וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בואו להציל את רוני כהן: נפתח מבצע מיוחד למציאת תורם מח עצם

רוני כהן בת ה-27 גילתה כי לקתה בלוקמיה שבועות ספורים לפני שהייתה אמורה להינשא לבחיר ליבה. 27 עמדות נפתחו ברחבי הארץ, ובאמצעות בדיקת רוק פשוטה ניתן לגלות האם אתם מתאימים לתרום לה מח עצם. בעלי סיכויי ההתאמה הגבוהים ביותר - מרוקאים ותימנים

מערכת וואלה!

כמה דקות בשביל להציל חיים: היום (ראשון) נערך מבצע ארצי למציאות תורם שיציל את חייה של רוני כהן, צעירה בת 27 ממושב רינתיה אשר לפני מספר שבועות התבשרה כי היא חולה בלוקמיה, חודשים ספורים לפני שהייתה אמורה להינשא לבחיר לבה בר ערמון.

כהן זקוקה להשתלת מח עצם בדחיפות, ולאור התייעצות עם רופאים ומנהלי מאגר מח עצם מארגון "עזר מציון" עולה כי סיכויי ההתאמה הגבוהים ביותר לרוני מבחינה גנטית הם שילוב של תורם ממוצא תימני ומרוקאי בלבד. ערמון, שיצא למאבק על חייה של ארוסתו, הקים דף פייסבוק בשם "מתגייסים להציל את רוני" שתוך שעות אחדות הפך לוויראלי. הוא כתב כי "אני מחפש אנשים כמו רוני, שילוב של תימני ומרוקאי או תימני, בני 18-50, שיעזרו לנו".

עוד בוואלה! NEWS:
מפת המורשעים בישראל: יותר גברים וערבים - ופחות משכילים ועשירים
אישום נגד האם מירושלים שהתעללה בבנה: "הזריקה לו אינסולין חמש פעמים"
הוכפל עונשו של שוטר מג"ב שירה למוות בנער פלסטיני במעבר ביתוניא

רוני כהן להציל את רוני. אתר רשמי
רוני כהן, משמאל/אתר רשמי

ניתן לעזור לרוני באמצעות מתן דגימת רוק פשוטה באחת מ-27 העמדות שנפתחו היום ופזורות ברחבי הארץ, או לגשת לבית "אורנית עזר מציון" ברחוב קפלן 40 בפתח תקווה, בין השעות 09:00-16:00 בימים א' עד ה'. כדי לבדוק אם פרטיכם כבר קיימים ניתן לחפש במאגר. אם כן, אין צורך לתת דגימת רוק חוזרת. אם אתם מהמוצא המתאים, הירשמו בטופס לטובת מעקב. דרך נוספת לעזור לזוג הצעיר היא לשתף ולהפיץ את המבצע הארצי כדי להגיע לכמה שיותר אנשים. מטרת המצבע היא למצוא תורם מח עצם בתוך חודש, הזמן הקצוב שנתנו לה הרופאים.

תהליך תרומת מח עצם דומה לתרומת דם פשוטה וזהו תהליך שאינו כואב או שהוכר כמסוכן. המאגר הלאומי לתורמי מח עצם הוקם בשנת 1998 על ידי עמותת 'עזר מציון', המאגר משמש כיום כמאגר המרכזי בישראל וליהודים מכל העולם. עד היום הצטרפו למאגר 608,337 תורמי מח עצם פוטנציאליים הנותנים מענה רק לחלק מכלל החולים.

עוד באותו נושא

הסרטן התגלה חודש לפני החתונה: "היא תהיה אשתי רק אם אציל אותה"

לכתבה המלאה
רוני כהן להציל את רוני. אתר רשמי
רוני כהן, מימין/אתר רשמי

השתלת מח עצמות הינו טיפול מציל חיים במגוון רחב של מחלות סרטן, מחלות אוטואימוניות ותורשתיות כשנפוצות בהן הם: סרטני הדם למיניהם, סרטן בלוטות הלימפה לסוגיו, מיאלומה נפוצה ועוד. כיום רשומים במאגר ברשימת ההמתנה עשרות רבות של ילדים ומבוגרים הזקוקים להשתלת מח עצם בדחיפות ואין להם תורם מתאים. חולים אלו חיים על זמן שאול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully