וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית חמורה בפולין: נפץ הושלך לעבר משלחת נוער ישראלית

האירוע התרחש בעת ביקור משלחת מתיכון אורט ערד באתר בית היתומים של יאנוש קורצ'אק בוורשה. הנפץ גרם לבהלה גדולה, אך למרבה המזל איש לא נפגע, והקבוצה עזבה מיידית את המקום. מנהלת בית הספר: "מבחינתנו האירוע מאחורינו". אחת ההורים: "למען האמת, נלחצנו יותר מהילדים"

משלחות נוער למחנות הריכוז וההשמדה בפולין. 18 בינואר 2016. AP
משלחת ישראלית בפולין/AP

תקרית חמורה במסע לפולין: משלחת של 71 תלמידים מתיכון אורט ערד, שיצאה שלשום למסע לפולין, התמודדה אתמול (רביעי) עם חוויה לא נעימה. במהלך סיור בעיר הבירה ורשה, בעת שהחבורה ביקרה בבית היתומים של המחנך יאנוש קורצ'אק, נזרק לעברם נפץ על ידי פולני, וגרם לבהלה רבה בקרב התלמידים. למרבה המזל איש לא נפגע באירוע.

עוד בוואלה! News:
נציגי הדרוזים על מתווה נתניהו: "נוצרה הזדמנות לתקדים היסטורי"
עם 100 כלי שיט: "איראן תפתח בתרגיל במפרץ בתוך 48 שעות"
המשבר מחריף: ארה"ב הטילה סנקציות על טורקיה בשל מעצר הכומר

קבוצת וואטסאפ של המורים בנוגע לנפץ שנזק על קבוצת התלמידים בפולין. צילום מסך
מתוך התכתבות המורים וההורים על האירוע/צילום מסך

מנהלת התיכון רונית זאנו עדכנו את הורי הנערים והנערות באירוע, ובהודעה שפרסמה בנושא הדגישה כי "כל התלמידים בסדר גמור, לא קרה כלום לאף אחד. הם עם הצוות אשר מדווח לי שכולם בסדר". לדבריה, קב"ט המשלחת מטפל באירוע, והקבוצה עזבה את המקום באופן מידי והמשיכה בסיור בהתאם ללוח הזמנים. "מבחינתנו האירוע מאחורינו והכל ממשיך כסדרו", הוסיפה, "משרד החינוך, הרשות ואורט מעודכנים בפרטי האירוע".

אמו של אחד התלמידים במשלחת סיפרה לוואלה! News: "הבנתי מרונית המנהלת שהם נסעו לבית היתומים בפולין ושם המקומיים זרקו עליהם נפץ. הם צ'יק צ'ק התארגנו על האירוע והילדים לא נפגעו, הכניסו אותם לאוטובוסים ונסעו. הבן שלי אמר לי שהם לא נלחצו. היה לי אינסטינקט אמהי, כתבתי לו הודעות כי הרגשתי והוא לא ענה. כתבתי לו למה אתה לא עונה. ואז רונית כתבה לנו הודעה. למען האמת ההורים נלחצו יותר מהילדים".

אחד מצוות המורים שהתלוו למסע סיפר לוואלה! News על ההתרחשות: "הקב"ט היה צמוד אלינו, הוצאנו את התלמידים, הזזנו אותם מבית היתומים שלא יהיו שם, והקב"ט טיפל באירוע". לדבריו, "אף אחד מהתלמידים לא נפגע, כולם היו בסדר, הודענו לאורט, לראש העיר, להורים ולמשרד החינוך. אנחנו לא יודעים אם מדובר באירוע אנטישמי, אנחנו ממשיכים במסלול באופן רגיל, ההורים שקטים והעיר רגועה. מזל שזה נגמר ככה".

עוד באותו נושא

שיא חדש בביזוי המסע לפולין: תלמידים הוחזרו לארץ אחרי שרכשו סמים

לכתבה המלאה
משלחות נוער למחנות הריכוז וההשמדה בפולין. 18 בינואר 2016. AP
משלחת לפולין, אילוסטרציה/AP

מרשת אורט נמסר כי "קב"ט המשלחת פינה את התלמידים מהמקום ויצר קשר עם גורמי משטרה מקומיים על פי הנהלים, ובמקביל מנהלת בית הספר הוציאה עדכון מידי להורי התלמידים. הנושא נמצא בטיפול קב"ט משרד החינוך. המשלחת ממשיכה את מסעה החשוב בפולין על פי לוח הזמנים שנקבע".

ממשרד החינוך נמסר כי "אין ספק שהנפץ נזרק בכוונת מכוון. מערך האבטחה שמלווה את התלמידים פינה את המשלחת מהאתר, והמשטרה הפולנית החלה לבדוק את האירוע. לאחר שהתלמידים פונו מהאתר, המסע המשיך כסדרו".

לפני כשלושה חודשים אירעה תקרית חמורה בביקור קורס מ"פים-מג"דים באושוויץ, כאשר כחלק ממסע לפולין שהתקיים במסגרת הקורס הצה"לי, הצטלמו חניכי הצוות - בעוד אחד מהם הוציא לפתע דף שעליו נכתב בפולנית "גם לכם היה חלק". מאבטחים פולנים במחנה דיווחו על כך להנהלת המוזיאון ולמשלחת הישראלית. החניך אותר והודה במעשה וצפוי לטיפול משמעתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully