וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון פותח במו"מ קואליציוני? "נדרוש את תיק החקלאות בממשלה הבאה"

ברקע ההערכה כי הבחירות עשויות להתקיים בתחילת 2019, מדובר בדרישה פומבית ראשונה של אחד מראשי המפלגות לגבי חלוקת התיקים בממשלה הבאה. כחלון, שמעוניין לקיים בחירות במועד מוקדם מאשר מאוחר, צירף לשורותיו את מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל

צילום: מתוך הטוויטר של פישל רוזנפלד, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: איומו של כחלון לפרוש מתפקידו אם תקציב 2019 לא יעבור)

שר האוצר ויו"ר כולנו, משה כחלון, הודיע היום (שני) כי בממשלה הבאה מפלגתו תדרוש את תיק החקלאות. השר כחלון מסר הצהרתו במהלך סיור ברמת נגב וציין כי "בקדנציה הבאה ניקח אחריות על החקלאות הישראלית. נחזיר אותה למקום הממלכתי והמקצועי שהיא אמורה להיות בו".

ברקע ההערכה כי הבחירות עשויות להתקיים בתחילת שנת 2019, מדובר בדרישה פומבית ראשונה שמגיעה מאחד מראשי המפלגות לגבי חלוקת התיקים בממשלה הבאה. כחלון נחשב לאחר מראשי הקואליציה שפועל ואף מעוניין לקיים בחירות במועד מוקדם מאשר מאוחר. בשבועות האחרונים אף השיק קמפיין חוצות ומודעות גדול כדי להגיע לציבור. כמו כן, ברקע המצוקות הגוברות והביקורת של החקלאים על מדיניות הממשלה, כחלון מזהה בהם ובמושבים כוח פוליטי חשוב.

עוד בוואלה! NEWS:
שר הבריאות שהבטיח לפני 50 שנה: "אל דאגה, העכברת תודבר"
העובדים עזבו, ההתאבדויות גדלו: תכנית החילוץ מאחוריה, אך יוון לא חוגגת
"עמד להציע נישואים לחברה שלו": יוחאי טבע למוות כשהציל צעירה מטביעה באשדוד

שר האוצר משה כחלון וראש מועצת רמת הנגב ערן דורון. מועצה אזורית רמת הנגב,
כחלון וראש מועצת רמת הגנב ערן דורון, בשבוע שעבר/מועצה אזורית רמת הנגב

בתוך כך, מאיר צור, מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, הודיע כי יצטרף למפלגתו של כחלון. מעברו של צור לכולנו נתפס כצעד חשוב מבחינתו של כחלון בדרך לצבירת כוח. צור ציין במהלך סיורו של כחלון כי "אני מברך את שר האוצר על החלטתו לקחת בבחירות הבאות את תיק החקלאות". הוא הוסיף כי "בזכות פועלו ניתן יהיה להביא את החקלאות ואת החקלאים למקום טוב יותר, לחזק את הייצור המקומי למד שמירה על האינטרסים של הצרכן. כמו כן, ניתן יהיה לשמור על המרחב הכפרי, הריאות הירוקות, לפתח אותן ולגבש סדרה כוללת בנושא הקרקעות במרחב הכפרי".

משה כחלון ומאיר צור, 20 באוגוסט 2018. אלעד מלכה, מערכת וואלה! NEWS
כחלון עם מאיר צור, היום/מערכת וואלה! NEWS, אלעד מלכה

"לבחירות הבאות נגיע עם האנשים הטובים ביותר"

על הצטרפותו של צור למפלגתו אמר כחלון כי "אלו ניצנים ראשונים להצטרפות האדירה למפלגת כולנו. לבחירות הבאות נגיע עם האנשים הטובים ביותר מכל המגזרים ומכל מקום בחברה הישראלית. אנשים ערכיים וישרים שרוצים שמדינת ישראל תהייה מקום טוב יותר לכולנו".

באשר לתיק החקלאות ציין כחלון כי זהו נושא חשוב מאד עבור מדינת ישראל. בנוסף, הדגיש את כוונותיה של מפלגתו לקדנציה הבאה: "בקדנציה הבאה מפלגת כולנו תיקח אחריות על החקלאות הישראלית ותחזיר אותה למקום הממלכתי והמקצועי שבו היא אמורה להיות. החקלאות הישראלית היא הביטחון שלנו - הביטחון למזון איכותי בכל מצב שנקלע אליו, לשמירת קרקעות, לגבולות המדינה, לאיכות הסביבה ולייצוא הישראלי".

שר החקלאות הנוכחי, אורי אריאל, הגיב לדבריו של כחלון ואמר כי "לאחר שלוש שנים של עבודה מאומצת, בהן שידרגנו את המשרד ופעלנו לחיזוק מעמדו בכל התחומים, אני שמח לשמוע שמשרד החקלאות הפך להיות אטרקטיבי ומבוקש.
המבחן הוא לא בצהרות אלא במעשים. ונכון להיום אחרי שלוש וחצי שנים שהשר בתפקיד, האוצר לא מסייע לחקלאות. אני שמח לשמוע שמשרד האוצר משנה את גישתו לסייע במידה רבה לחקלאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully