וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכה בירוחם: הנשים מובילות בסיכויי הזכייה לראשות המועצה

12.8.2018 / 13:38

מתחת לרדאר מתנהלת מזה כמה חודשים תחרות על ליבם של תושבי העיירה הדרומית. שתי נשים שגילן לא עולה על 35 ותושב שניסה פעמיים בעבר את מזלו מעוניינים לשבת על הכיסא - אך מעל הכול מרחף צילו של ראש העיר מיכאל ביטון, שמכוון לפוליטיקה הארצית

צילום: שי מכלוף, עריכה: ליר שפיגלר, ניב מעוז
זמן בחירות בירוחם - המירוץ מתחמם ותושבי העיר משוועים לשינוי: "ההנהגה הקודמת ציירה מציאות שלא קיימת". שי מכלוף
כמעט על כל בית בירוחם מוצב שלט לקראת הבחירות/שי מכלוף

כמעט על כל בית בירוחם מוצב שלט לקראת הבחירות הקרובות לראשות המועצה, אבל ההפתעה היא שרוב השלטים הם של נשים. שתי נשים מעוניינות לשבת על הכיסא והסיכוי שלהן הוא לא קטן. נראה כי רוב התושבים יצביעו לנשים בעיר, שרוב אוכלוסייתה מסורתית וכ-20% ממנה הם חרדים - מדובר במהפכה.

מצד אחד טל אוחנה, סגנית ראש המועצה שמקורבת למפלגת כולנו ולשר האוצר משה כחלון, ומצד שני נילי אהרון, נשואה ואם לשני ילדים בת 30, אשת ליכוד המקורבת לשרים וחברי כנסת, שזוכה לתמיכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. אוחנה טוענת שראש המועצה מיכאל ביטון שהחליט ללכת לפוליטיקה הארצית השאיר עיר בהתקדמות עצומה, ומנגד אהרון טוענת שבתקופתו ירוחם רק שינתה את תדמיתה, אך העיר עצמה הלכה אחורה.

מועמדים לראשות ירוחם- נילי אהרון. שי מכלוף
"ירוחם משוועת לשינוי בכל תחומי החיים". נילי אהרון/שי מכלוף

כל המתמודדים מדברים על חינוך והאמונה בתושבי העיר, וישימו בקמפיין את החינוך בראש סדר העדיפות. זהו קרב בין ירוחם שתמכה ברובה בראש העיר מיכאל ביטון לבין התושבים שהתנגדו לו.

לדברי נילי אהרון היא מתמודדת משום שראתה שהיא "צריכה לקחת את האחריות בידיים, כדי לבוא ולשנות את המצב הקיים בירוחם". כמו כן, הוסיפה, היא ראתה ש"ירוחם משוועת לשינוי ומהפך בכל תחומי החיים".

אהרון הוסיפה כי היא חשה מחויבות ומחזיקה ביכולות, בקשרים ובכישורים לממשה. "מבחינתי יש אג'נדה אחת שמסביבה יש הכל שזה בעצם אמונה בבני המקום", הוסיפה. "ברגע שאתה מאמין במקום ובבני המקום אתה מייצר להם אפשרויות והזדמנויות אם זה בתעסוקה ואם זה בחינוך. אני רוצה שירוחם שאני כל כל אוהבת תראה במציאות כפי שהיא נראית בחלומות שלי ושל התושבים".

מועמדים לראשות ירוחם- טל אוחנה. שי מכלוף
"הגיע הזמן שלי לעבור לקדמת הבמה". טל אוחנה/שי מכלוף

לדברי אוחנה, ילידת ירוחם בת 34, "אחרי שמונה שנים שאני צועדת בשדה הפוליטי הזה שבו אני מגשימה, מוציאה לפועל, מתכננת, יוזמת מקדמת, אני מרגישה שזה הזמן שלי לעבור לקדמת הבמה ולהתעסק בתכנון מדיניות שלם הוליסטי בכל רחבי העיר".

עוד הוסיפה סגנית ראש העיר המכהנת כי "התחומים החברתיים הם הדברים החשובים שצריך להעמיק בהם את ההשקעות. לצדם עומדים הנושאים של שיפור פני העיר הפיתוח הכלכלי של העיר בהקשרים התעסוקתיים, יש לזה שתי תכליות. האחת היא להגדיר את ההון המוניציפלי והחוסן המוניציפלי של המועצה והדבר השני הוא להביא לפה כמה שיותר יזמים ומוקדי תעסוקה מגוונים".

מועמדים לראשות ירוחם- אילן אלמקייס. שי מכלוף
"הגיע הזמן שירוחם תובל בדרך שונה". אילן אלמקייס/שי מכלוף

אילן אלמקייס, בן 50 נשוי ואב לילד, מתמודד בפעם השלישית לראשות המועצה. בפעם הקודמת נילי אהרון עמדה בראש המטה שלו. תושבי ירוחם סבורים כי רק איחוד בין השניים יביא להחלפת השלטון. "אני רוצה להיות ראש עיר לא כי זו מתנה או חיים קלים. זאת עבודה קשה, אבל אני חושב שהגיע הזמן שירוחם תובל בדרך שונה וקצת אחרת. שמונה שנים ירוחם הובלה על ידי מי שמתיימר להיות ראש רשות".

עוד הוסיף אלמקייס כי הוא מאמין שראש העיר הנוכחי "השתדל לעשות את הכי טוב שהוא יודע אבל בסוף אדם נבחן במבחן התוצאה, שבו הוא לא כל כך הצליח. נבנו פה אלפי דירות אבל הן לא נמכרות, המחירים הם אסטרונומיים. אני לא חושב שזוג צעיר צריך לשלם מיליון מאתיים על דירה".

מעל המהפכה הנשית מרחף צלו של ראש העיר הנוכחי

התושבים בירוחם כלל לא שמים לב. עבורם זה לא "אישיו", הם יצביעו לאוחנה או לאהרון לא בגלל שהן נשים - מבחוץ רואים מהפכת נשים, מבפנים רואים מתמודדות ראויות.

נכון, אומרים התושבים, זה כמעט לא קרה אף פעם במדינת ישראל ששתי נשים הן המתמודדות המובילות בבחירות. 14 ראשי מועצות, כולם גברים כיהנו במועצת ירוחם, הפעם ככל הנראה זה ישתנה. ראש בראש, זו מול זו, הנשים הצעירות של ירוחם מתכוונות לכבוש את הפסגה.

גם אם ינסו השתיים - ואלמקייס עמן - להתעלם, הצל של מיכאל ביטון שהחליט לכוון לפוליטיקה ברמה הארצית, הוא עדיין חלק מהבחירות בירוחם.

אבי גבאי וראש עיריית ירוחם, מיכאל ביטון בביקור בנגב קרמיקה בירוחם 15 באוקטובר 2017. שי מכלוף
ביטון עם ראש מפלגת המחנה הציוני אבי גבאי בביקור בירוחם, באוקטובר/שי מכלוף

ביטון עשה מהפכה בעיר ושינה את תדמיתה. לא עוד בכיינות, לא עוד נזקקות, אלא דרישות מהממשלה. בתקופתו מחירי הדיור הרקיעו שחקים - דירת ארבעה חדרים בעיר מגיעה ליותר ממליון שקלים, תושבים ממרכז הארץ הגיעו לירוחם ומעיר שכל שבוע נסגר בה מפעל ומפוטרים אנשים, הצליח ביטון למתג את ירוחם כעיר חדשנית עם יזמי הייטק שמשקיעים בה.

מתנגדיו, ויש לא מעט כאלה, טוענים שהכל יחסי ציבור והשינוי הוא רק בתדמית; תומכיו סבורים שביטון הצעיד את ירוחם עשרות שנים קדימה, מה שקודמיו לא הצליחו לעשות. בסופו של דבר כולם יודעים כי מי שיקבע את תוצאות הבחירות יהיו החרדים. הם יחכו עד לשבוע האחרון וילכו עם האישה או האיש שיהיו לו סיכויי הזכייה הגבוהים ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully