וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד חריג: מג"ד בגבעתי מרתק את ראשו של חייל למדרכה

16.8.2018 / 19:21

המג"ד שנראה בסרטון מצמיד את ראש החייל למדרכה, כשניסה למנוע משלושה טבחים לברוח ממוצב בו הם משרתים בשומרון. בתיעוד הוא מנסה לשכנע את החייל להכנס לרכב צבאי, והחייל מסרב. לא תפתח נגד המג"ד חקירה, אך הוא ננזף על התנהגותו

צילום: ללא קרדיט, צילום: תום זואילי

תקרית חריגה בבסיס בשומרון בה מג"ד תועד כשהוא מצמיד את ראשו של חייל המפקדה, המשרת כטבח, למדרכת בטון. המג"ד נשמע אומר לו: "אתם לא תברחו, ברור לכם?", בעוד החייל צועק לעברו: "כואב לי, שחרר לי את הלסת", המג"ד מבקש מהחייל לעלות לאוטו, בעוד החייל ממשיך לקרוא "כואב לי, שחרר אותי", ומסרב לעלות אל הרכב.

תחילתו של האירוע החריג שהתרחש ביום חמישי שעבר, בשלושה טבחים מגדוד גלצר בגבעתי, המנסים לברוח מהבסיס. המג"ד יצא אחריהם, וכדי למנוע את בריחתם, מפעיל כוח ושוכב על אחד החיילים, ומרתק את ראשו אל המדרכה. הרקע לאירוע הוא בקשתו של אחד הטבחים בגדוד לעבור ליחידה. החייל לא חיכה להליך המקובל, והחליט לעשות מעשה ולעזוב את הבסיס יחד עם חבריו.

עוד בוואלה! NEWS:
"ספורט היה כל החיים שלה": נעה רכבה על אופניה - ונדרסה למוות
הותר לפרסום: מפקד בסיס הקריה בתל אביב חשוד בעבירות שחיתות
"נעשה לי עוול בתקשורת, לא מוכן לדבר": המאמן החשוד שותק בחקירה

מג"ד בגבעתי תועד מכה חייל, אוגוסט 2018. צילום מסך
המג"ד הצמיד את ראשו של החייל למדרכה/צילום מסך

מפקד הפלוגה עדכן את מפקד הגדוד אודות הבריחה, והוא איתר אותם ליד תחנת אוטובוס באחד היישובים ליד הבסיס. המג"ד הגיע לתחנה וניסה לשכנע אותם לחזור אל הבסיס, אך הם מסרבים. הוא יוצר אז קשר עם מפקד מצ"ח באיזור ומבקש ממנו לשלוח ניידת למקום, אך נענה כי אין ניידת הקרובה לאזור. המג"ד שואל את הרס"ר אם הוא רשאי להשתמש בכוח מתון על מנת לעלות אותם אל הרכב, וזה משיב בחיוב.

בעת הניסיון למשוך את החיילים לרכב, אחד מהם התנגד, אז ריתק המג"ד את גופו אל הרצפה, תוך שחברו מתעד את האירוע. שניים מהחיילים שבו לאחר התקרית אל הבסיס.

הטבח השלישי, נותר נפקד והוא שלח את הסרטון למצ"ח שטוענים כי לסרטון אין השלכות פליליות כלפי המג"ד והאירוע עבר לאוגדה לטיפול משמעתי. באוגדה מתחקרים את האירוע והחליטו להעמיד לדין משמעתי את המג"ד והוא מקבל נזיפה בטענה כי יכול היה לפעול בדרך אחרת. המג"ד טען כי עשה זאת כדי למנוע פגיעה בחיילים שישארו ללא אוכל בשבת ולמנוע ענישה קשה יותר.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: האירוע מוכר ודווח על ידי מפקד הגדוד מיד לאחר התרחשותו. מפקד האוגדה תחקר את האירוע והקצין ננזף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully