וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרוזים תוקפים את נתניהו על רקע חוק הלאום: "מוכר לוקשים לציבור"

לאחר שראש הממשלה נועד עם שרים וח"כים והודיע כי "יקדם תכנית לביטוי מחויבות המדינה לעדה", הביקורת לא שוכחת. נתניהו הציע בפגישה שורת צעדים בניסיון למגר את תופעת הריסת הבתים בכפרים הדרוזיים, אולם ח"כ חסון דחה הצעה זו: "לא עושים לנו טובה"

עריכה: תום זואילי

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (חמישי) כי ייפגש מחר עם נכבדי העדה הדרוזית על מנת לגבש "תכנית שתיתן ביטוי למחויבות העמוקה של מדינת ישראל לציבור הדרוזי". זאת, בתום פגישה בבסיס הקריה בתל אביב שבה השתתפו השרים איוב קרא, יריב לוין, משה כחלון ואביגדור ליברמן.

לדברי גורמים שנכחו בפגישה "לא יהיה שינוי בחוק הלאום. לא נכון לפתוח אותו". לדבריהם, אחרי הפגישה יחל סבב שיחות עם קצינים דרוזים ועם חברי ההנהגה הדתית ולאחריו תתקיים ביום ראשון ישיבת ראשי מפלגות, "כדי לגבש גם תוכנית שתתן מענה לבעיות האמיתיות שלהם". עוד הוסיפו הגורמים כי "תישקל חקיקה שתיתן העדפה למשרתים בצבא".

בנימין נתניהו נפגש עם נציגי הדרוזים בקואליציה. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בפגישה בקריה, היום (צילום: חיים צח / לע"מ)/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בפגישה נכחו גם חברי הכנסת אכרם חסון (כולנו) וחמד עמאר (ישראל ביתנו) - שיחד עם ח"כ סאלח סעד (המחנה הציוני) עתרו לבג"ץ נגד חוק הלאום. הם הבהירו לנתניהו בפגישה כי "לא יורדים מהעתירה לבג"ץ עד שהחוק ישונה כך שיתוקן העוול".

נתניהו הציע בפגישה שורת צעדים בניסיון למגר את תופעת הריסת הבתים בכפרים הדרוזיים ואישורי תכניות מתאר, אולם ח"כ חסון דחה הצעה זו. "זה לא עושה לנו טובה", אמר חסון. בסביבת נתניהו טענו טרם הפגישה כי "לא יהיה שינוי בחוק" וכי היא נועדה "להסביר את הדברים", כך שיובן שהחוק לא פוגע בציבור הדרוזי.

הח"כים אכרם חסון וחמד עמאר הבהירו לנתניהו בפגישה: "לא יורדים מהעתירה לבג"ץ עד שהחוק ישונה כך שיתוקן העוול". נתניהו הציע בפגישה שורת צעדים בניסיון למגר את תופעת הריסת הבתים בכפרים הדרוזיים ואישורי תכניות מתאר, אולם ח"כ חסון דחה הצעה זו. "לא עושים לנו טובה".

לפני הפגישה אמר ח"כ חסון בריאיון למהדורת וואלה! NEWS כי הוא "מכבד" את הזמנתו של נתניהו לפגישה. אולם, הוסיף, "אם הפגישה לא תספק תשובות ופתרונות לשינוי סעיפים בחוק הלאום, אשתה קפה ואלך".

עוד באותו נושא

כחלון: "היינו פזיזים, טעינו בניסוח חוק הלאום, צריך לתקן"

לכתבה המלאה

לבני לראש העדה הדרוזית: "חייבת להיות ברית בין שווים"

בזמן הפגישה שערך נתניהו עם השרים והח"כים נועדה ראש האופוזיציה ציפי לבני עם ראש העדה הדרוזית שייח מוואפק טריף - שהוזמן אף הוא לפגישה עם נתניהו מחר.

טריף אמר בפתח הפגישה כי הוא שואף לאחדות בעם וכי מגילת העצמאות היא המענה לכל האזרחים. "אני מקבל מכל הארץ ומכל הקשת הפוליטית חיזוקים של אנשים שרק רוצים שוויון לכולם", הוסיף.

ראש האופוזיציה ציפי לבני  בפגישה עם ראש העדה הדרוזית מוואפק טריף, 26 ביולי 2018. מערכת וואלה! NEWS
שוחחו על מגילת העצמאות. לבני וטריף, היום/מערכת וואלה! NEWS

לבני, שהביאה עמה עותק של מגילת העצמאות לפגישה, אמרה כי היא הבסיס להקמת מדינת ישראל וכי בני העדה הדרוזית היו שותפים עוד לפני שהוקמה. "שוויון לא חל על חלק מהאזרחים אלא על כולם", הוסיפה. "זאת מגילת העצמאות וכל אזרח ישראלי מאמין בזה. אני לא מאמינה בתיקון לקבוצה אחת אלא לכולם". לדבריה, הברית עם האזרחים הדרוזים אינה ברית דמים וחייבת להיות ברית בין שווים.

ח"כ סאלח סעד (המחנה ציוני) אמר בתגובה להודעת לשכת ראש הממשלה כי "שוב נתניהו מוכר לוקשים לציבור. זאת דרכו- לחבק מחאה חיבוק דב וכך לקבור אותה. הפסקתי להאמין לספינים מבית לשכת ראש הממשלה. אני ממשיך במאבק בחוק הלאום בכל הכוח ואיתי המשפחות השכולות והציבור הדרוזי כולו".

הבדואים מצטרפים למחאת חוק הלאום: דורשים מראש הממשלה לתקן אותו

ראש המועצה המקומית טובא זנגרייה, המכהן כיו"ר פורום ראשי שמונה הרשויות והישובים הבדואים בצפון, חוסין הייב אמר כי "זה חוק גזעני! הוא פוגע ברגשות של כולם. אנחנו כועסים וזועמים". לדבריו, "אני שרתתי בצה"ל, אבא שלי שרת בצה"ל וסבא שלי שירת בצה"ל והיה ממקימי 'פל-הייב', פלוגת הבדואים של הפלמ"ח, אותו יזם יגאל אלון". עוד הוסיף הייב כי "מאז נפלו אצלנו הבדואים 200 חללים בהגנה על המדינה. אנחנו מאמינים שזו מדינת העם היהודי, אנחנו מסכימים לזה, אבל האמנו שהיא מדינת כל אזרחיה. מה אני אגיד עכשיו לתלמידי התיכון אצלנו שהולכים לצבא? מה אני אגיד לשוטרים ולוחמי מג"ב שלנו? וכולם פונים אלי עכשיו - אילו כוחות יש לי?"

ח"כ יהודה גליק (הליכוד), מקורב לבדואים המשרתים בצה"ל ומופיע באירועים רבות באירועים של הקהילה, מתעקש כי "כל המחאה הזו היא שקר. כל המהומה הזו היא עבודה של השמאל ושל התקשורת. קראתי את חוק הלאום מילה במילה ולא ראיתי בו שום ביטוי לגזענות". עוד הוסיף גליק כי "תאי גזים לא יוקמו בעקבותיו. זה פשוט מאד חבל. כל אלה שלא אכפת להם מהמדינה. יש מי שרוצה לחמם את האווירה כנגד ראש הממשלה כדי שיוכל להגיד נתניהו גרם להסתה. כל המחאה הזו היא בגלל אנשים שטוב להם לחמם את האווירה כדי שיוכלו להאשים את הממשלה".

(עדכון ראשון: 15:24)

מכתב בדואים נגד חוק הלאום ה-26 ביולי 2018. מערכת וואלה! NEWS
מכתבו של חוסין הייב לנתניהו נגד חוק הלאום/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully