וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום נגד האם מירושלים שהתעללה בבנה: "הזריקה לו אינסולין חמש פעמים"

לפי כתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים, האם תושבת העיר הזריקה לבנה התינוק אינסולין כדי ליצור מצג שווא של סוכרת. באשפוזו האחרון, בעת שהיה במצב מסוכן של תת-סוכר, השתמשה במזרק שהוכן מבעוד מועד ואף חיבלה בשקית האינפוזיה שלו

צילום: רוני כנפו ותאגיד השידור, עריכה: אביעד בללי

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ראשון) כתב אישום לבית המשפט המחוזי בעיר נגד האם בת ה-30 שהתעללה בבנה התינוק והזריקה לו אינסולין כדי ליצור מצג שווא של סוכרת. היא מואשמת בחמש עבירות של התעללות בקטין או בחסר ישע ותקיפת קטין או חסר ישע. בחקירת הפרשה נבדק חשד גם כי האם בדתה סוכרת אצל ילדיה אחרים כדי לקבל קצבאות, אך חשדות אלה לא מופיעים בכתב האישום נגדה, הממוקד בהתעללות בתינוק.

לפי כתב האישום, לנאשמת ולבעלה עשרה ילדים ובהם התינוק שנולד בשנת 2016. במהלך חודש מאי האחרון, אושפז התינוק בבית החולים שערי צדק שבירושלים, לאחר שדווח כי הוא סובל מפרכוסים. באשפוז זה הוא עבר ניתוח. בין 28 במאי ל-12 ביוני, הוא אושפז בבית חולים שיקומי, ויומיים לאחר שחרורו פנתה הנאשמת לרופאת המשפחה ושיקרה לה כי בזמן שהותו בבית החולים ירדו רמות הסוכר בדמו לרמה של תת-סוכר. במצב זה קיימת סכנת מידית לנזק מוחי עקב אי-אספקת סוכר לתאי המוח ובעקבות מוות של תאי עצב במוח. מצב ממושך שכזה יכול לגרום לנזק מוחי קשה ולמוות.

הורים התעללו בעשרת ילדיהם תוך שהם מביימים תסמינים ע"מ לקבל קצבאות. מערכת וואלה! NEWS
האם בבית המשפט, בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS

עוד תואר בכתב האישום כי הרופאה הורתה לנאשמת לבדוק את רמות הסוכר בדם התינוק ולהגיע עמו למיון במקרה שהמצב יחזור על עצמו. למחרת, הגיעה הנאשמת עם התינוק לבית החולים שערי צדק כשהוא סובל מתת-סוכר. הוא אושפז בבית החולים, ולפי כתב האישום, בתקופת אשפוז זו הזריקה האם אינסולין לתינוק חמש פעמים באמצעות מזרק שהביאה עמה מבעוד מועד למטרה זו. כך, גרמה הנאשמת לצניחת רמות הסוכר בדמו, שבעקבותיה חובר למכשיר אינפוזיה. הנאשמת חיבלה במכשיר האינפוזיה בכך שלחצה על כפתור הכיבוי, ובהמשך יצרה חור באמצעות פיה בצינור העירוי, לשון כתב האישום.

בחקירת הפרשה שבה הואשמה האישה, ובה נחשד גם הבעל, התברר כי לבני הזוג הייתה שיטה מורכבת ליצירת מצג שווא של סוכרת בילדיהם, לכאורה כדי לקבל קצבאות ביטוח לאומי. לפי החשד, ההורים הערימו על המערכת גם במקרה של חמשת ילדיהם הגדולים.

עוד באותו נושא

זיוף רמות סוכר והימנעות מדיווח: כך פעלו ההורים החשודים בהתעללות בבנם

לכתבה המלאה
בית החולים שערי צדק, פברואר 2015. מור שאולי
בית החולים שערי צדק/מור שאולי

מהחקירה עלה כי תחילה היו פונים ההורים לקופת החולים באזור מגוריהם ומציגים לרופא המשפחה תמונה של ילד חולה מאוד כדי לקבל הפנייה למיון. בהמשך היו מגיעים למיון בבית החולים שערי צדק, שם סיפרה האם באופן מדויק על תסמינים המתאימים למחלת הסוכרת על סמך ידע קודם שהיה לה בנושא, ושם בדיקות הדם היו מראות רמת סוכר גבוהה מאוד.

הרופאים בבית החולים היו מפנים את ההורים למרפאת סכרת במרפאת החוץ האנדוקרינולוגית להמשך טיפול, שם הרופאים שלחו את הילדים לבדיקות ביתיות וציידו את ההורים במכשיר לניטור רמות סוכר בדם. המכשיר אוגר את הנתונים והצוות במרפאה יכול לנטרם מרחוק, ללא צורך בדיווח ההורים כלל. הנתונים הראו כי אצל כל אחד מהילדים, בתקופות שונות לאורך השנים, נמצאה רמת סוכר גבוהה מהמותר.

ההורים נעצרו במהלך חודש יולי בידי שוטרים שהגיעו בלבוש אזרחי למחלקה שבה היה מאושפז הילד. בחקירה נבדק בנוסף מדוע הוחרפה ההתעללות דווקא בבנם הצעיר של בני הזוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully