וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודעתו האחרונה של המחבל: "בעזה סובלים - והעם הפלסטיני שותק"

מאיה הורודניצ'אנו וסוכנויות הידיעות

27.7.2018 / 1:10

שעה לפני שיצא לפיגוע הדקירה באדם, כתב המחבל מוחמד טארק בן ה-17 מהכפר כובר, ציוץ בטוויטר ובו כתב "למרות שהורגים אותו ולוקחים את אדמותיו, העם הפלסטיני לא עושה דבר. מי שנושא נשק צריך להשתמש בו כלפי האויב היהודי", כתב

צלמים זמניים מורשים

המחבל שביצע הערב (חמישי) את פיגוע הדקירה בהתנחלות אדם שבאזור ירושלים, פרסם ציוץ אחרון בחשבון הטוויטר שלו, שעה לפני שיצא למסע הרצח. בפיגוע נהרג גבר בן 31, ואחר בן 58 נפצע באורח קשה.

בציוץ כתב המחבל מוחמד טארק, בן 17 מהכפר כובר, כי "למרות שהורגים אותם ולוקחים מהם אדמות בכוח, הפלסטינים שותקים ולא עושים דבר. מי שנושא נשק ורק יושב ומסתכל על מעשי הטבח, הוא הבוגד". הוא הוסיף כי "למי שיש אקדח צריך לזכור שיש אויב אליו צריך לכוון את היריות ולא כלפי העם הפלסטיני".

המחבל ציין גם את המצב בעזה: "צריך לזכור שהילדים, הנשים והגברים בעזה סובלים מאד. הגיע הזמן למהפכה. חש להחזיר את עזה, את המוסלמים ואת התהילה שלהם ולהרחיק את החושך של היהודים מהעם הפלסטיני".

עוד בוואלה! NEWS:
"הפכו את הסוטים לגיבורים": מכתב רבני הציונות הדתית נגד הלהט"ב
"אבא אני אוהב אותך, קיבלתי כדור": הקלטת הקצין שנורה בגבול עזה
הדרוזים תוקפים את נתניהו על רקע חוק הלאום: "מוכר לוקשים לציבור"

המחבל אדם מוחמד טארק. מערכת וואלה! NEWS
המחבל מוחמד טארק/מערכת וואלה! NEWS

כוחות רבים הגיעו לאדם בעקבות פיגוע הדקירה שאירע במקום. ישראל נוימן, חובש בכיר במד"א, וכן פרמדיק מד"א, עמנואל שטרן סיפרו על הרגעים הראשונים שלהם בזירת האירוע. "ידענו שהפצוע אנוש צריך להגיע במהירות לחדר ניתוח. הכנסנו אותו לניידת ומיד התחלנו בפינוי לבית החולים תוך כדי מתן טיפול מציל חיים שכלל תרופות מיוחדות", תיארו השניים.

דניאל נדב, תושב הרחוב בו אירע הפיגוע, תיאר את רגעי הדקירה: "שמעתי צרחות וירדתי למטה כי חשבתי שזה ריב שכנים. פתאום ראיתי מישהו רץ אליי עם דם צועק עליי ואז שאלתי אותו מי אתה? פתאום קלטתי שזה מחבל עם סכין אז ברחתי לכיוון הבית". הוא הוסיף וסיפר על רגעי הבהלה כי "הילדה שלי צעקה מה קרה כשהכנתי אותה הביתה. כשהמחבל הבין שאין לו צ'אנס הוא הלך לדקור את השכנים. הוא דקר אחד, ואז עוד אחד ונורה. אחרי שירו בו הוא קם עם הסכין ואז שכן אחר ירד וירה בו".

עוד באותו נושא

פיגוע בהתנחלות אדם: שני פצועים באורח אנוש וקשה; המחבל נוטרל

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הגיע הזמן למהפכה". ההודעה של המחבל/מערכת וואלה!, צילום מסך
זירת הפיגוע ביישוב אדם. מד"א
זירת פיגוע הדקירה בהתנחלות אדם, הערב/מד"א

חובש רפואת חירום במד"א, אוראל אסולין, שהיה מהראשונים שהגיעו לזירה, מסר כי "במקום הייתה המולה רבה. שני גברים שכבו על הכביש כשהם במצב קשה וסובלים מפצעי דקירות. הענקנו להם טיפול ראשוני ופינינו אותם במהירות לבית החולים הדסה הר הצופים. במהלך הפינוי הדרדר מצבו של אחד הפצועים ובוצעו בו פעולות החייאה".

ראש מועצת בנימין אבי רואה התייחס לפגיוע באדם ואמר כי "לפני כשעה אירע פה פיגוע קרוב לרצחני של מפגע. כרגע אנחנו מתפללים לשלומם של הפצועים ולרפואתם. יש שמתזכרים אותנו שהמלחמה פה לא תמה ושכל מטרתם של שכנינו היא לפגוע ולרצוח יהודים וישראלים".

סגן ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אמר על התקרית כי "אירוע קשה מאוד פקד אותנו. המועצה האזורית בנימין עומדת הערב מאחורי היישוב אדם והתושבים. ברגעים אלו נמצאים צוותי המועצה ביישוב עם המשפחות ובבית החולים". בדבריו העביר מסר לשר הביטחון אביגדור ליברמן וציין כי "אסור לעבור בשתיקה על האירוע. אנחנו דורשים מהשר להורות לכוחות הביטחון לטפל בשורש תשתיות הטרור שבאוכלוסיה הערבית".

הגעת הפצוע מאירוע הדקירה בישוב אדם לבית החולים שערי צדק בירושלים. צילום: דוד מיכאל כהן/TPS, מערכת וואלה! NEWS
פינוי הפצועים לבית החולים, היום/מערכת וואלה! NEWS, צילום: דוד מיכאל כהן/TPS

מבדיקה ראשונית עולה כי המחבל הצליח לחדור את גדר האבטחה המקיפה את היישוב כשבידיו סכין. זמן קצר לאחר מכן המחבל דקר את שני הגברים ופצע אותם באורח אנוש וקשה. עדי ראייה שהיו במקום ציינו כי אזרח שהבחין בתקרית הגיב במהירות, ירה לעבר המחבל וחיסל אותו במקום. האזרח נפצע קל וטופל על ידי צוות מד"א בזירה.

(עדכון ראשון: 23:03)

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully