שתוכל מארצות הברית.

(עדכון ראשון: 21:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully