וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני פלסטינים נהרגו בהפגנות בעזה; ליברמן: "על חמאס לנהוג בחוכמה"

184 בני אדם נפצעו בעימותים עם צה"ל, בהם 70 מירי חי - אחד ההרוגים הוא נער בן 14. בסיור בקיבוץ אור הנר קרא שר הביטחון לחמאס "לנהוג בחוכמה ולשמור על השקט" והוסיף כי על אף שישראל אינה מעוניינת להיגרר למערכה ופועלת למנוע אותה, היא תדע להגיב על כל הסלמה

צילום: אבי כהן, עריכה: ניב מעוז

גבר פלסטיני בן 43 ונער בן 14 נהרגו היום (שישי) לאחר שנפגע בראשו במהלך עימותים עם כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, ממזרח לחאן יונס - כך נמסר ממשרד הבריאות הפלסטיני. עוד נמסר כי 184 פלסטינים נפצעו בעימותים, בהם 70 מירי חי ושבעה באורח קשה. בין הפצועים היו שלושה פרמדיקים וכן 11 ילדים ושבע נשים.

בתוך כך, תקף כלי טיס של צה"ל חוליית מפריחי בלוני תבערה בצפון הרצועה. בתקרית נוספת בשעות הערב הותקפה עמדת תצפית בצפון הרצועה, לאחר שנפתחה אש אל כוח צה"ל - מבלי שאיש נפגע.

מדובר צה"ל נמסר כי כ-7,000 פלסטינים לקחו חלק בהפגנות לאורך גדר המערכת בגבול עזה ובכמה מוקדים התפתחו הפרות סדר, לרבות יידוי אבנים והבערת צמיגים. כמה תקריות חריגות נרשמו שבמהלכן הושלכו מטעני צינור, בקבוק תבערה ואף רימון אל עבר חיילי צה"ל - אך בכולן נפלו אמצעי החבלה בתחום הרצועה. בתקרית אחרת חדרו כמה חשודים לשטח ישראל, חיבלו בגדר וחזרו לשטח עזה.

לקריאה נוספת:
עימותים בהר הבית: צעירים זרקו אבנים וזיקוקים לעבר שוטרים
הותר לפרסום: הנרצח בפיגוע הדקירה באדם - יותם עובדיה, בן 31
הודעתו האחרונה של המחבל: "בעזה סובלים - והעם הפלסטיני שותק"

שריפה ביער בארי, 27 ביולי 2018. דני בן דוד, קק?ל, מערכת וואלה! NEWS
כבאי פועל להשתלטות על שריפה ביער בארי, היום/מערכת וואלה! NEWS, דני בן דוד, קק?ל

משעות הצהריים פרצו עשר שריפות ביישובי הנגב המערבי. ביער בארי, ביער שוקדה וביער שמחוני. בנוסף לכך נמצא בלון המחובר לחפץ חשוד בבריכת שחייה ביישוב במועצה האזורית אשכול וחבלנים הוזעקו למקום. ביישוב נוסף באשכול נחת בלון שגרם לשריפה, שכובתה בידי אנשי ביטחון.

עוד באותו נושא

ברקע חשש מירי צלפים: צה"ל נערך להפגנות יום השישי ברצועה

לכתבה המלאה

ליברמן: "אם כאן יהיה צבע אדום - בעזה יהיה צבע אדום חזק"

בסיור בקיבוץ אור הנר במועצה האזורית שער הנגב אמר שר הביטחון אביגדור ליברמן כי ישראל אינה מעוניינת להיגרר למלחמה מול חמאס ברצועת עזה ועושה הכול כדי למנוע יציאה למערכה נוספת. אולם, הוסיף, "הכדור במגרש השני, לא שלנו ואני מאוד ממליץ לחמאס גם בסוף השבוע הזה להתנהג בחוכמה, בשקט ולא להכריח אותנו לעשות את מה שאנחנו יודעים לעשות ולא רוצים לעשות".

ברקע ביקורו של ליברמן באזור נערכו כוחות מתוגברים של צה"ל לאורך גבול רצועת עזה מחשש להפרות סדר אלימות, וכן פיגועי טרור כגון צליפה או השלכת מטעני חבלה. ברחבי גזרת אוגדת עזה הועמדו בכוננות צוותי כיבוי על גבי האמרים וגרורים להתמודד עם הצתות.

שר הביטחון אביגדור ליברמן בסיור בקיבוץ אור הנר עם חברי מפלגת ישראל ביתנו, 27 ביולי 2018. אבי כהן
ליברמן באור הנר, היום/אבי כהן

לדברי ליברמן, בשיחות שערך עם תושבי הקיבוץ שמע כי הם עסוקים במכסות המים ובמצב הרפתות, בעוד שמעבר לגבול "מתעסקים בחיים ודם, מוות, עוני ושנאה". עוד הוסיף ליברמן כי המשבר בעזה הוא תוצאה של החלטתו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לקצץ 300 מיליון דולר מהכספים המועברים לרצועה, בעוד שחמאס "לא מוכן להעביר דולר אחד לטובת האזרחים, החינוך והבריאות".

"כל תקציב חמאס, 270 מיליון דולר, הכול הולך לטובת רקטות ומנהרות", הוסיף שר הביטחון. "מבקשים מאיתנו ומהקהילה הבינלאומית להביא כסף לתושבי עזה זה אבסורד, זאת בעיה שלהם". הוא הביע תקווה כי בסוף השבוע יישמר השקט אך ציין כי "אם יהיה כאן צבע אדום יהיה צבע אדום חזק מאוד גם בצד השני".

טיפול בפצועים שנפגעו בעימותים עם צה"ל ברצועת עזה, 27 ביולי 2018. משרד הבריאות הפלסטיני, מערכת וואלה! NEWS
טיפול בפצועים בעזה, היום/מערכת וואלה! NEWS, משרד הבריאות הפלסטיני

את תגובתו הנוכחית של צה"ל כינה ליברמן "עוצמתית", אך הוסיף כי ייתכן שיהיה צורך לעלות שלב. "בסופו של דבר האחריות שלנו היא על כל גבולות המדינה", הוסיף. "האחריות היא להתמודד מול כל האיומים בו זמנית, להבטיח חיים נורמליים ואת השיגרה כאן ובכל מקום".

ליברמן ביקש להדגיש בדבריו כי האחריות על המצב האזרחי בעזה היא של הרשות הפלסטינית והוסיף כי "המשבר שחווים ברצועה הוא לא בגלל הכיבוש". לדבריו, בבתיהם של ראשי חמאס - אסמאעיל הנייה ויחיא סינוואר - יש חשמל ומים 24 שעות ביממה, בניגוד לשאר תושבי הרצועה, אך הם "מנצלים בצורה צינית את המצוקה האזרחית בעזה כדי לשסות אותם באזרחי ישראל, ואם הם חושבים שיוכלו להמשיך עם זה הרבה זמן אז הם טועים".

(עדכון ראשון: 17:30)

מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה בנאום על החלטת ארה"ב להכיר בירושלים כבירת ישראל, 7 בדצמבר 2017. רויטרס
"ניצול ציני של מצוקת תושבי עזה". הנייה/רויטרס
אדמה חרוכה בקרבת חממה ביישוב במועצה האזורית אשכול, 27 ביולי 2018. ביטחון אשכול, מערכת וואלה! NEWS
נזקי שריפה בחממה במועצה האזורית אשכול, היום/מערכת וואלה! NEWS, ביטחון אשכול
אלוף פיקוד דרום הרצי הלוי בגבול רצועת עזה, 27 ביולי 2018. דובר צה"ל
אלוף פיקוד דרום הרצי הלוי בגבול הרצועה, היום/דובר צה"ל
חייל בעמדת ירי בגבול רצועת עזה, 27 ביולי 2018. דובר צה"ל
חייל צה"ל בעמדת ירי בגבול עזה, היום/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully