וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע דקירה בהתנחלות אדם: הרוג ופצוע קשה; המחבל נורה

מזירת הפיגוע בהתנחלות בבנימין פונו שני פצועים, בהם יותם עובדיה שנפצע באורח אנוש ומת מפצעיו בבית החולים. המחבל חוסל על ידי אזרח שנפצע קל והגיב לעברו בירי. "חשבתי שזה ריב שכנים ואז ראיתי עם סכין", סיפר עד ראייה

צלמים זמניים מורשים

פיגוע דקירה באדם - עדכונים שוטפים:

- בשעה 21:10 חדר מחבל ליישוב אדם ודקר שני בני אדם
- מהזירה פונו שני פצועים - גבר בן 58 במצב קשה וגבר בן 31 במצב אנוש, שלאחר מכן מת מפצעיו
- פצוע נוסף במצב קל, ירה לעבר המחבל ונטרל אותו בזירה
- חמאס: תגובה טבעית לפשעי הכיבוש
- המחבל: בן 17 תושב הכפר קובר שבאזור רמאללה

יותם עובדיה, בן 31, נהרג אמש (חמישי) בפיגוע דקירה בהתנחלות אדם (גבע בנימין) שבאזור ירושלים. בנוסף אליו אדם נוסף נפצע באורח קשה. צוות מד"א שהוזעק למקום העניק טיפול רפואי לעובדיה, שנפצע באורח אנוש, ולאדם בן 58 שנפצע באורח קשה, ופינה אותם לבית החולים הדסה הר הצופים בבירה. פצוע נוסף פונה במצב קל לבית החולים שערי צדק.

אחרי חצות הודיע בית החולים הדסה הר הצופים על מותו של עובדיה. הלווייתו תצא היום בשעה 13.00 מבית ההספדים הספרדי בגבעת שאול ירושלים.

הבוקר פשט צה"ל על בית המחבל בכפר כובר שליד רמאללה. בכלי תקשורת פלסטיניים דווח על עימותים במקום.

בשעות הבוקר הודיע בית החולים הדסה הר הצופים על שיפור במצבו של הגבר בן ה-58. בית החולים שערי צדק הודיע כי הגבר שאושפז במצב קל שוחרר לביתו.

זירת הפיגוע ביישוב אדם. מד"א
זירת הפיגוע באדם, הערב/מד"א

זירת האירוע, הערב:

כוחות הביטחון עורכים סריקות וחסימות בכניסה לכפרים הסמוכים ליישוב, כדי לשלול הימצאות מחבל נוסף ולאיתור סייענים. בעקבות האירוע בצה"ל הוחלט לתגבר את פיקוד המרכז בשני גדודים נוספים, מחשש שבהמשך יהיו ניסיונות לחיקוי הפיגוע.

מבדיקה ראשונית עולה כי המחבל הצליח לחדור את גדר האבטחה המקיפה את היישוב כשסכין בידיו. זמן קצר לאחר מכן המחבל דקר את שני הגברים ופצע אותם באורח אנוש וקשה.

אזרח שחלף במקום חשב תחילה שמדובר בתגרה. כשהבחין במתרחש הוא הגיב במהירות וירה למוות במחבל. האזרח, בן 41, נפצע קל, טופל על ידי צוות מד"א בזירה ולאחר מכן פונה לבית החולים.

"כשהגענו למקום הייתה המולה רבה", סיפר אוראל אסולין, חובש מד"א, שהיה בין הראשונים שהגיעו לזירת הפיגוע. "ראינו שני גברים כבני 50 ו-30 ששכבו על הכביש כשהם במצב קשה וסובלים מפצעי דקירות בפלג גופם העליון. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני מציל חיים שכלל עצירת דימומים והם פונו במהירות לבית החולים הדסה הר הצופים, במהלך הפינוי מצבו של אחד הפצועים הדרדר ובוצעו בו פעולות החייאה. בהמשך הגיע אלינו גבר נוסף כבן 40 כשהוא בהכרה מלאה וסובל מפצע דקירה בגפיים, הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח והוא פונה גם כן לבי"ח כשמצבו קל יחד עם נפגעת חרדה".

זירת הפיגוע ביישוב אדם. TPS, מערכת וואלה! NEWS
כוחות ביישוב אדם/מערכת וואלה! NEWS, TPS

"ידענו שהפצוע במצב אנוש צריך להגיע במהירות לחדר ניתוח", הוסיפו חובש בכיר במד"א ישראל נוימן, ופרמדיק מד"א עמנואל שטרן. "הכנסנו אותו לניידת ומיד התחלנו בפינוי לבית החולים תוך כדי טיפול מציל חיים שכלל תרופות מיוחדות. ניידות המשטרה שליוו אותנו במהלך הפינוי סגרו עבורנו את הצמתיים ואפשרו לנו להגיע בזמן הקצר ביותר ובבטחה לבית החולים".

דניאל נדב, תושב הרחוב אמר "שמעתי צרחות וירדתי למטה. חשבתי שזה ריב שכנים. פתאום אני רואה מישהו רץ עם דם אליי צועק אלי ואני שואל 'מי אתה?' פתאום אני רואה שזה מחבל עם סכין ברחתי לכיוון הבית".

נדב סיפר כי "הילדה שלי צעקה והכנסתי אותה הביתה. הוא הלך לדקור את השכנים דוקר אחד, ואז עוד אחד ונורה. מישהו עם מרצדס נתן לו מכה אחרי שירו בו. הוא קם עם הסכין אחרי שירו בו. ואז השכן פה אחר ירד וירה בו שוב".

זירת הפיגוע ביישוב אדם. TPS, מערכת וואלה! NEWS
זירת האירוע בהתנחלות אדם/מערכת וואלה! NEWS, TPS

ראש מועצת בנימין אבי רואה, טען כי פועלים בדואים בסביבת היישוב הבחינו במחבל בטרם ביצע את הפיגוע. לדבריו, המחבל אמר להם על כוונותיו והם ניסו למנוע ממנו להיכנס ליישוב, אולם הוא הסתער בריצה וחדר ליישוב. "כרגע אנחנו מתפללים לשלומם ורפואתם של הפצועים ושנתבשר בשורות טובות", אמר. "האווירה בצפון ובדרום של מתח אבל מסתבר שלמרות השאיפה שלנו לחיים נורמליים כמעט מדי יום עם המתגוררים פה לידינו".

המחבל זוהה כמוחמד טארק יוסף, בן ה-17, תושב כובר. "למרות שהורגים אותם ולוקחים מהם אדמות בכוח, הפלסטינים שותקים ולא עושים דבר", כתב בפוסט שהעלה ברשת החברתית לפני שביצע את הפיגוע. "מי שנושא נשק ורק יושב ומסתכל על מעשי הטבח, הוא הבוגד. לכל מי שיש אקדח צריך לזכור שיש אויב אליו צריך לכוון את היריות ולא כלפי העם הפלסטיני".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבל: מוחמד טארק יוסף, בן 17 מהכפר כובר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחמאס בירכו על הפיגוע ושיבחו את המחבל על מעשיו. "זו תגובה טבעית לפשעי הכיבוש והמשך האינתיפאדה של העם הפלסטיני", הוסיפו. כלי תקשורת פלסטינים מדווחים כי בעזה החלו תהלוכות שמחהף במהלכן חולקו ממתקים לעוברים ושבים, זאת בשל מה שהגדירו כ"הצלחת" הפיגוע.


(עדכון ראשון: 21:04)

הגעת הפצוע מאירוע הדקירה בישוב אדם לבית החולים שערי צדק בירושלים. צילום: דוד מיכאל כהן/TPS, מערכת וואלה! NEWS
בן 41 במצב קל מפונה לבית החולים שערי צדק, היום/מערכת וואלה! NEWS, צילום: דוד מיכאל כהן/TPS
הגעת הפצוע מאירוע הדקירה בישוב אדם לבית החולים שערי צדק בירושלים. צילום: דוד מיכאל כהן/TPS, מערכת וואלה! NEWS
בן 41 במצב קל מפונה לבית החולים שערי צדק, היום/מערכת וואלה! NEWS, צילום: דוד מיכאל כהן/TPS
זירת הפיגוע ביישוב אדם. TPS, מערכת וואלה! NEWS
כוחות בטחון בתרגיל ביישוב אדם/מערכת וואלה! NEWS, TPS
זירת הפיגוע ביישוב אדם. TPS, מערכת וואלה! NEWS
כוחות עורכים סריקות ביישוב אדם/מערכת וואלה! NEWS, TPS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully