וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחים את הדלת ואת הלב: יוזמות לאירוח תושבי עוטף עזה ברחבי הארץ

בעקבות ההסלמה בלחימה מול חמאס ברצועת עזה הזמינו רשויות מקומיות לארח תושבים מהנגב המערבי בבתים ובאתרי נופש במחירים מוזלים. בחיפה נפתח מוקד לתושבים מקומיים שמעוניינים לארח ובתל אביב פתחו את המוזיאונים ללא עלות

צילום:ניב אהרונסון עריכת וידאו:אביעד בללי

בעקבות ההסלמה הביטחונית מול חמאס ברצועת עזה הודיעו ביממה האחרונה שורה של ארגונים ורשויות מקומיות על פעילויות ויוזמות לאירוח תושבי המועצות האזוריות בנגב המערבי.

לצד יוזמות האירוח הודיעו גם בעמותת נט"ל כי קו הסיוע לנפגעי טראומה על רקע טרור ומלחמה פתוח וזמין לתושבי הדרום. ניתן לפנות למוקד העמותה בטלפון 1-800-363-363.

באזור הצפון:

עיריית חיפה הייתה הראשונה להודיע על פתיחת מוקדי אירוח למשפחות, בהמשך לפנייתו של ראש העיר יונה יהב לראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני. יהב הציע לארח בחיפה ילדים מיישובי עוטף עזה. העירייה פתחה מוקד שמספרו 1-700-507002 והוא ירכז הצעות של תושבים המעוניינים לארח בביתם משפחות מהדרום ויתווכו ביניהם.

בנוסף לכך, המוקד יעניק מידע על פעילויות תרבות ופנאי ברחבי העיר שאליהן יוכלו להגיע המשפחות מהדרום ללא תשלום. כמו כן המוקד יפנה משפחות וילדים הזקוקים לסיוע רגשי לפסיכולוגים ולעובדים סוציאליים בעירייה.

מיקום נפלית הרקטה בשדרות 9 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
רסיסים מפגיעת הרקטה בשדרות, היום/ראובן קסטרו

במועצה האזורית מעלה יוסף הזמינו תושבים מהדרום להתארח ביישובי המועצה וכן בפסטיבל "מנגנים עולם", שבו תופיע בין היתר הזמרת קרולינה, ללא עלות. את תיאום האירוח ביישובי המועצה ניתן לבצע מול מנהלת המוקד העירוני במועצה אילנה בן שטרית בטלפון 050-9258953.

גם מרכז חמת גדר בדרום רמת הגולן יצא ביוזמה לאירוח תושבים מהנגב המערבי. הנהלת האתר הודיעה כי הוא ייפתח לתושבי עוטף עזה ללא תשלום, עם הצגת תעודת זהות בקופה, וכי תוצע לינה בכפר האוהלים ללא תשלום בהזמנה מראש, בטלפון 6393*.

כמו כן, אתר הקייאקים מעיין הגושרים הציע לתושבים להגיע להתארח במקום, בהנחה של 50% עם הצגת תעודת זהות.

באזור המרכז:

גם עיריית תל אביב-יפו הזמינה תושבים מעוטף עזה להיכנס באופן חופשי למוזיאונים בעיר - מוזיאון תל אביב לאומנות ומוזיאון ארץ ישראל. בעירייה עדכנו כי בימים אלה כבר מתקיימות פעילויות לטובת ילדים תושבי אזור קו העימות. בנוסף לכך, כ-200 ילדים מיישובי הנגב המערבי לקחו חלק בפסטיבל אנימציה בסינמטק בעיר ובפעילות בקאנטרי "גורן גולדשטיין" בשכונת קריית שלום.

כ-200 ילדים מיישובי עוטף עזה מתארחים בתל אביב בעקבות ההסלמה שפקדה את הדרום 9 באוגוסט 2018. דוברות עיריית תל אביב, מערכת וואלה! NEWS
אירוח ילדים בעוטף עזה בתל אביב/מערכת וואלה! NEWS, דוברות עיריית תל אביב

עיריית רמת גן הזמינה את תושבי הדרום גם היא וקראה לתושבי העיר המעוניינים לארח משפחות מהדרום לפנות למוקד העירוני שיתווך ביניהן. העירייה תארח מאות ילדים ובני משפחותיהם משדרות ומיישובי עוטף עזה לביקור בספארי במהלך חודש אוגוסט בחינם, בתיאום מול הנהלת היישובים.

עיריית רמת גן מזמינה את תושבי הדרום בפייסבוק:

באזור הדרום:

אשכול יישובי הגליל המערבי הזמינו את תושבי עוטף עזה להגיע לפסטיבל "לילה לבן" בחוף אכזיב ויקצו לטובתם יותר מ-200 כרטיסים שיחולקו דרך מרכזי הצעירים במועצות האזוריות מרחבים, אשכול ושער הנגב. מנכ"לית האשכול יעל רון מסרה: "אנחנו עוקבים אחר המצב בדרום ומזדהים עם המצב כתושבים החיים על הגבול הצפוני".

תושבים בשדרות בחזית בניין שנפגע מרסיסי רקטה, 9 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
תושבים בשדרות בחזית בניין שנפגע מרסיסי רקטה, היום/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

יהודה ושומרון:

מועצת יש"ע הציעה לתושבי הדרום להתארח ביהודה ושומרון בסוף השבוע הקרוב. לשם כך נפתח מוקד מיוחד לתיאום אשר מספרו: 09-7928665. יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני מסר כי "הסולידריות בעם ישראל היא חשובה ואנחנו גאים לפתוח את בתינו לארח כל משפחה שגרה בדרום ורוצה לצאת מהשגרה הקשה של הימים האחרונים".

מיקום נפילת הרקטה בעוטף עזה 9 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
מתחם מגורי העובדים באשכול שנפגע מרקטה, היום/ראובן קסטרו
נחיתת רקטה בשטח פתוח באשכול,  9 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
רקטה שנפלה בשטח פתוח באשכול, הבוקר/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
זירת הנפילה במועצה אזורית אשכול, בה נפגעה אישה באורח קשה, 9 באוגוסט 2018. ביטחון אשכול, מערכת וואלה! NEWS
זירת הנפילה באשכול, בה נפגעה אישה באורח קשה, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, ביטחון אשכול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully