וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילה שקט בעוטף עזה; חמאס מאשר: הפסקת האש נכנסה לתוקף

10.8.2018 / 6:25

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס לדיון של ארבע שעות בנושא ההסלמה בדרום. גורם ישראלי: חמאס מבקש רגיעה - אך הקבינט הורה להמשיך לפעול בעוצמה. גורם דיפלומטי מסר כי הפסקת אש תיכנס לתוקפה בחצות, בישראל הכחישו

צילוםן: שי מכלוף עריכת וידאו:אביעד בללי

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס אמש (חמישי) לדיון בהסלמה הביטחונית ברצועת עזה. בסיום ההתכנסות הקבינט הנחה את צה"ל להמשיך לפעול בעוצמה נגד גורמי הטרור.

גורם ישראלי מסר כי חמאס העביר אתמול משעות הבוקר מסרים וביקש הפסקת אש באמצעות מצרים ושליח האו"ם. עם זאת, לדברי הגורם הישראלי, פעילות צה"ל נמשכה לאורך כל היום בכל זאת והקבינט הורה להמשיך לפעול בעוצמה.

ב"אל-ג'זירה" דווח כי הושגה רגיעה בתיווך מצרי עוד אתמול בערב. בכלי תקשורת פלסטיניים צוטט מקור בחמאס שטען כי הפסקת האש תיכנס לתוקפה בחצות וכי הארגון "שומר לעצמו את הזכות להגיב לכל הפרה שלה". גם גורם דיפלומטי מסר כי הפסקת אש תיכנס לתוקפה בחצות. עם זאת, גורמים ישראליים הכחישו בתגובה כי הושגה הפסקת אש.

דיון הערכת המצב, בראשות ראש הממשלה ושר הביטחון בקריה בתל אביב, 09 באוגוסט 2018. תקשורת שר הביטחון, מערכת וואלה! NEWS
הערכת מצב של נתניהו וליברמן בקריה/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת שר הביטחון

פיקוד העורף הוציא הנחיות חדשות עבור תושבי עוטף עזה והעיר נתיבות. עוד נמסר כי קו הרכבת אשקלון-שדרות שב לפעילות סדירה אולם חוף זיקים נותר סגור לציבור. כמו כן, בנתיביות וביישובי מרכז הנגב הוחלט לשוב לשגרה מלאה.

במהלך הדיון השרים קיבלו סקירה ביטחונית על פעילות חיל האוויר וצה"ל בשעות האחרונות ובחנו את התרחישים וההנחיות שניתנו לצה"ל. בנוסף לכך, שרי הקבינט קיבלו עדכון על מאמצי הרגיעה שמובילים מצרים ושליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב.

עוד באותו נושא

לראשונה מ"צוק איתן": רקטה נורתה לעבר באר שבע

לכתבה המלאה

הנחיות פיקוד העורף

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן קיימו במהלך היממה האחרונה התייעצויות ביטחוניות עם הרמטכ"ל, ראש השב"כ ובכירי מערכת הביטחון. לקראת ישיבת הקבינט אמר גורם מדיני כי נתניהו וליברמן הנחו את צה"ל "להיערך לכל אפשרות" וכי "ישראל תמשיך לפעול בעוצמה". הגורם הוסיף כי "חמאס ספג מכה קשה".

בירושלים מעריכים כי אחרי הסבב האחרון של היממה האחרונה, חמאס צבר הישגים פנימיים והוא מעוניין להביא להפסקת אש. גם צה"ל הציג שורה של הישגים בפגיעה בתשתיות חיוניות ובאמצעי לחימה של הארגון. "ישראל לא מעוניינת בעימות רחב, אבל נראה שיש צורך במכה קשה יותר", אמר בכיר ישראלי.

ראיון עם שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב, מלון וולדורף אסטוריה 11 ביוני 2018. ראובן קסטרו
ממשיך במאמצים להביא להסדרה. מלאדנוב/ראובן קסטרו

במהלך היום הורגשה מתיחות רבה בקרב תושבי עוטף עזה, ובמערכת הפוליטית גוברים הקולות הקוראים להחריף את מדיניות התגובה הישראלית לנוכח האירועים האחרונים - גם מתוך הקואליציה. שרת התרבות והספורט מירי רגב קראה לחדש את מדיניות החיסולים הממוקדים כלפי הנהגת חמאס. השר אורי אריאל מתח ביקורת על הקבינט, שלדבריו "מגביל את הצבא לפעולות מינוריות ביותר".

במקביל, מצרים והאו"ם ממשיכות לפעול להביא להפסקת אש ול"הסדרה מצומצמת" ברצועה שבמסגרתה חמאס יתחייב להפסיק את האש ואת ההפגנות על הגדר. ישראל מצדה תעניק הקלות במעברים ובמרחב הדיג של הפלסטינים ברצועה.

מלאדנוב מקיים מאז ליל אמש מגעים אינטנסיביים עם כל הצדדים כדי להביא להסכמות. ביום ראשון שרי הקבינט דנו במתווה ההסדרה המצומצמת שהוצג לצדדים, אך לפי ההערכות שהושגו בדיון, הסיכויים להשיג פריצת דרך על הסדרה ארוכת טווח קלושים בין היתר בשל סוגיית השבויים והנעדרים והתעקשותו של חמאס לכרוך את החזרת הגופות בשחרור אסירים.

תוצאות תקיפת צה"ל ברצועת עזה ב-19 באוגוסט 2018. כלי תקשורת פלסטיניים, מערכת וואלה! NEWS
תוצאות התקיפה ברצועת עזה/מערכת וואלה! NEWS, כלי תקשורת פלסטיניים

יותר מ-180 רקטות נורו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל ביממה האחרונה. בין היתר נשמעו אזעקות במועצות האזוריות בנגב המערבי, ולראשונה מאז מבצע "צוק איתן" - גם בבאר שבע. אל בית החולים ברזילי שבאשקלון פונו 28 בני אדם, שרובם שוחררו במהלך הלילה, לאחר שסבלו מחבלות קלות ומפגיעות חרדה. ארבע נשים בהריון שפונו משדרות נותרו מאושפזות להשגחה.

בעקבות המצב הביטחוני נמשכות הנחיות מיוחדות של פיקוד העורף לתושבי עוטף עזה, אך הוחלט לקיים את המשחק המתוכנן של הפועל באר שבע כמתוכנן. בתגובה לירי יצא צה"ל למתקפה נרחבת של יותר מ-150 מטרות ברחבי הרצועה, בהם מנהרות של חמאס ומתחמי לחימה.

(עדכון ראשון: 18:02)

נזקי רקטות שהתפוצצות בשדרות, 8 באוגוסט 2018. רויטרס
נזקי רקטות שהתפוצצו בשדרות, אמש/רויטרס
הרצי הלוי במיקום נפלית הרקטה בשדרות 9 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
מפקד פיקוד דרום בשדרות, היום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully