וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקת אש? טרור ההצתות בעוטף עזה נמשך - למרות הרגיעה מול חמאס

31.7.2018 / 15:15

בשירותי הכיבוי דיווחו על עלייה בהיקף השריפות בימים האחרונים, שנגרמו מפגיעת בלוני תבערה בשדות הנגב המערבי. אולם, במועצות האזוריות מתעקשים כי המספרים גבוהים בהרבה יותר מהדיווחים. ראש מועצת שדות נגב: "טרור העפיפונים פוגע בריבונותה של ישראל ויש לשים לו קץ"

עריכת וידאו:ניר חן

(השפעת השריפות בעוטף עזה על התיירות בנגב המערבי - דיווח למהדורת וואלה! NEWS)

אחרי ירידה יחסית בהיקף השריפות כתוצאה מבלוני ועפיפוני תבערה, בימים האחרונים נרשמה התחדשות ועלייה בקרב התופעה ושדות הנגב המערבי בוערים שוב. אמש (שני) הגיע לראשונה בלון תבערה לבאר שבע ולאחרונה אותרו כאלה גם בנתיבות ובמושבים מלילות שבמועצה האזורית שדות נגב וגילת שבמועצת מרחבים.

אתמול פרצו 18 שריפות ביערות קק"ל בעוטף עזה, מרביתן כתוצאה מבלוני תבערה. אולם במועצות האזוריות בנגב המערבי מדווחים על מספר גבוה יותר של מוקדי בעירה. בשבת נרשמו עשר שריפות ברחבי עוטף עזה ובשישי קרוב ל-20 מוקדים, ביערות ובשדות חקלאיים באזור.

לקריאה נוספת:
שקט מדומה: בפיקוד הדרום חוששים מפיגוע איכות של חמאס
הצתות בדרום: שריפה סמוך למכללת ספיר בעקבות בלון תבערה
שני פלסטינים נהרגו בהפגנות בעזה; ליברמן: "על חמאס לנהוג בחוכמה"

בלון תבערה בבאר שבע. בתאל אלחרר, מערכת וואלה! NEWS
בלון התבערה שאותר בבאר שבע, אמש/מערכת וואלה! NEWS, בתאל אלחרר
שריפה בארז 15 ביולי 2018. ביטחון קיבוץ ארז, מערכת וואלה! NEWS
שריפה בשדות ארז, החודש/מערכת וואלה! NEWS, ביטחון קיבוץ ארז

בימים שאחרי הפסקת האש בעקבות סבב ההסלמה האחרון, לפני כשבוע וחצי, עמד הממוצע היומי בנגב המערבי על כחמש שריפות ביום, לדברי נציבות הכיבוי וההצלה. אולם, בימים האחרונים התגבר קצב הדליקות ועלה לטענת ראשי המועצות ליותר מ-15 ביום, בממוצע. לדברי גורם ביטחוני ביישובי עוטף עזה, חמאס "לא הפסיק להעיף בלונים לאזור". לדבריו, "גם בשבוע שבו הייתה ירידה בכמות השריפות, ראינו עשרות עפיפונים באזורנו. שטחי עוטף עזה ממשיכים לבעור".

ראש מועצת שדות נגב: "חוסר התגובה מתפרש כחולשה גדולה"

ראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן מתח ביקורת על מדיניות הממשלה כלפי המשך ההצתות והזהיר כי "חוסר התגובה מתפרש בצד השני כחולשה גדולה". לדבריו, "חמאס ממשיך להכתיב את קצב האירועים ואנחנו ממשיכים להיגרר אחריו. הגיע הזמן ליזום ולקחת את המושכות בידיים. התגובה של צה"ל צריכה להיות קשה וברורה עד שחמאס ייאלץ לבקש הפסקת אש לזמן ארוך ובלתי מוגבל".

עוד הוסיף עידאן, איש ליכוד המקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו, כי "טרור העפיפונים פוגע בריבונותה של ישראל ויש לשים לו קץ". לדבריו, "התושבים באזור "לא יכולים עוד להשלים עם מציאות של שגרת טרור, שריפות ורקטות. השגרה חייבת לחזור להיות שגרת חיים שקטה". הוא אף קרא
"לכל שרי הממשלה שביקרו אותנו בשבועות האחרונים ותמכו בנו, לתת תוקף להכרזות שלהם 'דין עפיפון ובלון כדין קסאם' ולקבל החלטה כי מעתה יגיב צה"ל בעוצמה לכל שיגור של בלון תבערה ולכל התגרות מעזה".

צוותי כיבוי פועלים בשריפה גדולה סמוך לגבים ובסיוע של זרנוקי מים של צה"ל ויחד עם 2 מטוסי כיבוי מטייסת אלעד. חוקר שריפות שהגיע למקום עוד בתחילת האירוע קבע חד משמעית כי השריפה נגרמה מבלון, 28 ביולי 2018. ניר נוסוייב, דרום ביטחוני, מערכת וואלה! NEWS
שריפה בשדות קיבוץ גבים בשבת. מבט מהאוויר/מערכת וואלה! NEWS, ניר נוסוייב, דרום ביטחוני
שריפה ביער בארי, 27 ביולי 2018. דני בן דוד, קק?ל, מערכת וואלה! NEWS
פעולות לכיבוי שריפה ביער בארי, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, דני בן דוד, קק?ל
צוותי כיבוי פועלים בשריפה גדולה סמוך לגבים ובסיוע של זרנוקי מים של צה"ל ויחד עם 2 מטוסי כיבוי מטייסת אלעד. חוקר שריפות שהגיע למקום עוד בתחילת האירוע קבע חד משמעית כי השריפה נגרמה מבלון, 28 ביולי 2018. דוברות כבאות והצלה מחוז דרום, מערכת וואלה! NEWS
שרידי מתקן תבערה שחובר לבלון שאותר בשריפה, בשבת/מערכת וואלה! NEWS, דוברות כבאות והצלה מחוז דרום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully