וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה מתרברב: "חיזבאללה חזק היום יותר מצה"ל"

15.8.2018 / 1:16

מזכ"ל הארגון הלבנוני נאם באירוע לציון 12 שנה למלחמת לבנון השנייה, טען כי חיזבאללה "חזק יותר מכפי שאי פעם היה מאז החל לפעול באזור", והבטיח לתומכיו ניצחון בסוריה "בקרוב מאוד"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

תנועת ההתנגדות בלבנון היום - על נשקיה, הציוד שלה, יכולותיה, חבריה, מומחיותה ונסיונה, וגם אמונתה, נחישותה, האומץ והרצון שלה - חזקה יותר מכפי שאי פעם הייתה מאז החלה לפעול באזור

מנהיג ארגון חיזבאללה חסן נסראללה נאם אמש (שלישי) באירוע לציון 12 שנה למלחמת לבנון השנייה, ואמר כי הארגון חזק מתמיד וצפוי לחגוג "בקרוב מאוד" ניצחון בסוריה - שם הוא נלחם לצד צבאו של אסד. האירוע נערך ברובע דאחייה, מעוז חיזבאללה שבביירות.

עוד בוואלה! NEWS:
התפרצות העכברת בצפון: הנחלים סגורים - המטיילים בורחים
כך ניסתה מי עדן להסתיר תוצאות חריגות בבדיקות המים שלה
"חשבנו שזאת מכת ברק": חיפושים אחרי ניצולים בהריסות באיטליה

חסן סראללה נואם באירוע לציון 12 למלחמת לבנון השנייה. רויטרס
חסן סראללה נואם באירוע לציון 12 למלחמת לבנון השנייה/רויטרס

"תנועת ההתנגדות בלבנון היום - על נשקיה, הציוד שלה, יכולותיה, חבריה, מומחיותה ונסיונה, וגם אמונתה, נחישותה, האומץ והרצון שלה - חזקה יותר מכפי שאי פעם הייתה מאז החלה לפעול באזור", אמר נסראללה, וטען כי "חיזבאללה היום חזק יותר מצה"ל". בנאומו דיבר נסראללה גם על העימות של ישראל מול חמאס ורצועת עזה, ואמר כי ישראל אינה יודעת מה לעשות מול עזה, "אשר אימצה את המשוואה של הפגזה תענה בהפגזה".

"מלחמת 2006 הייתה תוכנית אמריקנית לשלוט באזור, וכאשר נכשלה המלחמה הזו נכשלה גם התוכנית. התוכנית האמריקנית נכשלה גם כאשר ניצחנו בעזה וכאשר סוריה ואירן עמדו איתנות. ישראל היום בונה את עצמה מחדש בצל התבוסה ב-2006", אמר נסראללה, שהאשים כי ישראל תמכה בכוחות המורדים בסוריה מתוך תקווה לקריסת המשטר - מה שיוביל למתן לגיטימציה לסיפוח רמת הגולן על ידי ישראל.

לפי דיווחים של כמה כלי תקשורת בלבנון, הארגון צמצם לאחרונה באופן משמעותי את היקף כוחותיו המוצבים על אדמת סוריה. על פי ההערכות השונות, סדר הכוחות של חיזבאללה המוצב בסוריה ירד בכמעט 50%, מכ-8,000 לוחמים לכ-4,000 עד 5,000. על פי פרשנים לבנונים, צמצום הכוחות נעשה נוכח סילוקו של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) מרוב שטחי סוריה וחזרתו של צבא אסד ושל גורמי המשטר לתפקוד. במהלך מלחמת האזרחים בסוריה, שהחלה בדרעא במרץ 2011, איבד חיזבאללה כ-2,000 מלוחמיו ולפי הערכות שונות כ-10,000 מאנשיו נפצעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully