וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיד ישראלי בכיר: "הסכם הרגיעה עם חמאס כמעט מוכן לגמרי"

14.8.2018 / 7:48

ב"לוס אנג'לס טיימס" דווח כי הסכם בין ישראל לבין חמאס כמעט מוכן אחרי יומיים של שקט בגבול עזה. היום בצהריים: ליברמן יכנס הערכת מצב מיוחדת שבה יבחן אם לפתוח את המעברים לרצועה ולהגדיל מחדש את מרחב הדיג שלה. מאז השבוע שעבר מכחישים בישראל כי הושגה הפסקת אש

צילום: משרד הביטחון, עריכה: תומר לוי

פקיד ישראלי המעורה במשא ומתן להסדרה ברצועת עזה אמר הלילה (שלישי) ל"לוס אנג'לס טיימס" כי הסכם עם חמאס "כמעט מוכן לגמרי". הדיווח מגיע על רקע יומיים של שקט בגבול רצועת עזה, שלדברי גורם בטחוני בכיר עברו ללא עפיפונים ובלוני תבערה ומבלי חיכוכים על גדר המערכת.

היום בשעה 12:00 יכנס שר הביטחון אביגדור ליברמן דיון הערכת מצב עם ראשי צה"ל ומערכת הביטחון. על פי הגורם הבכיר, ליברמן ישקול לפתוח את מעבר כרם שלום במלואו ולהגדיל מחדש את מרחב הדיג ברצועה. במערכת הביטחון רוצים לבחון האם השקט שנשמר מאז אתמול הוא איתות מהצד השני, ואם אכן מדובר במגמה שתימשך - ישראל תשקול הקלות נוספות בימים הקרובים.

עוד בוואלה! NEWS:
מתחם האימה בניו מקסיקו: "הילד מת במהלך טקס רוחני לגירוש שדים"
היועצת לשעבר הקליטה שיחה עם טראמפ לאחר פיטוריה: "לא סיפרו לי"
עיתונאי יהודי-אמריקני עוכב בנתב"ג; נתניהו ביקש הבהרה משב"כ

דיון הערכת המצב, בראשות ראש הממשלה ושר הביטחון בקריה בתל אביב, 09 באוגוסט 2018. תקשורת שר הביטחון, מערכת וואלה! NEWS
הערכת מצב ביטחונית בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת שר הביטחון

הגורם הוסיף כי יש לזכור את תוצאות תקיפת צה"ל בשבוע שעבר ואת הפלת בניין שימש את חמאס, בנוסף לאירועי הגדר שבהם נהרגו שלושה פלסטינים וכ-150 נפצעו. לדבריו המטרה היא להראות לרחוב בעזה שיש להם מה להרוויח מהשקט ומה להפסיד מטרור העפיפונים והגדר.

שלשום התכנס הקבינט המדיני-ביטחוני לדון במצב ברצועה ברקע המגעים האזוריים להביא להפסקת אש המתנהלים בתיווך מצרים ושליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב. למרות הדיווחים ביום חמישי בלילה על הפסקת אש שנכנסה לתוקף, גורמים בלשכת ראש הממשלה מתעקשים כי ישראל לא הסכימה להפסקת אש ולא התחייבה לכך בפני המתווכחים.

עוד באותו נושא

גורם ביטחוני בכיר: אם השקט בעזה יימשך - נעניק הקלות לרצועה

לכתבה המלאה
הפצצות בעזה, 9 באוגוסט 2018. רויטרס
תקיפות צה"ל ברצועה בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully