וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ למדינה על חוק הגיוס: השלימו תוך שלושה חודשים את החקיקה

7.8.2018 / 20:30

עם החלטת בג"ץ, הקואליציה תידרש לגבש עד לחודש דצמבר נוסח חדש לחוק, או לחלופין להכריז על פירוקה ולצאת לבחירות לפני תום הקדנציה. התנועה לאיכות השלטון שעתרה נגד החוק: "מדובר בגלגול נוסף של תפוח האדמה הלוהט וגרירת רגליים"

עריכת וידאו: ניר חן

בג"ץ נענה היום שוב לבקשת המדינה ודחה הערב (שלישי) פעם נוספת את מועד פקיעת חוק הגיוס בשלושה חודשים. משמעות ההחלטה היא שעד לתחילת חודש דצמבר הקואליציה תצטרך להשלים ניסוח של חוק חדש, או להכריז על פיזורה ועל הליכה לבחירות. אפשרות נוספת שעומדת לרשות הקואליציה היא בקשת דחייה נוספת מבג"ץ - אולם הסיכויים שזו תתקבל קלושים.

חבר ועדת הגיוס ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) אמר על החלטת בג"ץ כי "תהליך החקיקה נמצא בסופו כך שלוח הזמנים החדש יאפשר את סיום חקיקת החוק שעיקרו הכרה בערך ובחשיבות המשך לימוד התורה בארץ ישראל". מקלב הינו חבר בסיעת "דגל-התורה" שמובילה קו בעד חוק הגיוס שהתגבש במשרד הביטחון בכפוף לשינויים מינורים. לעומתו, ב"אגודת ישראל", הסיעה החסידית ביהדות התורה, מבקשת שינויים משמעותיים יותר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יעקב ליצמן ושר הפנים אריה דרעי בוועידת המודיע בנושא כלכלה ועסקים, 20 בנובמבר 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
הקואליציה תידרש לנוסח חדש/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

באגודת ישראל איימו בעבר לפרוש מהקואליציה ככל שלא תתקבל החלטה עד תחילת שבוע הבא. עם זאת, לאחר הדחייה ייעשו מאמצים להשגת הסכמות על נוסח חוק הגיוס החדש בניסיון להשלים את חקיקתו בזמן שהוקצב. בהקשר זה, בכירים בקואליציה העריכו השבוע כי "בכל מקרה הבחירות יוקדמו ויתקיימו בחודשים הראשונים של 2019".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הפגנת חרדים בלשכת הגיוס בירושלים. נועם מושקוביץ
הפגנות חרדים סמוך ללשכת הגיוס ב-2016/נועם מושקוביץ

"בג"ץ צודק, אין שום סיבה לאפשר לנתניהו לבזבז זמן נוסף", אמר יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. "נתניהו לא זקוק להארכת זמן, הוא זקוק לאומץ. יש לחוקק עכשיו את חוק הגיוס כדי שיותר חרדים יתגייסו, ישרתו וישתלבו בשוק העבודה. שופטי בג"ץ העבירו מסר חד וברור לנתניהו: תפסיק למשוך זמן. אני קורא לראש הממשלה לבלום את הכניעה למפלגות החרדיות ולקדם את ישראל צעד נוסף לשיוויון בנטל. שוב הוכח שדרכה של יש עתיד נכונה וצודקת, בעוד דרכו של נתניהו עמוסת שיקולים פוליטיים ויוצרת פילוג"

מהתנועה לאיכות השלטון שהייתה בין העותרים נגד החוק מסרו כי "מדובר בגלגול נוסף של תפוח האדמה הלוהט וגרירת רגליים שגם בסופה ככל הנראה יקרה אחד מהשניים: או הסדר שאינו חוקתי או דחייה נוספת. כך או אחרת נראה שהממשלה מפחדת להתעסק עם הסוגיה האמיתית שעל הפרק שהיא השוויון בנטל".

"אין מקום לבחישה של פוליטיקאים"

בתחילת המושב הנוכחי דרשו המפלגות החרדיות להשלים את אישור החוק בשלוש קריאות. עם פרסום תזכיר החוק, שבין היתר קבע סנקציות כלכליות לישיבות שלא יעמדו ביעדי הגיוס, החליטה מועצת גדולי התורה של סיעת "אגודת ישראל" כי לפני אישור החוק צריכים להיעשות בו שינויים משמעותיים. בהמשך החליטו ב"דגל התורה" ובש"ס ליישר קו עם דרישה זו. סגן שר הבריאות יעקב ליצמן וחבריו לסיעת "אגודת ישראל" החליטו לדחות את אישור החוק למושב הבא בשל הקושי להכניס שינויים כל כך משמעותיים בתקופת הזמן הקצרה שנותרה עד לסיום המושב.

מנגד, שר הביטחון אביגדור ליברמן הבהיר לפני כחודש כי לא ייסוג מהנוסח שגובש על ידי מערכת הביטחון. "הנושא של החקיקה הוא סגור מבחינתי", אמר. "אנחנו העברנו את זה למערכת הביטחון על מנת שהיא תביא את החוק הטוב ביותר, הממלכתי ביותר והמאוזן ביותר ולא הייתי רוצה שפוליטיקאים יתחילו לבחוש בחקיקה הזאת. לא צריך לדבר על התגמשות, צריך לקבל את החוק כפי שהוא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully