וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלגיה שוברת שיאים: ילדים בני 9 ו-11 מתו בהמתת חסד

עשור מאז שאושר ההליך השנוי במחלוקת חל גידול משמעותי במספר המקרים במדינה, כולל גם של שני ילדים שהפכו לאנשים הצעירים ביותר בעולם שמתים בהמתת חסד. החוק קובע כי על הילדים להיות חולים במחלה סופנית, בעלי יכולת מנטלית להחליט וכן לקבל אישור הורים

חדר המתת חסד באזור באזל, שוויץ, 2018. AP
החוק להמתת חסד אושר בבלגיה ב-2007/AP

שני ילדים בלגים חולי סרטן, בני תשע ו-11, הפכו לאנשים הצעירים ביותר בעולם שמתו בהמתת חסד - כך דווח ב"וושינגטון פוסט". הם קיבלו זריקות קטלניות בבלגיה, שהיא המדינה היחידה בעולם שבה החוק מאפשר לילדים בכל גיל לבחור לסיים את חייהם, במקרה שהם חולים במחלה סופנית וסובלים באופן קיצוני. עליהם להיות גם בעלי יכולת נפשית לקבל את ההחלטה, שזקוקה לאישור הוריהם.

דוח מ-17 ביולי חשף כי שלושה ילדים היו בין אלפי אנשים שמתו תחת משטר המתות החסד הרדיקלי בבלגיה בין 1 בינואר 2016 ל-31 בדצמבר 2017. הדוח לא חשף את הגיל של הילדים, אך גורם בלגי גילה זאת ל"וושינגטון פוסט". הילד השלישי היה בן 17.

בתוך עשר שנים, גדל כמעט פי חמישה מספר המתות החסד מדי שנה בבלגיה, בכל קבוצות הגיל השונות. ב-2007 בחרו 495 איש בבלגיה למות בהמתת חסד, אך מאז חל גידול משמעותי. הנתונים האחרונים חושפים כי 2,028 מקרי מוות כאלו היו ב -2016 ו -2,309 ב-2017 - עלייה של 14% בהשוואה לשנה שעברה.

ההליך הפך לחוקי ב-2003, שנה לאחר הולנד השכנה, שבה הגיל המינימלי להמתת חסד הוא 12. תומכי החוק אומרים שזה אכזרי לכפות על ילד לסבול בניגוד לרצונו בעוד המתנגדים אומרים שילדים צעירים מכדי לקבל את ההחלטה למות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully