וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרטן התגלה חודש לפני החתונה: "היא תהיה אשתי רק אם אציל אותה"

בר ערמון ורוני כהן היו בעיצומן של ההכנות לחתונתם, עד שנודע להם כי רוני חלתה בלוקמיה. הבעל לעתיד פנה לציבור הרחב דרך הפייסבוק: "בבקשה תעזרו לי, אנחנו חייבים להציל אותה". אלפים נענו לקריאתו ומבצע ארצי למציאת תורם מתאים יתקיים ב-19 לאוגוסט

מייגן מרקל והנסיך הארי מחליפים טבעות בחתונתם , 19 במאי 2018. רויטרס
הלוקמיה של רוני עצרה את ההכנות לחתונה/רויטרס

בר ערמון תכנן חתונה שמחה עם בחירת לבו רוני כהן (27) ממושב רינתיה בעוד מספר שבועות. לפני חודש נגדעו ההכנות הנרגשות כאשר התבשרו בני הזוג שרוני חולה בלוקמיה. ערמון יצא למאבק על חייה במטרה למצוא לה תורם מח עצם בתוך חודש, הזמן הקצוב שנתנו לה הרופאים. הוא הקים דף פייסבוק בשם "מתגייסים להציל את רוני" שתוך שעות אחדות הפך לוויראלי.

בדף פונה ערמון בבקשה רומנטית טרגית להציל את אשתו לעתיד, זאת לאחר שבחיפוש במאגר מח העצם בארץ ובחו"ל לא נמצא תורם פוטנציאלי. "רוני כהן היא אשתי לעתיד, ולפני חודש התהפכו לנו החיים", הוא כתב בפוסט הפותח את העמוד "היא לא הרגישה טוב, בבוקר הגענו למיון, בצהריים הודיעו לנו שיש לה לוקמיה (סרטן הדם) ובערב היא כבר מצאה את עצמה מחוברת לכימותרפיה. בספטמבר היא אמורה להיות אשתי. היא תהיה אשתי, אבל רק אם אצליח להציל אותה. הדרך היחידה להציל אותה היא על ידי מציאת תורם מתאים עבורה להשתלת מח עצם".

"לפני כשבוע קיבלנו את הבשורה המרה שלא מצאו לה תורם במאגר הארצי ואף לא בעולמי", הוסיף ערמון. "אם לא די בכך, התבשרנו שבמידה ולא ימצא תורם בחודש הקרוב, סיפורה של אהבת חיי יגמר בגיל 27. וכמו שאתם מבינים אין לי שום כוונה שזה יקרה". ערמון מספר כי ב-19 באוגוסט, יתקיים מבצע ארצי למציאת תורם שיציל את חייה ומפציר בכולם לבוא לאחת מ-27 תחנות שיהיו פזורות ברחבי בארץ ולבצע בדיקת רוק פשוטה שתגלה התאמה לתרומה. "המטרה היא אחת, להגיע לעיניהם ולבבותיהם של כמה שיותר אנשים", כתב ערמון.

לאחר התייעצות עם רופאים ומנהלי מאגר מח עצם מ'עזר מציון' עולה כי סיכויי ההתאמה הגבוהים ביותר לרוני מבחינה גנטית הם שילוב של תורם ממוצא תימני ומרוקאי בלבד. ערמון הוסיף בבקשתו כי "אני מחפש אנשים כמו רוני, שילוב של תימני ומרוקאי או תימני, בני 18-50, שיעזרו לנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אילוסטרציה: יש של חולה. ShutterStock
"בבוקר הגענו למיון ובערב כבר התחילה כימותרפיה"/ShutterStock

ניתן לעזור לרוני בעזרת נתינת דגימת רוק פשוטה באחת מהעמדות שיקומו ב-19 באוגוסט כמפורט באתר, או לגשת לבית "אורנית עזר מציון" ברחוב קפלן 40 בפתח תקווה, בין השעות 09:00-16:00 בימים א' עד ה'. כדי לבדוק אם פרטיכם כבר קיימים ניתן לחפש במאגר. אם כן, אין צורך לתת דגימת רוק חוזרת. אם אתם מהמוצא המתאים, הירשמו בטופס לטובת מעקב. דרך נוספת לעזור לזוג הצעיר היא לשתף ולהפיץ את המבצע הארצי כדי להגיע לכמה שיותר אנשים.

השתלת מח עצמות - טיפול מציל חיים

הפוסט של בר ורוני גרף כ-7,000 תגובות מהציבור הרחב שהבטיח לבוא ולעבור בדיקת התאמה. יצוין כי תהליך תרומת מח עצם דומה לתרומת דם פשוטה וזהו תהליך שאינו כואב או שהוכר כמסוכן. המאגר הלאומי לתורמי מח עצם הוקם בשנת 1998 על ידי עמותת 'עזר מציון', המאגר משמש כיום כמאגר המרכזי בישראל וליהודים מכל העולם. עד היום הצטרפו למאגר 608,337 תורמי מח עצם פוטנציאליים הנותנים מענה רק לחלק מכלל החולים.

השתלת מח עצמות הינו טיפול מציל חיים במגוון רחב של מחלות סרטן, מחלות אוטואימוניות ותורשתיות כשנפוצות בהן הם: סרטני הדם למיניהם, סרטן בלוטות הלימפה לסוגיו, מיאלומה נפוצה ועוד. כיום רשומים במאגר ברשימת ההמתנה עשרות רבות של ילדים ומבוגרים הזקוקים להשתלת מח עצם בדחיפות ואין להם תורם מתאים. חולים אלו חיים על זמן שאול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully