וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חששנו שניאלץ לבטל את בת המצווה": תושבי הדרום מנסים לשמור על שגרה

משפחת משי ממפלסים לא ויתרה על חגיגת בר המצווה של הבן אוהד, שירה מקיבוץ ארז העבירה את החגיגה להרצליה. ילדיה של שחר סמית מסעד שיחקו כדורסל בחצר בצל הירי. "אחרי שלושה סבבים המסר ברור - לא בורחים", אמרה אמם

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: תום זואילי

ההסלמה הביטחונית בדרום החזירה ביממה האחרונה (חמישי) את תושבי הנגב המערבי למקלטים. שחר סמית, אם לשישה שגרה בקיבוץ סעד המרוחק מאות מטרים מגדר הגבול עם רצועת עזה, כבר יודעת כי "הלילה הילדים ישנו במ"מדים". היא אמרה כי "כל אחד מהילדים שלנו יודע מה לעשות כשיש 'צבע אדום'".

למרות תחושת הלחץ, התושבים מנסים לשמור על שגרה ובשעות הצהריים ילדיה של סמית שיחקו כדורסל בחצר הבית. "אין לנו לאן ללכת. מה מצפים, שניסע לטורקיה? זו הארץ שלנו ואנחנו נישאר לגור פה גם בימים של מתיחות", אמרה. "אנחנו בוגרי שלושה סבבי לחימה מול עזה והמסר שלנו ברור: גם כשמפחדים - לא בורחים".

עוד בוואלה! NEWS:
הקבינט מתכנס לדיון בהסלמה; גורם מדיני: "ישראל תמשיך לפעול בעוצמה"

משפחת סמיט בקיבוץ סעד. ראובן קסטרו
מכדורגל בחצר למקלט. משפחת סמית בקיבוץ סעד/ראובן קסטרו
משה גינזבורג בקיבוץ סעד. ראובן קסטרו
"אנחנו איתנים ונישאר כאלה". גינצבורג/ראובן קסטרו

מוישל'ה גינצבורג, בן 68 הנחשב לאחד מוותיקי הקיבוץ, לא חשב לרגע לעזוב את הבית בגלל המצב. "אנחנו איתנים ונישאר כאלה", אמר. "המצב בלילה לא קל. היו הרבה 'צבע אדום' והרבה מטוסי קרב של חיל האוויר טסו מעלינו. אנחנו לא נרתעים. צריכים להתמודד עם זה ואנחנו כקהילה מתמודדים עם זה היטב".

תהילה מוסינזון, בת 12 מקדומים, הגיעה לקייטנה בעוטף עזה. "יש מסורת של קייטנות סבא וסבתא בקיבוץ", סיפרה. "בוגרי כיתה ו' מגיעים לכאן כדי להתארח בקייטנה של נכדי הקיבוץ. אתמול, באחד מהימים האחרונים של הקייטנה, התחילה המתיחות". לדברי אמה של תהילה, "התלבטנו עם לבוא לקחת אותה או להשאיר אותה בקיבוץ. בסוף היא החליטה להישאר לילה נוסף אצל סבא וסבתא".

האם מיכל וביתה תהילה מוסנזון מקדומים מבקרות אצל הסבתא בקיבוץ סעד. ראובן קסטרו
"לא הצלחתי לישון בלילה". תהילה ואמה בקיבוץ סעד/ראובן קסטרו

תהילה סיפרה: "לא הצלחתי לישון בלילה. היה הרבה 'צבע אדום' וסבא שלח אותי למ"מד". האם והבת הוסיפו כי "זו המדינה שלנו ואנחנו חייבים להתמודד עם הקשיים". לטענתן, "בכל מקום במדינה יש את הקושי הביטחוני שלו. אין לנו לאן לברוח, אלא להיות כאן".

בר מצווה בצל ירי הקסאמים

יובל ומירי משי מקיבוץ מפלסים בעוטף עזה הבטיחו לעצמם דבר אחד: "לא משנה מה יתרחש ומה יקרה, גם אם חמאס על הגדרות, גם אם ייפלו עלינו גשמים של קסאמים, ב-9 באוגוסט נחגוג כל המשפחה את חגיגת הבר מצווה של בננו אוהד".

תאריך העלייה לתורה של אוהד הגיע, אחרי לילה שבו בני המשפחה בקושי עצמו עין - לא רק בגלל לחץ מהאירוע המשפחתי אלא גם בגלל ירי הקסמים הבלתי פוסק. בני המשפחה החליטו לקיים את בר המצווה במועדה, אך החגיגה הועברה למועדון בקיבוץ מאחר שבית הכנסת אינו ממוגן. "תתאר לעצמך את שיחת הטלפון שהייתה לי עם הרב בבוקר, שואלים אחד את השני איפה נעלה לתורה, בבית הכנסת או במועדון. בסוף מתקשרים לפיקוד העורף שיפיל את הפור איפה נחגוג לילד שלי, שחיכה 13 שנה לעלות לתורה את בר המצווה שלו", סיפר יובל, אביו של אוהד.

חגיגת בר מצווה של אוהד משי בצל ירי הקאסמים. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
"היה מרגש וכיף". חגיגות בר המצווה של אוהד במפלסים/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה
חגיגת בר מצווה של אוהד משי בצל ירי הקאסמים. שי חיון ניזרי, מערכת וואלה! NEWS
מזל טוב. אוהד חוגג את בר המצווה שלו/מערכת וואלה! NEWS, שי חיון ניזרי

בבוקר הפך המועדון לאולם חגיגי כשעל עשרות השולחנות הונחו פירות ומפות ירוקות, הצבע האהוב על אוהד. אל החגיגות הגיעו החברים מהקיבוץ, החברים מבית הספר והקרובים, אך רבים מהמוזמנים נאלצו להיעדר נוכח ההסלמה הביטחונית. יובל אמר כי "זה פסיכי שהמשפחה שלי, שמתגוררת במרכז הארץ, לא הגיעה לחגיגות בר המצווה של אוהד רק כי הם פוחדים בגלל המצב הביטחוני. זה מצב לא שפוי. אני עדיין לא מאמין שככה אנחנו חיים במדינה שלנו". עם זאת הוא הוסיף: "איך אפשר להאשים אותם? זה מצב לא נורמלי".

"אנחנו מתמודדים עם דברים לא הגיוניים", הוסיף האב. "זו מלחמה שלא קרואים לא מלחמה. אנחנו ישנים בממד חמישה אנשים. כל היום יש אזעקות. הראש כבר יורד באוטומט לתוך הנייד לחפש את ההתראה של הצבע אדום".

חגיגת בר מצווה של אוהד משי בצל ירי הקאסמים. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
הצבע האהוב על אוהד. חגיגות בר המצווה של אוהד במפלסים/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה
חגיגת בר מצווה של אוהד משי בצל ירי הקאסמים. שי חיון ניזרי, מערכת וואלה! NEWS
אוהד חוגג בר מצווה/מערכת וואלה! NEWS, שי חיון ניזרי

גם מירי, אמו של חתן בר המצווה, לא הסתירה את הלחץ. "לא יודעת אם הייתי מצליחה להפיק לבד את האירוע הזה, בלי החברות ובני המשפחה שהתייצבו לסייע לנו כדי להצליח להעמיד אירוע כל כך מרגש ושמח".

רק אוהד, חתן בר המצווה, לא התרגש יותר מדי מהשינויים שנכפו על המשפחה עקב ההסלמה. "בהתחלה היה מבאס", הוא הודה. "הרבה מהחברים שלי שהודיעו שיגיעו לחגוג איחרו, בגלל שהם בקושי ישנו בלילה. אבל בסופו של דבר היה אירוע מרגש והיה ממש כיף". למזלנו לא היה אזעקות צבע אדום במהלך האירוע".

חגיגת בר מצווה של אוהד משי בצל ירי הקאסמים. שי חיון ניזרי, מערכת וואלה! NEWS
אוהד חוגג בר מצווה/מערכת וואלה! NEWS, שי חיון ניזרי
חגיגת בר מצווה של אוהד משי בצל ירי הקאסמים. שי חיון ניזרי, מערכת וואלה! NEWS
אוהד חוגג בר מצווה/מערכת וואלה! NEWS, שי חיון ניזרי

שירה כצמן מקיבוץ ארז הייתה אמורה לחגוג את בת המצווה שלי בבריכת הקיבוץ. אך בשל ההסלמה, פיקוד העורף הורה לבטל אירועים בקו האש. ראש העיר הרצליה, משה פדלון, ראה פוסט של אמה בפייסבוק והחליט להזמין את שירה לחגוג את האירוע בבריכת נורדאו בהרצליה. במהלך היום התגייסו תורמים מתושבי הרצליה לסייע במימון החגיגה, בהם אזרחים רבים, בעלי עסקים ו"סופר פארם". כ-120 מבני משפחתה וחברי עשו את דרכם אל מסיבתה.

פדלון אמר כי הוא "גאה בתושבי הרצליה שנרתמו בהתראה קצרה לקריאה לעשות שמח לשירה. לדבריו תושבי העוטף הם "אנשים שעומדים בחזית עבור כל תושבי המדינה, והנתינה הזו היא המעט שאנחנו יכולים לעשות עבורם בימים הקשים שעוברים עליהם".

שירה מטרני מקיבוץ ארז במסיבת בת מצווה בהרצליה ב-9 באוגוסט 2018. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
שירה מטרני במסיבת בת המצווה שלה בהרצליה, הערב/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

פוסט של אמה של שירה בת ה-12 בפייסבוק:

יותר מ-180 רקטות נורו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל ביממה האחרונה. בין היתר נשמעו אזעקות במועצות האזוריות בנגב המערבי, ולראשונה מאז מבצע "צוק איתן" - גם בבאר שבע. אל בית החולים ברזילי שבאשקלון פונו 28 בני אדם, שרובם שוחררו במהלך הלילה, לאחר שסבלו מחבלות קלות ומפגיעות חרדה. ארבע נשים בהריון שפונו משדרות נותרו מאושפזות להשגחה.

בעקבות המצב הביטחוני נמשכות הנחיות מיוחדות של פיקוד העורף לתושבי עוטף עזה, אך הוחלט לקיים את המשחק המתוכנן של הפועל באר שבע כמתוכנן. בתגובה לירי יצא צה"ל למתקפה נרחבת של יותר מ-150 מטרות ברחבי הרצועה, בהם מנהרות של חמאס ומתחמי לחימה.

מיקום נפלית הרקטה בשדרות 9 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
מיקום נפילת הרקטה בשדות, היום/ראובן קסטרו
סוללת כיפת ברזל בגבול עזה 9 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
סוללת כיפת ברזל בגבול רצועת עזה, היום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully