וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות פינוי מוצבי חמאס בגבול: צה"ל סגר כבישים בעוטף עזה

8.8.2018 / 16:00

פיקוד הדרום הכריז על הגברת הכוננות וסגירתם של כמה צירי תנועה באזור עוטף עזה, לאחר הרג פעילי חמאס והבטחת ארגון הטרור כי ישראל תישא באחריות. צה"ל: "ערוכים למגוון תרחישים". דיווח פלסטיני: "הסכם רגיעה ייחתם במהלך היום"

עריכה: שניר דבוש

דובר צה"ל הודיע היום (רביעי) כי לאור הצהרות חמאס על אחריות להסלמה אפשרית וזיהוי פינוי מוצבים של הארגון, החליט פיקוד הדרום על הגברת הכוננות וסגירתם של כמה צירי תנועה באזור עוטף עזה. מצה"ל נמסר כי הוא "פועל להבטחת בטחון תושבי האזור, ולא יאפשר פגיעה באזרחים ובחיילי צה"ל וערוך למגוון תרחישים".

בינתיים נמשכים המגעים להסדרת רגיעה בגבול הרצועה. העיתון אל קודס דיווח היום מפי מקורת פלסטינים המקורבים לחמאס כי משלחת מטעם הארגון תודיע בהמשך היום על הסכמתה למתווה הודנה עם ישראל, בתיווכם של מצרים ושליח האו"ם ניקולאי מלאדנוב. על פי הדיווח, ההודנה הושגה למשך חמש שנים, והיא כוללת פתיחת המעברים לסחורות והרחבת אזור הדיג בשנתיים הקרובות.

עוד בוואלה! NEWS:
תעלומה בקריית מוצקין: מי עוקב אחר המועמד לראשות העיר?
אלף לוחמות חדשות: שיא של כל הזמנים בגיוס נשים לתפקידי לחימה
דיווח: "השבויים הישראלים ישוחררו בעסקה שתיחתם בסוף אוגוסט"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חסימת צירים בעוטף עזה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף דווח כי במסגרת אותה רגיעה יגובש גם הסכם להחלפת השבויים, במהלכו ישראל תשחרר את כל העצורים מעסקת שליט, הצדדים ייכנסו למו"מ על פרטים אודות גורל החיילים השבויים ולאחר מכן קידום נוסף של המו"מ בנושא.

מלבד זאת, בשנה הראשונה שלאחר פתיחת המעברים ייערכו דיונים על הקמת נמל מול חופי עזה הדרומיים בהשגחה בינלאומית ופיקוח ישראל, ולאחר מכן גם על הקמת נמל תעופה בחצי האי סיני.

עוד באותו נושא

צה"ל תקף בתגובה לירי בצפון הרצועה; חמאס: "שניים מאנשינו נהרגו"

לכתבה המלאה
פגישת פלגי חמאס - 7 אוגוסט 2018. ---, מערכת וואלה! NEWS
בכירי חמאס בתום סבב הפגישות עם הפלגים הפלסטינים, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, ---

"אם ההסכם לא ייצא לפועל, חמאס ימשיך בתהלוכות סמוך לגדר הגבול", אמר היום חליל אל-חיה בריאיון ברשת אל-ג'זירה. "חמאס מוכן לפתוח מיד במו"מ לעסקת שחרור השבויים אך על ישראל להיות מוכנה לשלם את המחיר , כמו כן עליה לכבד הסכם עסקת שליט שהיה בחסות מצרית ושל האו"ם ולשחרר את האסירים מאותה עסקה". בהמשך הוא אף התייחס לפיוס הפלסטיני וקרא לרשות הפלסטינית לסיים מיד את הסנקציות שהוטלו על שלטון חמאס ברצועת עזה.

אתמול בוצע ירי לעבר כוח צה"ל בצפון רצועת עזה, ובתגובה טנק של צה"ל תקף את העמדה של חמאס שממנה בוצע הירי. לא היו נפגעים בקרב כוחות צה"ל, וחמאס הודיע כי שניים מאנשיו נהרגו. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל יפעל כנגד כל כוונה התקפית וכל ניסיון פיגוע כנגד כוחותינו ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי לכל המתרחש ברצועת עזה וממנה".

בחמאס ציינו כי בכלל מדובר בתרגיל בהשתתפות שני צלפים שנורו לאחר מכן על ידי צה"ל. הם הוסיפו כי הם מטילים על ישראל את ההשלכות להסלמה. עוד נמסר כי לא ניתן יהיה לכפות מדיניות של פגיעה בלוחמי הארגון מבלי לשלם מחיר.
בתוך כך, בלון תבערה נמצא אתמול באחד מיישובי המועצה האזורית חוף אשקלון, ובלוני תבערה נוספים נחתו באזור נתיבות. משירותי הכבאות נמסר כי משעות הבוקר כובו כעשר שריפות שהוצתו על ידי בלונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully