וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחת חמאס תשוב לקהיר; הקבינט יתכנס לדון בהסדרה

טל שלו וסוכנויות הידיעות

7.8.2018 / 19:17

השרים ידונו בפעם השנייה בנעשה ברצועת עזה, זאת על רקע מאמצי המצרים והשליח מלאדנוב להסדרת רגיעה באזור. ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה הצהיר כי משלחת הארגון תציג בפני המצרים את ההחלטות שהתקבלו בנושא בתום סבב שיחות עם הפלגים הפלסטיניים

צילום:שי מכלוף עריכת וידאו:ניר חן

שרי הקבינט המדיני-ביטחוני זומנו היום (שלישי) לדיון שיתקיים ביום חמישי בנוגע למצב ברצועת עזה. מדובר בדיון שני של שרי הקבינט בנושא, על רקע המגעים שמובילים מצרים ושליח האום ניקולאי מלאדנוב להביא להסדרה ארוכת טווח ברצועה.

בישיבה שנערכה ביום ראשון דנו השרים בפרטי מגעי ההסדרה בין מצרים והפלסטינים, והוצגה הערכה לפיה הסיכויים להסדרה ארוכת טווח קלושים בשל המחלוקות בין חמאס והרשות הפלסטינית.

גורם מדיני הבהיר השבוע כי בשלב זה הקבינט דן ב"הסדרה מצומצמת", משמע, הפסקה מוחלטת של טרור העפיפונים וההפגנות על גדר הרצועה בתמורה לפתיחת מעבר כרם שלום למעבר סחורות והרחבת מרחב הדיג. הגורם הדגיש כי הקלות נוספות וארוכות טווח לאוכלוסייה בעזה מותנות בהחזרת גופות השבויים והנעדרים. זאת על אף שמדיווחים פלסטיניים על המתווה עלה כי סוגיית השבויים והנעדרים תידחה לשלב מאוחר יותר.

עוד בוואלה! NEWS:
בג"ץ למדינה על חוק הגיוס: השלימו תוך שלושה חודשים את החקיקה
לראשונה בתולדות צה"ל: אישה תפקד על טייסת טיסה בחיל האוויר
ביטול ניתוחים ותורי ענק במחלקות: כך נראה היום הראשון לשביתת האחיות

ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה וסגנו סאלח אל-עארורי לאחר שובם לרצועת עזה משיחות בקהיר, 2 באוגוסט 2018. מערכת וואלה!
אסמאעיל הנייה בשיחות בקהיר, בשבוע שעבר/מערכת וואלה!

מוקדם יותר היום הצהיר ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה כי משלחת מטעם חמאס תשוב לקהיר על מנת להציג את עמדותיה בנושא ההסדרה בגבול הרצועה. הצהרתו של הנייה באה בתום סבב הפגישות שערכו ראשי הארגון עם הפלגים הפלסטינים ברצועה.

לדברי הנייה, משלחת חמאס תציג למצרים את ההחלטות שהתקבלו בנושאים השונים, בהם הפיוס הפלסטיני, ההפגנות בגבול הרצועה והסרת המצור, וכן השבת מצבה של עזה לסדר היום. הוא ציין כי הארגון קיבל כמה החלטות, והדגיש כי הן עוסקות בסוגיות שאינן נוגעות לחמאס בלבד - אלא בסוגיות לאומיות הנוגעות לעם הפלסטיני כולו.

בתוך כך, שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב נפגש היום עם שר החוץ של הקטאר מוחמד עבד א-רחמן אל ת'אני, בדוחא, ודן עמו במאמצי ההסדרה בין ישראל וחמאס. מלדנוב צייץ בטוויטר כי הפגישה הייתה "חיובית מאוד. ממשיכים להגיע לכל בעלי העניין באזור כדי להפיג את המתח בעזה, לגייס תמיכה הומניטרית ולקדם פיוס פלסטיני. קטאר תמיד תמכה במאמצים של האו"ם".

עוד באותו נושא

צה"ל תקף בתגובה לירי בצפון הרצועה; חמאס: "שניים מאנשינו נהרגו"

לכתבה המלאה
פגישת פלגי חמאס - 7 אוגוסט 2018. ---, מערכת וואלה! NEWS
משלחת תצא לקהיר. בכירי חמאס, היום/מערכת וואלה! NEWS, ---

הנייה טען כי אם הפלסטינים יתמידו באחדותם - הם יצליחו לטרפד כל "יוזמה" נגדם. כמו כן, הוא ציין כי הוא רואה בחזרתם של בכירי חמאס לרצועה מקהיר ביום חמישי האחרון, פעולה סמלית המדגישה את זכות השיבה, וכי מדובר בקדימות לקראת השיבה לירושלים, לגדה המערבית ול"שטחים הפלסטינים שנכבשו ב-48'".

סגנו של הנייה, סאלח אל עארורי, הוסיף בריאיון לסוכנות "שיהאב": "תהלוכות השיבה הן הסיוטים הגדולים של הכיבוש. הן מזכירות להם שהם גנבים על אדמה זו וכי אין להם מקום עליה. אנחנו לא מדואגים מכוונותיו של טראמפ לעסקה באזור. עלינו להיות מאוחדים בעמדתנו שנמשיך לעמוד על זכותו המלאה של העם הפלסטיני בסוגייה זו".

מוקדם יותר היום בוצע ירי לעבר כוח צה"ל בצפון רצועת עזה. בתגובה טנק של צה"ל תקף את העמדה של חמאס שממנה בוצע הירי. לא היו נפגעים בקרב כוחות צה"ל. חמאס הודיע כי שניים מאנשיו נהרגו וההערכות בצה"ל הן כי מדובר בשני צלפים.

עמדת חמאס הושמדה - תיעוד: צה"ל חיסל בירי ארטילרי שני פעילי חמאס שירו לעבר חיילים בצפון רצועת עזה. דובר צה"ל
השמדת עמדת חמאס, היום/דובר צה"ל

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל יפעל כנגד כל כוונה התקפית וכל ניסיון פיגוע כנגד כוחותינו ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי לכל המתרחש ברצועת עזה וממנה".

בחמאס ציינו כי כלל מדובר בתרגיל בהשתתפות שני צלפים שנורו לאחר מכן על ידי צה"ל. הם הוסיפו כי הם מטילים על ישראל את ההשלכות להסלמה. עוד נמסר כי לא ניתן יהיה לכפות מדיניות של פגיעה בלוחמי הארגון מבלי לשלם מחיר.
בתוך כך, בלון תבערה נמצא היום באחד מיישובי המועצה האזורית חוף אשקלון. ובלונים נוספים נחתו באזור נתיבות. משירותי הכבאות נמסר כי משעות הבוקר כובו כעשר שריפות שהוצתו על ידי בלונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully