וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הדיווחים על הפסקת אש: ביישובי העוטף שומרים על דריכות

הלילה שרר שקט מתוח לאחר שאתמול זוהו יותר מ-180 שיגורים לעבר ישראל. בתום הערכת מצב, בפיקוד העורף פרסמו הנחיות חדשות לתושבים בעוטף. בנתיבות ובמרכז הנגב שבו לשגרה, קו רכבת אשקלון-שדרות שב לפעילות

צילום: דו"צ , עריכה: יאיר דניאל

דובר צה"ל הודיע היום (שישי) כי הוסרו כל ההגבלות על תושבי עוטף עזה, זאת בתום הערכת מצב שהתקיימה בנושא. בשעות הבוקר פורסמה הנחייה דומה לתושבי נתיבות ויישובי מרכז הנגב.

אמש דווח ב"אל-ג'זירה" ובכלי תקשורת פלסטיניים כי חמאס וישראל הגיעו להסכם הפסקת אש באמצעות מצרים ושליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, אולם בישראל הכחישו את הדיווחים.

עוד בוואלה! NEWS:
פותחים את הדלת ואת הלב: יוזמות לאירוח תושבי עוטף עזה ברחבי הארץ
"חששנו שניאלץ לבטל את בת המצווה": תושבי הדרום מנסים לשמור על שגרה
תיעוד: "ביקור הניחומים" של הנייה בבניין שהופצץ ברצועת עזה

הנחיות פיקוד העורף:

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס אמש לדיון דחוף בנוגע להסלמה בגבול עזה. בסיום הפגישה הקבינט הנחה את צה"ל להמשיך לפעול בעוצמה נגד גורמי הטרור. גורם ישראלי מסר כי חמאס העביר משעות הבוקר מסרים באשר להפסקת אש אותה ביקש באמצעות מצרים ושליח האו"ם. אולם אותו גורם ציין כי פעילותו של צה"ל נמשכה לאורך היום והקבינט אף הורה להמשיך לפעול בעוצמה כלפי חמאס.

בכלי תקשורת פלסטיניים צוטט מקור בחמאס שטען כי הפסקת האש תיכנס לתוקפה אתמול בחצות וכי הארגון "שומר לעצמו את הזכות להגיב לכל הפרה שלה". גורם דיפלומטי אחר מסר גם כן כי הפסקת אש תיכנס לתוקפה בחצות. עם זאת, גורמים ישראליים הכחישו את הדיווחים כי הושגה הפסקת אש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
תקיפת צה"ל סמוך לעיר עזה, 9 באוגוסט 2018. אל-ג'דיד, מערכת וואלה! NEWS
תקיפת צה"ל ברצועה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, אל-ג'דיד

במהלך דיון הקבינט השרים קיבלו סקירה ביטחונית על פעילות חיל האוויר וצה"ל אתמול ובחנו את התרחישים וההנחיות שניתנו לצה"ל. בנוסף, שרי הקבינט קיבלו עדכון על מאמצי הרגיעה שמובילים מצרים ומלדנוב.

בירושלים מעריכים כי אחרי הסבב של היממה האחרונה, חמאס צבר הישגים פנימיים והוא מעוניין להביא להפסקת אש. גם צה"ל הציג שורת הישגים בפגיעה בתשתיות חיוניות ובאמצעי לחימה של הארגון. בכיר ישראלי ציין כי "ישראל לא מעוניינת בעימות רחב, אבל נראה שיש צורך במכה קשה יותר".

מיקום נפלית הרקטה בשדרות 9 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
שקט מתוח. נזקי פגיעת רקטה בבית בשדרות, אתמול/ראובן קסטרו

מטחי רקטות אינטנסיביים נורו ביממה האחרונה לעבר יישובי עוטף עזה . בין היתר נשמעו אזעקות במועצות האזוריות בנגב המערבי, ולראשונה מאז מבצע "צוק איתן" - גם בבאר שבע. 28 בני אדם פונו לבית החולים ברזילי שבאשקלון ושוחררו כבר אתמול בלילה לאחר שסבלו מחבלות קלות ומפגיעות חרדה. יחד עם זאת, ארבע נשים בהריון שפונו משדרות נותרו מאושפזות להשגחה.

צה"ל הגיב לשיגורים הרבים במתקפה נרחבת של יותר מ-150 מטרות טרור ברחבי הרצועה, בהם מנהרות חמאס ומתחמי לחימה. בעקבות המצב הביטחוני באזור העוטף החליטו בפיקוד העורך להשאיר את ההנחיות המיוחדות לשעת חירום.

(עדכון ראשון 18:35)

תקיפה של חיל האוויר באחד ממוצבי חמאס בעיר עזה 9 באוגוסט 2018. רויטרס
תקיפת מוצב חמאס ברצועה, אתמול/רויטרס
מיקום נפילת הרקטה בעוטף עזה 9 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
מיקום נפילת רקטה באחד מיישובי העוטף, אתמול/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully