וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה בארה"ב: טרנסג'נדרית תתמודד על תפקיד מושלת ורמונט

15.8.2018 / 6:59

כריסטין הלקוויסט גברה בפריימריז המפלגה הדמוקרטית על יתר המועמדים, ותהיה האישה הטרנסית הראשונה להתמודד מטעם מפלגה גדולה על התפקיד. "תושבי ורמונט יבחרו בי על בסיס המצע שלי, ולא בגלל העובדה שאני טרנסג'נדרית", אמרה לאחר פרסום התוצאות

כריסטין הלקוויסט, המתמודדת הטרנסג'נדרית הראשונה לתפקיד מושל, ניצחה בפריימריז הדמוקרטים בוורמונט. רויטרס
מספר שיא של מתמודדים להט"בים. הלקוויסט במסיבת הניצחון שלה/רויטרס

לראשונה בארצות הברית נבחרה הלילה (רביעי) טרנסג'נדרית כמועמדת של אחת המפלגות הגדולות לתפקיד המושלת. כריסטין הלקוויסט גברה הלילה בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית על יתר המועמדים למשרת מושל מדינת וורמונט שבצפון ארצות הברית, והיא תתמודד בחודש נובמבר מול המושל המכהן, פיל סקוט הנחשב פופולרי מן המפלגה הרפובליקנית.

"תושבי ורמונט יבחרו בי על בסיס המצע שלי, ולא בגלל העובדה שאני טרנסג'נדרית", מסרה לאחר פרסום התוצאות. עם זאת היא הוסיפה כי "כמובן שמבחינה לאומית זה משמעותי להיות המושלת הטרנסג'נדרית הראשונה, זו חלוציות".

עוד בוואלה! NEWS:
התפרצות העכברת בצפון: הנחלים סגורים - המטיילים בורחים
נסראללה מתרברב: "חיזבאללה חזק היום יותר מצה"ל"
"הנסיך שלנו": הובא למנוחות הפעוט ערן ורדי שטבע בבריכה ביגור

סרטון הקמפיין של הלקוויסט

בין המועמדים עליהם גברה הלקוויסט בפריימריז היה גם נער בן 14 בשם אית'ן סונבורן, שהודיע על ההתמודדות שלו לתפקיד המושל לאחר שלא נקבע בוורמונט גיל מינימום להצגת מועמדות. בחירתה של הלקוויסט מגיעה שנה אחרי שנבחרה לראשונה נציגה טרנסג'נדרית לבית מחוקקים של מדינה. בנובמבר 2017, הייתה זו דניקה רואם שנבחרה לשמש כנציגה בבית המחוקקים של ווירג'יניה. בימים האחרונים הגיעה רואם לסייע להלקוויסט במסע הבחירות שלה.

אישה נוספת שניפצה את תקרת הזכוכית הלילה היא ג'האנה הייס, שנבחרה כמועמדת דמוקרטית לבית הנבחרים מטעם קונטיקט. אם תיבחר, היא תהיה האישה השחורה הראשונה אי פעם לכהן בבית הנבחרים מטעם אחת ממדינות ניו אינגלנד.

עוד באותו נושא

ההימור של טראמפ: מדריך "בחירות אמצע הקדנציה החשובות בהיסטוריה"

לכתבה המלאה

מתמודדת להטב"ית נוספת פורשת מהמרוץ

למעלה מ-400 נציגים מקהילת הלהט"ב יתמודדו במחזור הבחירות הקרוב בחודש נובמבר לשורה של משרות ציבוריות - המספר הגבוה אי פעם בארצות הברית. במקביל, חל זינוק במספר הנשים המועמדות בפריימריז לקונגרס ולבתי הנבחרים של המדינות השונות: 476 נשים היו במרוץ נכון לבדיקה שערך הניו יורק טיימס בחודש מאי השנה, מהן 321 דמוקרטיות, 106 רפובליקניות, והיתר משתייכות למפלגות אחרות.

בינתיים, אחת מהן כבר נאלצה לפרוש הלילה מן המרוץ: מליסה הווארד, שהתמודדה על מקום בפריימריז הרפובליקניים לייצג את פלורידה בקונגרס, הודיעה כי תסיר את מועמדותה אחרי שהתגלה כי שיקרה כשאמרה כי יש לה תואר אף שלא סיימה את לימודיה. היא הצטלמה עם דיפלומה מטעם אוניברסיטת מיאמי שהתגלתה כמזויפת. תחילה היא הכחישה כי שיקרה ואף טענה כי סיימה עם יותר נקודות זכות ממה שהייתה צריכה, אולם אחרי שהאוניברסיטה הבהירה כי חוג הלימודים שציינה כלל לא קיים באוניברסיטה, אמרה הלילה הווארד: "עשיתי טעות רציני בשיקול הדעת ואני מאוד מצטערת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully