וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

40% מהתושבים - 1% מהמצביעים: הקולות הנעלמים של ירושלים

תושבי מזרח ירושלים זכאים להצביע לראשות העיר, אך רובם לא מממשים את זכותם. לאחרונה נשמעו קריאות להגדלת השתתפותם בבחירות המקומיות. המועמדים שהשיבו לשאלות וואלה! NEWS חשפו מי מהם מתכננים לעשות מאמצים בשכונות אלה - והאם בכלל קיים ניסיון להתחרות על קול הערבים

עריכה: ניב מעוז

(בווידיאו: זאב אלקין אחרי קבלת תמיכתו של נתניהו לראשות העיר)

לקראת הבחירות לראשות מועצת העיר ירושלים נראה כי רוב המועמדים לא רואים בתושבים הערבים, המהווים כמעט 40% מהאוכלוסייה, כקהל יעד או כמצביעים פוטנציאליים. תמונות והודעות מכנסים וחוגי בית של המועמדים בקרב היהודים, על כלל המגזרים השונים, הם דבר שבשגרה. אך במזרח העיר קשה להבחין שעוד כחודשיים ייערכו בחירות וגם בסקרים מתעלמים מהם כליל.

תושביה הפלסטינים של מזרח ירושלים, שקיבלו אחרי מלחמת ששת הימים מעמד של תושבות ולא של אזרחות, אינם יכולים להצביע לכנסת - אך רשאים להצביע לעירייה. הרשות הפלסטינית לוחצת על התושבים שלא להשתתף בבחירות כדי לא לשתף פעולה ולהכיר בריבונות ישראל. במשך השנים הלך וירד שיעור ההצבעה עד שבבחירות האחרונות הצביעו פחות מ-1% מתושבי מזרח העיר.

עוד בנושא הבחירות לרשויות המקומיות:
"הנושא הכי בוער": בבחירות בעפולה רבים תחילה על "הצביון היהודי"
מהפכה בירוחם: הנשים מובילות בסיכויי הזכייה לראשות המועצה
"פה להישאר": ראש העיר המושעה של אשקלון לא מתרגש מהאישום נגדו

עסקים מוזנחים במזרח ירושלים - אייטם מיה הורודיצ'אנו. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
מ-21% אחוזי הצבעה לפחות מאחוז. מזרח ירושלים/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

לא תמיד זה היה המצב. בספרו "תושבים, לא אזרחים - ישראל וערביי מזרח ירושלים 2017-1967", תיאר ד"ר אמנון רמון, חוקר במכון ירושלים למחקרי מדיניות, את הבחירות לעיריית ירושלים שנערכו בשנת 1969:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully