וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה: פעולותיה של ארה"ב מדאיגות ובניגוד לכוונת טראמפ

שר החוץ של המשטר תקף את הלחץ שמפעילה וושינגטון על יישום הסנקציות, ברקע דוח שמצביע על כך שפיונגיאנג ממשיכה בפיתוח תכנית הגרעין. פומפאו, שנפגש עמו בקצרה, אמר כי חשוב לשמור על לחץ דיפלומטי וכלכלי

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שר החוץ של קוריאה הצפונית רי יונג-הו אמר היום (שבת) כי פעולותיה של ארצות הברית "מדאיגות", ברקע התלקחותה מחדש של המתיחות סביב תכנית הגרעין של פיונגיאנג. רי הגיב לדבריו של שר החוץ האמריקני, מייק פומפיאו, שהפציר במדינות אחרות לשמור על לחץ הסנקציות על פיונגיאנג. רי ופומפאו נפגשו רק בקצרה, כשהחליפו חיוכים ולחצו ידיים.

בפורום אזורי בסינגפור, שבה נפגש מנהיג הצפון קים ג'ונג און קים עם הנשיא דונלד טראמפ לפני כחודשיים, אמר פומפאו כי חשוב לשמור על "לחץ דיפלומטי וכלכלי" על קוריאה כדי להשיג "פירוז גרעיני מוחלט, מלא ובר-אימות". פיונגיאנג נמצאת כעת תחת שורה ארוכה של סנקציות בינלאומיות ואמריקניות בשל תכנית הגרעין והטילים.

במקביל, המשלחת האמריקנית מסרה לרי מכתב מטראמפ לקים, שלא ברור מה תוכנו. זאת אחרי איגרת ששלח הרודן לנשיא ארצות הברית בתחילת החודש, ושאליה התייחס טראמפ בציוץ בטוויטר.

שר החוץ של ארה"ב מייק פומפאו לוחץ את ידו של שר החוץ הצפון קוריאני רי יונג הו בפסגה בסינגפור, 4 באוגוסט 2018. רויטרס
מפגש מתוח. פומפאו ורי, היום/רויטרס

פומפאו, המוביל את המשא ומתן הקשוח עם קוריאה הצפונית, אמר כי הוא מצפה מכל המדינות לציית לסנקציות, תוך שהוא רומז לרוסיה. זאת בשל הדיווחים על כך שהיא הפרה אותן בכך שאפשרה לאלפי פועלים צפון קוריאנים להיכנס לשטחה. רוסיה מכחישה זאת.

בתגובה, אמר רי כי קוריאה הצפונית נותרה נחושה לקיים את התחייבויותיה, אך הוסיף: "מה שמדאיג הם המהלכים העקשניים שנעשים בתוך ארצות הברית, בניגוד לכוונה של מנהיגה".

בפסגה ההיסטורית בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית בחודש יוני הסכים קים לפעול למען פירוז מגרעין. עם זאת, הפרטים נותרו מעורפלים והאו"ם קבע שפיונגיאנג ממשיכה בפיתוח תכנית הגרעין שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully