וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "השבויים הישראלים ישוחררו בעסקה שתיחתם בסוף אוגוסט"

גורם בחמאס שצוטט על ידי סוכנות אנאדולו הטורקית אמר כי ישראל וחמאס יקיימו הפסקת אש למשך שבועיים לקראת הסדר ארוך טווח למשך חמש שנים נוספות. במסגרת ההבנות, מעבר רפיח יישאר פתוח, וייפסקו גם ההגבלות על מעבר סחורות במעבר כרם שלום. בנוסף תעודד הקמת נמלים

צילום: דו"צ, עריכה: שניר דבוש

ארבעת השבויים והנעדרים הישראלים שנמצאים בידי חמאס ישוחחרו במסגרת הסכם הפסקת אש שייחתם בתום חודש אוגוסט - כך אמר מקור בחמאס לסוכנות הידיעות הטורקית אנאדולו. על פי הדיווח, ההסכם שהושג בתיווך המצרים ושליח האו"ם ניקולאי מלאדנוב יכלול הפסקת האש ניסיונית למשך שבועיים שתוביל לאחר מכן להסכם רחב יותר לפיה תחול הפסקת אש למשך חמש שנים נוספות.

בעיתון הערבי "אל-חיאת" דווח כי נציגי חמאס הודיעו למצרים כי הארגון לא ישחרר מידע על החיילים, לפני שישראל תשחרר כ-65 אסירים ששוחררו בעסקת שליט - ונעצרו מחדש. במסגרת ההסכם הרחב יותר, מעבר רפיח שבין מצרים לרצועת עזה ייפתח באופן קבוע. כמו כן, לדברי אותו מקור, ישראל תצמצם משמעותית את המגבלות על העברת סחורות במעבר כרם שלום. בנוסף, ההסכם יעודד הקמת נמל ימי ונמל תעופה שישמש את הפלסטינים בחצי האי סיני.

פגישת פלגי חמאס - 7 אוגוסט 2018. ---, מערכת וואלה! NEWS
הצהרת הנהגת חמאס, היום/מערכת וואלה! NEWS, ---

בניגוד לדיווחים קודמים בנושא, המקור מציין כי ההסכם הרחב יותר יכלול גם את שחרורם של סגן הדר גולדין וסמ"ר אורון שאול, וכן את האזרחים אברה מנגיסטו והישאם שעבאן א-סייד. עם זאת, בדיווח לא צוין מתי שלב זה אכן יתבצע.

שרי הקבינט המדיני ביטחוני צפויים לדון ביום חמישי פעם נוספת במצב בעזה. מדובר בדיון שני של שרי הקבינט בנושא, על רקע המגעים שמובילים מצרים ומלאדנוב להביא להסדרה ברצועה. בישיבה הקודמת שהתקיימה ביום ראשון דנו השרים בפרטי המגעים והוצגה הערכה לפיה הסיכויים להסדרה ארוכת טווח קלושים בשל המחלוקות בין חמאס והרשות הפלסטינית.

גורם מדיני הבהיר השבוע כי בשלב זה הקבינט דן ב"הסדרה מצומצמת", משמע, הפסקה מוחלטת של טרור העפיפונים וההפגנות על גדר הרצועה בתמורה לפתיחת מעבר כרם שלום למעבר סחורות והרחבת מרחב הדיג. הגורם הדגיש כי הקלות נוספות וארוכות טווח לאוכלוסייה בעזה מותנות בהחזרת גופות השבויים והנעדרים. זאת על אף שמדיווחים פלסטיניים על המתווה עלה כי סוגיית השבויים והנעדרים תידחה לשלב מאוחר יותר.

עוד באותו נושא

משלחת חמאס תשוב לקהיר; הקבינט יתכנס לדון בהסדרה

לכתבה המלאה
אורון שאול, הדר גולדין. באדיבות המשפחה
אורון שאול והדר גולדין/באדיבות המשפחה

במקביל, ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה אמר כי משלחת מטעם חמאס תשוב לקהיר על מנת להציג את עמדותיה בנושא ההסדרה בגבול הרצועה. הצהרתו של הנייה באה בתום סבב הפגישות שערכו ראשי הארגון עם הפלגים הפלסטינים ברצועה. לדברי הנייה, משלחת חמאס תציג למצרים את ההחלטות שהתקבלו בנושאים בסוגיות הנוגעות להסדרה, והדגיש כי הן אינן נוגעות לחמאס בלבד - אלא לעם הפלסטיני כולו.

מוקדם יותר נפגש שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב עם שר החוץ של הקטאר מוחמד עבד א-רחמן אל ת'אני, בדוחא, ודן עמו במאמצי ההסדרה בין ישראל וחמאס. מלדנוב צייץ בטוויטר כי הפגישה הייתה "חיובית מאוד. ממשיכים להגיע לכל בעלי העניין באזור כדי להפיג את המתח בעזה, לגייס תמיכה הומניטרית ולקדם פיוס פלסטיני. קטאר תמיד תמכה במאמצים של האו"ם".

(עדכון ראשון 7.8, 22:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully