וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צפון קוריאה דחתה שורת הצעות אמריקניות לפירוז מגרעין

11.8.2018 / 2:41

גורמים דיפלומטיים אמרו ל-CNN כי וושינגטון הציעה לפיונגיאנג שורת הצעות עם תכניות מפורטות לתהליך הפירוק מגרעין - אך זו כינה אותן גנגסטריות. לפי אחד הגורמים, המדינה הקומוניסטית מעוניינת בהסרת הסנקציות ובהסכם שלום עם ארה"ב בטרם תנקוט צעדים נוספים

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

קוריאה הצפונית דחתה שורת הצעות אמריקניות לפירוז מנשק גרעיני - כך דיווחה אמש (שישי) רשת CNN מפי גורמים דיפלומטיים. על פי הדיווח, ארצות הברית הציעה - וממשיכה להציע - "הצעות ספציפיות להתחלת תהליך הפירוק מגרעין והתקדמותו", הכוללות, לדברי הגורמים, גם לוחות זמנים מפורטים. עם זאת, פיונגיאנג דחתה הצעות אלה וכינה אותן "גנגסטריות".

לפני חודשיים קיימו נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ושליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און פסגה היסטורית שהסתיימה בהצהרה מעורפלת, ללא פירוט ולוח זמנים, על מחויבות לפירוק מגרעין של חצי האי הקוריאני. כחלק מתוצאות הפסגה, הדיקטטורה המבודדת העבירה לארצות הברית 55 ארונות קבורה של חיילים אמריקנים שנהרגו במלחמת קוריאה.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: איראן ערכה ניסוי בטיל בליסטי לפני חידוש הסנקציות
בלגיה שוברת שיאים: ילדים בני 9 ו-11 מתו בהמתת חסד
דיווח סורי: מערכות ההגנה האוויריות פעלו נגד מטרה ממערב לדמשק

שר החוץ של ארה"ב מייק פומפאו לוחץ את ידו של שר החוץ הצפון קוריאני רי יונג הו בפסגה בסינגפור, 4 באוגוסט 2018. רויטרס
שרי החוץ של קוריאה הצפונית וארצות הברית בסינגפור, לפני שבוע/רויטרס

בעוד שוושינגטון מתנה את הסרת הסנקציות בפירוק מלא ושקוף מנשק גרעיני, פיונגיאנג מעוניינת בהקלה בסנקציות ובהסכם שלום לפני שתנקוט צעדים נוספים. על פי גורם המעורה בנושא, התקדמות השיחות בין המדינות תלויה בנכונותה של ארצות הברית לבצע "צעד משמעותי" ולהסכים על שלום עם המדינה הקומוניסטית.

בפורום אזורי בסינגפור אמר שר החוץ האמריקני מייק פומפאו כי חשוב לשמור על "לחץ דיפלומטי וכלכלי" על קוריאה כדי להשיג "פירוז גרעיני מוחלט, מלא ובר-אימות". בתגובה אמר שר החוץ של קוריאה הצפונית, רי יונג-הו, כי פעולותיה של ארצות הברית "מדאיגות". רי טען כי קוריאה הצפונית נותרה נחושה לקיים את התחייבויותיה, אך הוסיף: "מה שמדאיג הם המהלכים העקשניים שנעשים בתוך ארצות הברית, בניגוד לכוונה של מנהיגה".

עוד באותו נושא

צפון קוריאה: פעולותיה של ארה"ב מדאיגות ובניגוד לכוונת טראמפ

לכתבה המלאה
פגישתם של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ושליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, סינגפור, 12 ביוני 2018. רויטרס
הסכימו על פירוז מגרעין ללא תכנית מעשית. קים וטראמפ/רויטרס

בשבוע שעבר פורסם ב"רויטרס" דוח חשאי של מועצת הביטחון של האו"ם שלפיו קוריאה הצפונית ממשיכה בפיתוח תכנית הטילים הבליסטיים והנשק הגרעיני שלה. הדוח מחובר מדי חצי שנה על ידי מומחים עצמאיים המגישים אותו לוועדה העוקבת אחר יישום הסנקציות. בדוח, שמתפרסם על פני 149 עמודים, נכתב כי "קוריאה הצפונית לא הפסיקה בפיתוח נשק גרעיני ובתכנית הטילים שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully