וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעונות היום מתריעים ממשבר כוח האדם: "11 פעוטות על כל מטפלת"

6.8.2018 / 7:48

שנת הלימודים בפתח אך המעונות לא מצליחים לגייס כוח אדם - ומסתפקים בעובדות חסרות ניסיון שלא מצליחות לטפל בכל הילדים: "מטפלות לא רוצות להגיע בגלל השכר והתנאים, חלקן עוזבות באמצע היום". ההורים מודאגים: "לא הספיקו להחליף לבת שלי טיטולים, זו קטסטרופה". האזינו

עריכת וידאו: ניר חן

לקראת שנת הלימודים העומדת בפתח נותרו למעונות, ובפרט למעונות היום המפוקחים לתינוקות בגילים אפס עד שלוש, שלושה שבועות להתארגנות. אלא שהמחסור החמור בכוח האדם והאיכות הנמוכה שלו הביאו את ארגוני המעונות לקיים כנס חירום, אחרי שמוקדם יותר השנה מקרה המוות של הפעוטה יסמין וינטה הציף את ההשלכות הקטלניות שעלולות להיות למצוקה המתמשכת בפיקוח על מוסדות אלה.

במשרד העבודה והרווחה החלו בבנייה מאסיבית של מעונות חדשים, אך בארגונים טוענים כי מדובר בטיפה בים - כאשר אין כוח אדם שיאייש את המעונות האלה לקראת תחילת שנת הלימודים הקרובה. על פי הארגונים, תנאי השכר בתחום אינם הולמים את שעות העבודה, אין תקינה הולמת של מטפלות ביחס לכמות התינוקות והפעוטות שבהם הן מטפלות, אין תקציבים להכשרות ולהדרכות ואין תכנית ארוכת-טווח לשיקום ענף.

כחלק ממצב זה, מטפלות רבות מתייאשות ועוזבות באמצע יום העבודה. תנאים אלה מביאים לכך שאוכלוסייה מקצועית נמוכה ברמתה מגיעה לראיונות העבודה, ללא 12 שנות לימוד ולעיתים אף ללא ידיעת השפה העברית.

עוד בוואלה! NEWS:
תקציב ייעודי וכלי אכיפה: השרים יצביעו על חוק הפיקוח על מעונות יום
"תמונת מצב חמורה": התורים הממושכים והאטימות בדרך לדיור ציבורי
מדינה במינוס: הישראלים חייבים 26 מיליארד שקלים להוצאה לפועל

הפגנת הורים להצבת פיקוח בגני ילדים, 10 ביוני 2018. ראובן קסטרו
הפגנת הורים לפיקוח על גני הילדים בעקבות מקרי ההתעללות השנה/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully