וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: "ביקור הניחומים" של הנייה בבניין שהופצץ ברצועת עזה

ראש הלשכה המדינית של חמאס ביקר ביולי 2017 בבניין שהופצץ אתמול על ידי צה"ל בצפון רצועת עזה. המבנה, שכלל חמש קומות, שימש לצרכים צבאיים של חמאס - כך לפי דובר צה"ל. זאת בניגוד לפרסומים פלסטינים לפיהם המבנה משמש כמרכז תרבות של הקהילה המצרית ברצועה

איסמעיל הניה על רקע הבניין שהופצץ ב- 9 באוגוסט. תמונה מיולי 2017. מערכת וואלה! NEWS
הנייה בביקור הניחומים במבנה, יולי 2017/מערכת וואלה! NEWS

ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה ביקר לפני כשנה במבנה שהותקף אתמול (רביעי) על ידי צה"ל - כך נחשף בתמונות שפורסמו. המבנה הוא בן חמש קומות ונמצא בשכונת רימאל בצפון העיר עזה. לפי הדיווחים, הנייה נכח במבנה על מנת לכנס שם את צמרת חמאס בחודש יולי 2017 כדי לנחם את המצרים על הפיגוע שבוצע נגד הצבא המצרי בסיני.

לפי פרסומים פלסטינים, המבנה משמש כמרכז תרבות של הקהילה המצרית ברצועה. ראש הקהילה המצרית בעזה, עאדל עבד א-רוחמאן, אמר כי "בניין התרבות, המגיש שירותים עבור אלפי אמהות מצריות ברצועה, הושמד בדרך מכוערת וברברית. אנחנו בהלם. בניין התרבות אל מסחאל נושא מסר תרבותי ומסר של שלום גרידא אך הכיבוש השמיד אותו ביהירות". עוד דווח בכלי תקשורת פלסטיניים כי 20 בני אדם נפצעו בתקיפה.

איסמעיל הניה על רקע הבניין שהופצץ ב- 9 באוגוסט. תמונה מיולי 2017. מערכת וואלה! NEWS
הניה מחוץ לבניין שהופצץ, יולי 2017/מערכת וואלה! NEWS

לעומת זאת, דובר צה"ל פרסם כי המבנה שימש לצרכים צבאיים של חמאס. בהודעת דובר צה"ל נכתב כי המבנה "משרת את כוחות ביטחון הפנים של ארגון הטרור בחמאס" ו"חלק מאנשי היחידה לביטחון פנים פעילים גם בזרוע הצבאית של חמאס. היחידה היא הזרוע המבצעת של ההנהגה המדינית של ארגון הטרור חמאס, אמונה ומנהלת את כל פעילות ביטחון הפנים ברצועה." עוד נמסר כי "במבנה משרדים המשמשים נושאי משרה בארגון".

התקיפה בוצעה בהמשך לתקיפות שביצע צה"ל ובתגובה לירי של ארגון חמאס לעבר העיר באר שבע מוקדם יותר היום. יותר מ-180 רקטות נורו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל ביממה האחרונה. אל בית החולים ברזילי שבאשקלון פונו 28 בני אדם, שרובם שוחררו במהלך הלילה, לאחר שסבלו מחבלות קלות ומפגיעות חרדה. ארבע נשים בהריון שפונו משדרות נותרו מאושפזות להשגחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
בניין הקהילה המצרית בעזה לפני שהושמד. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
המבנה שהושמד על ידי צה"ל טרם התקיפה/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל
בניין הקהילה המצרית ברצועת עזה לאחר שהופצץ 9 ביולי 2018. רויטרס, רויטרס
בניין הקהילה המצרית לאחר שהופצץ, אתמול/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully