וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרצות העכברת בצפון: הנחלים סגורים - המטיילים בורחים

בדיקות המעבדה אישרו את החשד במשרד הבריאות לפיו כמה מטיילים שטבלו בארבעה נחלים ברמת הגולן נדבקו במחלה. ברשות הטבע והגנים מדווחים כי בעקבות האזהרות מטיילים בודדים הגיעו לשמורות והזהירו מפי ההשלכות. משרד הבריאות: יש לעקוב אחר ההנחיות למטיילים

צילום:מאיר ועקנין עריכת וידאו:ניר חן

אחרי שביומיים האחרונים הגיעו מטיילים רבים שסבלו מתסמיני המחלה לבתי החולים בצפון, בדיקות המעבדה אישרו את החשש במשרד הבריאות. 12 מטיילים שטבלו בזאכי, יהודייה, זויתן והמשושים אכן סובלים ממחלת העכברת. במהלך יום אתמול (שלישי) נמסר כי המשרד פועל להתחקות אחר המקור למחלה, שככל הנראה נמצא בצואת עדרי בקר ששהו באזור ונכנסו לנחלים.

משרד הבריאות שב והרגיע את הציבור, והורה להקפיד על ההנחיות, לפיהן חולים שטבלו במימי הנחלים זאכי, יהודייה, משושים וזויתן החל מתאריך 1.7.18, וסבלו מחום מעל 38 מעלות שהתפתח פחות משלושה שבועות לאחר הטבילה מתבקשים לפנות לרופא המשפחה.

לקריאה נוספת:
התפרצות העכברת: נחלים נוספים נסגרו, פורסמו הנחיות למטיילים
לאחר שטבלו במקורות מים בגולן: חשד שחמישה גברים נדבקו בעכברת
לא רק עכברת: אלה הסכנות שאורבות למטיילים בנחלי הארץ

נחל זויתן. זיו ריינשטיין,
הכניסה לנחל נאסרה. נחל זויתן/זיו ריינשטיין

החשש מפני מחלת עכברת בעקבות זיהום וסגירת ארבעת הנחלים הבריח מטיילים רבים ממקורות המים בצפון, גם ממקומות בהם אין כל חשש מפני זיהום. כך, בשמורת הטבע בשפך נחל המג'רסה, נרשמה תנועה דלילה של מטיילים, זאת בהשוואה לאלפים המגיעים בעונה זאת של השנה. כך דווח גם מאתרי תיירות נוספים בצפון הארץ.

שרון לוי, מנהל מרחב גולן ברשות הטבע והגנים, אמר כי הרשות פועלת על פי כל ההנחיות שמעביר משרד הבריאות והדגיש כי אין כל חשש להגיע לשאר האתרים ומקורות המים הפתוחים לציבור הרחב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"כמות המים ירדה, ריכוז המזהמים עלה"

גם נחל המשושים שנסגר בעקבות העכברת נחשב ליעד מתויר בשלב זה של הקיץ. הטבילה בה אסורה, אולם השמורה פתוחה למבקרים. עם זאת, אתמול נצפתה רק מכונית אחת בשמורה ובה כמה תיירים מהולנד שביקשו לצעוד בנחל, בלי לרחוץ בבריכה.

"אמצע חודש אוגוסט זו עונה שבה מגיעים לאתרים שלנו מטיילים רבים", אמרה נעמה מנספלד, מנהלת הסברה וחינוך ברשות הטבע והגנים בגולן. "הייתה לנו תקופה עם הרבה מאד מטיילים, תקופת 'בין הזמנים' והצפי היה להמשך המגמה, אבל הגיעו היומיים האחרונים והכול השתנה. ארבעה נחלים נסגרו זמנית, עם כל ההשפעות שיש לכך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטיילים בודדים בשומרות. הכניסה לנחל זאכי, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

שרון לוי הסביר כי הירידה בכמויות המים בצפון תרמה לעליה בריכוז המזהמים בנחלים, ולכן נוצר המשבר באזור. "יש ירידה בשפיעת המעיינות ומצד שני עליה בשימושים במים, באמצעות קידוחים ועוד", הבהיר. "ככל שיש פחות מים, ריכוז המזהמים עולה, זרימת המים חלשה, המים מתחממים - כל זה גורם להרעה באיכות המים".

אין סכנה אמיתית בהדבקה

סימני המחלה דומים למחלת השפעת: חום, כאבי ראש וכאבי שרירים. בחלק מהחולים תיתכן פגיעה בתפקודי כבד וכליה. יש לציין כי רוב האנשים שנחשפו לחיידק לא יפתחו מחלה - ואלו שכן - יסבלו מתסמינים קלים בלבד.

על פי רוב, התסמינים מופיעים בין שבוע לשבועיים לאחר החשיפה לחיידק. במקרים חריגים התסמינים יופיעו לאחר שלושה ימים - או שלושה שבועות. ההדבקה היא רק בחשיפה להפרשות, בעיקר לשתן, ולכן אין סכנה אמיתית בהדבקה בין אדם לאדם.

שמורת נחל המשושים בעקבות האזהרות על עכברת - 14 אגוסט. אלי אשכנזי, מערכת וואלה!
רק מכונית אחת הגיעה. שמורת נחל המשושים, היום/מערכת וואלה!, אלי אשכנזי

משרד הבריאות הודיע כי הוא ממשיך בבדיקת האירוע ובהתאם לכך יוציאו הנחיות לצוותים הרפואיים. עוד צוין כי המשרד נמצא בקשר שוטף עם כל הגורמים הרלוונטים והוא ממשיך לעקוב אחרי אזורי התחלואה ובמידה יאותר חשד לאזורי חשיפה נוספים, יצאו הנחיות נוספות לציבור.

(עדכון ראשון: 22:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully