וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יכולים לעשות שינוי": המאבק בשחיתות בשלטון המקומי מגיע לעכו

26.8.2018 / 18:24

הקמפיין המשותף של וואלה! NEWS והתנועה לאיכות השלטון הגיע לעיר הצפונית בטקס חתימה על האמנה למאבק בשחיתות ברשויות המקומיות. בעכו, עיר מעורבת של יהודים וערבים, מתמודד ראש העיר על קדנציה נוספת בתמיכת נתניהו וכמה רשימות מתמודדות מול מפלגתו על מושבים במועצה

עריכת וידאו:ניר חן

חודשיים לפני שמיליוני ישראלים יגיעו לבחור את המועמד שינהיג את יישובם לחמש השניות הבאות, מערכת הבחירות ברשויות המקומיות 2018 כבר בעיצומה. התנועה לאיכות השלטון ואתר וואלה! NEWS השיקו בשבוע שעבר קמפיין ארצי למאבק בשחיתות בשלטון המקומי ולקידום שלטון נקי ואיכותי ברשויות המקומיות. היום (ראשון) הגיעה התנועה לאיכות השלטון לעכו וקיימה את אירוע הפתיחה החגיגי של המיזם בעיר.

במסגרת הקמפיין מגיעה התנועה לעשרות רשויות מקומיות ברחבי הארץ ומקיימת טקס חתימה על האמנה למאבק בשחיתות ברשויות המקומיות. במהלך האירועים מוזמנים ראשי הרשות ונציגי הרשימות השונות להציג אחד אחרי השני את תפיסתם בנושא המאבק בשחיתות בשלטון המקומי. כמו כן, מוזמנים המתמודדים לחתום על האמנה למלחמה בשחיתות בשלטון המקומי.

עוד בנושא הבחירות לרשויות המקומיות:
40% מהתושבים - 1% מהמצביעים: הקולות הנעלמים של ירושלים
"הנושא הכי בוער": בבחירות בעפולה רבים תחילה על "הצביון היהודי"
מהפכה בירוחם: הנשים מובילות בסיכויי הזכייה לראשות המועצה

אירוע התנועה לאיכות השלטון נגד שחיתות ברשויות המקומיות בעכו. שלומי גבאי
"אמון הציבור הוא לא משחק". האירוע בעכו, היום/שלומי גבאי

כחלק מהאמנה, מתחייבים המועמדים לרשויות המקומיות להצטרף למאבק בשחיתות, להתחייב לפעול בשקיפות, לשמור על טוהר המידות, להימנע מניגוד עניינים ולא למעול באמון שהציבור נתן בהם. החותמים מתחייבים גם לאמץ במצעם עקרונות ליישום מאבק בשחיתות, לפעול במלוא העוצמה למיגור השחיתות - מדי יום ביומו עד הבחירות, בעת הבחירות ולאחריהן. בנוסף עליהם להימנע מניגוד עניינים, מקבלת טובות הנאה וממינויים פוליטיים.

גם הציבור נקרא לחתום על עצומה, הדורשת מהמועמדים לאמץ את האמנה נגד השחיתות: "תראו להם שאמון הציבור הוא לא משחק. שאכפת לכם מהתנהלות הנבחרים גם ברשות המקומית ולא רק בכנסת ובממשלה. תראו להם ששקיפות וטוהר מידות חשובים לכם".

עוד באותו נושא

לא מצביעים שחיתות: בבחירות המקומיות הקרובות בוחרים נקי

לכתבה המלאה
אירוע התנועה לאיכות השלטון נגד שחיתות ברשויות המקומיות בעכו. שלומי גבאי
"השחיתות הפכה לרעה חולה". האירוע בעכו, היום/שלומי גבאי

אירוע הפתיחה התקיים בשבוע שעבר ברמלה והשבוע הוא מתקיים בעיר עכו ובמועצה המקומית זיכרון יעקב. בתנועה לאיכות השלטון חזרו והדגישו כי "השחיתות בשלטון המקומי הפכה לרעה חולה כשעוד ועוד ראשי ערים מזומנים לחדרי החקירות, מואשמים בפלילים ואף מורשעים". עוד מסרו כי "עד ה-30 באוקטובר אנחנו מעבירים את הכוח לידיים של התושבים. השחיתות הזאת היא לא גזירת גורל, אם כולנו נחליט שאנחנו לא מצביעים עבור מי שמעל באמון שלנו פעם אחת, יש לנו את היכולת לעשות שינוי".

בתנועה קראו לציבור בישראל "להגיד לא לשחיתות, להצביע רק עבור טוהר המידות וניקיון הכפיים. האירוע ברמלה היום הוא רק התחנה הראשונה בקמפיין המשותף הזה שבא להראות לכל המועמדים שהציבור מאס בשחיתות, והוא לא מתכוון לעבור עליו לסדר היום יותר".

המתמודד היחיד שזוכה לתמיכתו של נתניהו

בעכו חיים כ-55 אלף תושבים והיא נחשבת לעיר מעורבת שאוכלוסייתה מונה כשני שליש יהודים וכשליש ערבים, רובם מוסלמים. בעכו העתיקה גרים כ-5,000 תושבים כולם מוסלמים. יו"ר ועדת הבחירות של 2017 הוא עו"ד אלי סבן ומנהל הבחירות הוא בלאל חאג'.

שמעון לנקרי, בן 57 וסגן-אלוף במיל', הוא ראש העיר התשיעי של עכו והמתמודד היחיד לראשות העיר ב-2018. הוא יליד טבריה שעבר לעכו מקריית ביאליק כדי להתמודד בבחירות 2003, ניצח ומאז הוא מכהן בתפקידו. ב-2005 התפקד למפלגת הליכוד, זמן קצר אחר כך הצטרף למפלגת קדימה, אבל ב-2013 שב לליכוד. הוא זוכה לתמיכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

טקס חתימת הסכם גג בעיר עכו 3 במאי 2017. אדריאן הרבשטיין
ראש העיר הנוכחי והמתמודד היחיד. לנקרי/אדריאן הרבשטיין

בחודש שעבר, במהלך אירוע ממלכתי בעכו שנערך במקביל ליריית הפתיחה לקמפיין 2018 של לנקרי, פנה אליו ראש הממשלה והחמיא לו: "ראש העיר שמעון לנקרי, איזו עיר הולכת ונבנית פה! אנחנו בונים אותה ביחד". הוא הוסיף בתום דבריו, "עכו תלך ותפרח, שמעון לנקרי, כך עשינו וכך נמשיך לעשות" וזכה לקריאת "בראבו" מהקהל. אחר כך נתניהו סעד בביתו של ראש העיר באירוע פוליטי שהתקיים שם. דבריו של נתניהו מרמזים לא רק על תמיכתו בלנקרי אלא גם על תנופת הפיתוח הבניה וגידול האוכלוסייה ואזורי התעסוקה הנרחבים שמייעדת הממשלה לעיר שבראשותו בקדנציה הבאה שלו.

נכון להיום צפויות להתמודד באוקטובר למועצת העיר "רשימת פז" בראשות ראש העיר שמעון לנקרי, אליה חבר גם זאב נוימן איש "ישראל ביתנו"; רשימת "האיחוד העכואי" בראשות סגן ראש העיר ג'אמל אדהם; רשימת "האיחוד הלאומי"/"הבית היהודי" בראשות חבר המועצה רפאל לוזון; רשימת ש"ס בראשות עופר כהן; רשימת "מאמינים בעכו" בראשות חבר מועצת העיר איתמר סונינו; חבר המועצה חאתם פארס מ"אל אמל" (תקווה) צפוי להודיע בימים הקרובים כי הרשימה תחבור לרשימת "האיחוד העכואי" ותרוץ איתה במשותף. עם זאת, תאריך סופי להגשת הרשימות הוא ה-27 לספמבר ועד אז עוד יכולות לצוץ רשימות נוספות.

בנימין נתניהו, שרה נתניהו, יולי אדלשטיין ושרים נוספים בכנס בעכו ב-4 ביולי 2018. שמוליק מושקוביץ "ציונות בנחישות", מערכת וואלה! NEWS
נתניהו ופוליטיקאים בכירים בארוחת ערב אחרי הכנס בעכו, בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, שמוליק מושקוביץ "ציונות בנחישות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully