וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע חשש מירי צלפים: צה"ל נערך להפגנות יום השישי ברצועה

27.7.2018 / 8:55

במקביל לשיחות התיווך של שליח האו"ם לאזור העלה הצבא את הדריכות בקרב הכוחות על הגבול לקראת הפגנות חמאס שיתקיימו בגבול תחת הכותרת: "יום השישי של הילדים השאהידים". לוחמי גבעתי שספגו השבוע הרוג ופצוע: "מוכנים להפתעות"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

כוחות צה"ל באוגדת עזה נערכים להתחדשות ההפגנות של ארגון חמאס אחרי תפילות יום השישי. על פי הערכות גורמים בפיקוד הדרום, אלפי פלסטינים צפויים להגיע היום (שישי) להפגנה בסימן: "יום השישי של הילדים השאהידים".

אתמול צה"ל צמצם את העבודות על הגדר כדי למנוע חיכוך עם חוליות סוררות פלסטיניות המגיעות ככל הנראה מתוך חמאס, אשר מבצעות ירי צלפים לעבר חיילי צה"ל. גורמים באוגדת עזה סיפרו כי חמאס צמצם את היקף כוחותיו בעמדות לאורך הגבול. מהאש שנורתה על ידי הטנקים אחרי פציעת קצין גבעתי אתמול, נהרגו שלושה פעילי הזרוע הצבאית של הארגון שאיישו עמדות.

עוד בוואלה! NEWS:
הודעתו האחרונה של המחבל: "בעזה סובלים - והעם הפלסטיני שותק"
הורים ושני ילדיהם נפגעו באורח קשה בשריפה בירושלים; חשוד נעצר
"מישהו רץ אלי מדמם, פתאום הבנתי שזה מחבל": תושבי אדם משחזרים

תקיפת צה"ל בעזה 25 ביולי 2018. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
עמדת צה"ל שהותקפה אתמול בידי צה"ל/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר

החשש באוגדת עזה הוא שבמסגרת ההפגנות האלימות על הגבול ייאלצו לוחמים וקצינים לפעול שוב באופן חשוף סמוך לגדר, ופלסטיני אלמוני ינסה לבצע שוב ירי. "אנחנו סומכים על עצמנו", אמר אחד המפקדים בשטח, והוסיף כי הם "פועלים בצורה חכמה. מנסים להימנע מ'פיגועי משיכה'. פחות להיות חשופים אבל אין ברירה. אנחנו משתמשים באמצעים לפיזור הפגנות. אם נצטרך, יש לנו אש משמעותית. גם סיוע מהקרקע של טנקים וגם מהאוויר. התצפיות מסתכלות ב-360 מעלות ואנחנו מוכנים גם להפתעות. אין התרעות מיוחדות אבל אנחנו דרוכים".

פלוגת החוד של גדוד צבר מחטיבת גבעתי ספגה לפני פחות משבוע מכה קשה לאחר שסמל המחלקה סמ"ר אביב לוי נהרג מירי צלף פלסטיני בגבול עזה. אתמול מפקד המחלקה נפגע לא רחוק מאותה נקודה מירי צלף פלסטיני ונפצע באורח קשה. היום לוחמי גבעתי מגדוד צבר וגדוד רותם שמבצעים פעילות מבצעית באוגדת עזה הסבירו שלמרות הצלף הפלסטיני שמסתובב בשטח הם לא קיבלו הנחיות מיוחדות למעט העלאת הדריכות בפעולות שסמוכות מאוד לגבול.

עוד באותו נושא

דיווח: ייבדק אם ציוציו של טראמפ מהווים שיבוש חקירת מעורבות רוסיה

לכתבה המלאה
תקיפת צה"ל ברצועת עזה ב-20 ביולי 2018. צילום מסך
תקיפת צה"ל ביום שבת האחרון/צילום מסך

"אנחנו פחות מדברים על התגובות של צה"ל למה שקורה עם חמאס ויותר עסוקים בהגנה על הגבול. המפקדים עומדים אתנו קרוב מאוד. לא סתם המ"מ נפגע", סיפר היום אחד הלוחמים מאותה פלוגה. חייל נוסף מהפלוגה סיפר עוד כי "אנחנו שואלים שאלות את המפקדים. מה קורה? מה עושים כדי להרחיק צלפים מהצד השני. למה התגובות לא יותר קשות? המפקדים אומרים לנו 'לא להתעסק בזה. להתרכז במשימה'".

מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף כמיל אבו רוקון העביר היום מסר לתושבי עזה לקראת ההפגנה מחר ואמר: "איראן, באמצעות תנועת הטרור שלה ברצועה, מנסה לגרור את עזה למלחמה על חשבונכם". לדבריו, "תנועת אלצאברין פועלת בחסות איראנית ומהווה זרוע ארוכה וישירה של מדינת ייצוא הטרור - איראן, זו שלקחה אתמול אחריות על הירי בעבר לעבר ישראל". בנוסף, אלוף אבו רוקון אמר לפלסטינים: "שימו לב כיצד זרועות התמנון האיראני מנסות להשתלט על הרצועה ולקבוע לכם את סדר היום". ההערכות במערכת הביטחון הן כי איראן היא המממנת העיקרית של ההפגנות בגבול הישראלי ומשלמת פיצויים בעלות של מאות אלפי דולרים למשפחות ההרוגים והפצועים לפי חומרת הפציעה.

לפי משרד הבריאות הפלסטיני, מה-30 במרץ ועד ל-25 ביולי נהרגו 152 פלסטינים, בהם שתי נשים ו-18 נערים מתחת לגיל 18. 16,750 בני אדם נפגעו בדרגות פציעה שונות. על פי נתוני המשרד, 3,200 ילדים ו- 1,385 נשים נפצעו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שר הביטחון אביגדור ליברמן והרמטכ"ל גדי איזנקוט בהתייעצות בקריה ב-20 ביולי 2018. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, אתר רשמי
ההתיעצות הביטחונית שקיים נתניהו עם ראשי מערכת הביטחון בשבוע שעבר/אתר רשמי, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully