וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מצביעים שחיתות: בבחירות המקומיות הקרובות בוחרים נקי

15.8.2018 / 12:28

לקראת הבחירות שיתקיימו בעוד שלושה חודשים, התנועה לאיכות השלטון בשיתוף וואלה! NEWS השיקו קמפיין למאבק בשחיתות בשלטון המקומי ולקידום שלטון נקי ואיכותי. הקמפיין נפתח בעיר רמלה, ובמסגרתו התקיים טקס חתימה על האמנה למאבק בשחיתות

צילום:יותם רונן עריכת וידאו:ניר חן

הבחירות לרשויות המקומיות יוצאות לדרך, ובעוד שלושה חודשים, מיליוני ישראלים יגיעו אל הקלפיות לבחור את המועמד שינהיג את עירם לחמש השנים הקרובות. התנועה לאיכות השלטון ואתר וואלה! NEWS השיקו הבוקר קמפיין ארצי למאבק בשחיתות בשלטון המקומי ולקידום שלטון נקי ואיכותי ברשויות המקומיות. היום (רביעי) הגיעה התנועה לאיכות השלטון לרמלה וקיימה את אירוע הפתיחה החגיגי של הקמפיין.

במהלך האירוע פעילים צעקו לעבר ראש עיריית רמלה המכהן, מיכאל וידל, וטענו כי הוא מושחת.

לא בוחרים שחיתות.
עשרות אירועים ברחבי הארץ. אירוע הקמפיין הגיע לרמלה
ראש עיריית רמלה  מיכאל וידל במהלך האירוע של התנועה לאיכות השלטון ברמלה 15 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
ראש עיריית רמלה, מיכאל וידל, היום/ראובן קסטרו

במסגרת הקמפיין, תגיע התנועה לעשרות רשויות מקומיות ברחבי הארץ ותקיים אירוע חגיגי וטקס חתימה על האמנה למאבק בשחיתות ברשויות המקומיות. במהלך האירוע יוזמנו ראש העיר ונציגי הרשימות השונות להציג אחד אחרי השני את תפיסתם בנושא המאבק בשחיתות בשלטון המקומי. כמו כן, יוזמנו המתמודדים לחתום על האמנה למלחמה בשחיתות בשלטון המקומי.

כחלק מהאמנה, יתחייבו המועמדים לרשויות המקומיות להצטרף למאבק בשחיתות, להתחייב לפעול בשקיפות, לשמור על טוהר המידות, להימנע מניגוד עניינים ולא למעול באמון שהציבור נתן בהם. עוד מתחייבים החותמים: לאמץ במצעם עקרונות ליישום מאבק בשחיתות, לפעול במלוא העוצמה למיגור השחיתות, מידי יום ביומו עד הבחירות, בעת הבחירות ולאחריהן. להימנע מניגוד עניינים, מקבלת טובות הנאה, ממינויים פוליטיים.

האמנה נגד שחיתות. צילום מסך
האמנה למאבק בשחיתות ברשויות/צילום מסך
אירוע במה של התנועה לאיכות השלטון ברמלה 15 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
אירוע הקמפיין ברמלה, היום/ראובן קסטרו

במסגרת הקמפיין, גם הציבור נקרא לחתום על עצומה, הדורשת מהמועמדים לאמץ את האמנה נגד השחיתות. "תראו להם שאמון הציבור הוא לא משחק. שאכפת לכם מהתנהלות הנבחרים גם ברשות המקומית ולא רק בכנסת ובממשלה. תראו להם ששקיפות וטוהר מידות חשובים לכם".

לחצו כאן לחתימה על העצומה

אירוע במה של התנועה לאיכות השלטון ברמלה 15 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
האמנה נגד השחיתות, היום/ראובן קסטרו
אינפו - השלטון המקומי. מערכת וואלה! NEWS
אינפו - השלטון המקומי/מערכת וואלה! NEWS

אירוע הפתיחה מתקיים היום בגן הנשיא, בשוק בעיר רמלה. במהלך האירוע יוזמנו ראש העיר ונציגי הרשימות השונות להציג, אחד אחרי השני, את ה'אני מאמין שלהם' בנושא המאבק בשחיתות בשלטון המקומי. כמו כן, יוזמנו המתמודדים לחתום על האמנה למלחמה בשחיתות בשלטון המקומי.

בתנועה לאיכות השלטון אמרו היום לקראת הכנס, "השחיתות בשלטון המקומי הפכה לרעה חולה כשעוד ועוד ראשי ערים מזומנים לחדרי החקירות, מואשמים בפלילים ואף מורשעים. מהיום ועד ה-30 באוקטובר, אנחנו מעבירים את הכוח לידיים של התושבים. השחיתות הזאת היא לא גזירת גורל, אם כולנו נחליט שאנחנו לא מצביעים עבור מי שמעל באמון שלנו פעם אחת, יש לנו את היכולת לעשות שינוי."

אינפו - מתמודדים מורשעים. מערכת וואלה! NEWS
הורשעו בפלילים - ומתמודדים/מערכת וואלה! NEWS

בתנועה קראו לציבור בישראל "להגיד לא לשחיתות, להצביע רק עבור טוהר המידות וניקיון הכפיים. האירוע ברמלה היום הוא רק התחנה הראשונה בקמפיין המשותף הזה שבא להראות לכל המועמדים שהציבור מאס בשחיתות, והוא לא מתכוון לעבור עליו לסדר היום יותר".

לפי שעה, יש שלושה מתמודדים מרכזיים בהם ראש העיר הנוכחי, מיכאל וידל ועדי שטננברג שהיה מנכ"ל תאגיד המים בעיר רמלה ומזוהה עם סיעת כולנו. הוא התמודד מולו בבחירות הקודמות, כשוידל ניצח אותו בפער של כ-35%,. גם עו"ד אבנר חלדרוב מתמודד בבחירות.

אינפו - מתמודדים שהפרקליטות בוחנת כתב אישום. מערכת וואלה! NEWS
אינפו - מתמודדים שהפרקליטות בוחנת כתב אישום/מערכת וואלה! NEWS

בהיסטוריה של העיר רמלה כמה ראשי ערים בולטים ביניהם אהרון אבו חצירא שהיה שר הדתות מטעם המפד"ל. הוא נבחר לכהן כראש עיר בשנת 1972 וכיהן בתפקיד עד 1977. בשנת 1980 הוגש נגדו כתב אישום בגין קבלת שוחד והיוע"מש יצחק זמיר ביקש להסיר חסינותו. ראש עיר בולט הוא יואל לביא מהליכוד, שכיהן כראש עיר של רמלה במשך עשרים וארבע שנים ובתום חמש קדנציות רצופות. לביא היה אחד מראשי הערים הוותיקים בישראל וכיהן בתפקיד מאז שנת 1993. מיד אחריו נבחר מיכאל וידל מהליכוד, גם הוא עם רוב של 53.71% מהקולות. הוא כיהן בתפקיד כשנה וחודשיים וזאת בעקבות הקדמת הבחירות בעיר רמלה עם התפטרותו של לביא.

רמלה היא עיר רב תרבותית גרים שבה גרים 81,000 תושבים, בהם גם יהודים וגם ערבים. כ-24% מהם ערבים, מתוך הערבים כשני שליש מוסלמים והשאר נוצרים. רמלה בעיקרון היא שבה שלאורך השנים רוב הקולות הולכות לנציגים תומכי ליכוד באופן מובהק. לצד הרוב של מצבעי ליכוד, ישנו גם רוב דתי- חרדי שמצביע לש"ס, גם לקהילה הבוכרית ברמלה יש ייצוג נכבד במועצת העיר.

אירוע במה של התנועה לאיכות השלטון ברמלה 15 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
אירוע הקמפיין ברמלה, היום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully