וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים ושני ילדיהם נפגעו קשה בשריפה בי-ם; חשד: עובד שפוטר הצית

הארבעה, בהם נערה בת 14 וילד בן תשע, נפגעו בשריפה שפרצה במלון דירות ברחוב הנביאים בעיר. מצבו של אב המשפחה מוגדר קשה מאוד. נבדק חשד כי עובד שפוטר הצית מבואה וגרם לשריפה. ארגון הכבאות וההצלה: המלון פעל ללא רישיון, זימנו את בעליו לשימוע לפני סגירה

צילום: ניב אהרונסון וקים צילום, עריכה: ניב מעוז

ארבעה בני אדם נפגעו הלילה (שישי) באורח קשה בשריפה שפרצה במלון דירות ברחוב הנביאים בירושלים. הארבעה הם זוג הורים ושני ילדיהם - נערה בת 14 וילד בן תשע. מצבו של אב המשפחה, רונן, קשה מאוד ואילו מצבם של ילדיו, מאיה וינאי, מוגדר כקשה. הם מונשמים ומורדמים בבית החולים שערי צדק שבירושלים.

חקירת גורמי הכבאות העלתה חשד כי השריפה החלה בשל הצתה וייתכן ונגרמה בידי עובד שפוטר ממלון הדירות והצית מבואה בין הדירות. מעצרו של החשוד, מוחמד ג'עברי תושב מזרח ירושלים בשנות ה-30 לחייו, הוארך בבית משפט השלום בעיר בשישה ימים.

בית משפט השלום בעיר האריך את מעצרו של ג'אברי בשישה ימים. השופט מרדכי כדורי הוסיף כי אינו רואה בתשתית הראיות שהציגו חוקרי המשטרה הוכחה לכך שג'אברי פעל על רקע לאומני - אולם ציין כי "אכן הונחה תשתית לקשירת קשר".

עוד בוואלה! NEWS:
הודעתו האחרונה של המחבל: "בעזה סובלים - והעם הפלסטיני שותק"
הולך רגל בן 13 נהרג ונער נוסף נפצע בינוני מפגיעת רכב בתל אביב
"מישהו רץ אלי מדמם, פתאום הבנתי שזה מחבל": תושבי אדם משחזרים

מוחמד ג'עברי, חשוד בהצתת בית מלון שבו עבד בירושלים, בדיון בבית משפט השלום בעיר, 27 ביולי 2018. ניב אהרונסון
ג'עברי בבית המשפט, היום/ניב אהרונסון
שריפה ברחוב הנביאים בירושלים, 27 ביולי 2018. מד"א
זירת השריפה בירושלים, הלילה/מד"א

מבדיקה של מחלקת הגנה מאש בארגון הכבאות וההצלה מחוז ירושלים עלה כי המלון פעל ללא האישור הנדרש על פי החוק. אל בעלי המקום הוצא זימון לשימוע לפני סגירה של העסק כבר ביום ראשון הקרוב.

המשפחה שנפצעה, משפחת עוז מפתח תקווה, הגיעה לירושלים לרגל יום הולדת לקרוב משפחה. שלום הלל, קרוב המשפחה, סיפר כי הם"נסעו כל המשפחה ביחד, תמיד כל המשפחה יחד. משפחה מאוד מלוכדת. הגיעו אתמול בצהריים והעלו תמונות שהם נהנים והכול".

שלום סיפר כי הוא קיבל שיחת טלפון מגיסתו בשעה 2:30 לפנות בוקר. "אמרה לי 'שלום, מפנים אותנו. הייתה שריפה. מפנים את כולנו לבית חולים' וסגרה את הטלפון. התקשרנו שוב והיא אמרה שרונן גיסי נפצע יותר קשה מכולם. כמי שמכיר אותו, הוא בטח חילץ את כולן", אמר. הוא הוסיף כי רונן, אב המשפחה, חגג רק אתמול את יום הולדתו ה-45.

בניין מלון שנשרף בירושלים ב-27 ביולי 2018. נועם מושקוביץ
הבניין שנשרף, היום/נועם מושקוביץ
בניין מלון שנשרף בירושלים ב-27 ביולי 2018. נועם מושקוביץ
הבניין השרוף, היום/נועם מושקוביץ

טפסר משה סויסה, מפקד כבאות והצלה מחוז ירושלים, אמר: "עוד בשלבי כיבוי השריפה כשהגעתי למקום חשדתי כי המקום פועל ללא אישורים והיתרים כנדרש. כתוצאה מכך, אמצעי בטיחות רבים להגנה מאש, חום ועשן וכן פתחי מילוט היו חסרים או לא קיימים בבניין". לדבריו, צוות לוחמי האש "כמעט קיפח את חייו" בחילוץ הלכודים.

סויסה מסר כי "בכבאות והצלה רואים בחומרה רבה את התופעה של בעלי עסקים, ובמיוחד אכסניות ומלונות בהם מתאכסנים אזרחים רבים, אשר לא עומדים בדרישות החוק ולא מתקינים אמצעי בטיחות מאש כנדרש ומסכנים חיי אזרחים ולוחמי אש. מחוז ירושלים בכבאות יפעל לסגירת כל עסק המסכן חיים. בסיוע האגף המשפטי של כבאות והצלה מחוז ירושלים וגורמי אכיפת החוק, נפעל להעמיד לדין כל מי שיסכן את שלום הציבור".

זירת השריפה בירושלים ב-27 ביולי 2018. דוברות איחוד ההצלה, מערכת וואלה! NEWS
זירת השריפה/מערכת וואלה! NEWS, דוברות איחוד ההצלה
בניין מלון שנשרף בירושלים ב-27 ביולי 2018. נועם מושקוביץ
הבניין השרוף, היום/נועם מושקוביץ

הדיווח על השריפה, שפרצה בסמוך לבית החולים ביקור חולים בעיר, התקבל לפנות בוקר אצל הרשויות. כוחות משטרה שהגיעו למקום חסמו את צירי הגישה, וכוחות הכיבוי פעלו להשתלטות על הלהבות. הדיירים פונו מהמקום.

כעבור שעה קל הושגה שליטה באש, והצוותים החלו לבצע כיסוי סופי של הבעירה בבניין ואוורו של העשן הרעיל הרב שהצטבר במקום. מכוחות הכיבוי נמסר כי מספר רב של לכודים חולצו מהבניין על ידי הכבאים, שחדרו לבניין הבוער.

"הוזנקנו לשריפה בכוח של חמישה צוותים ומנוף גבהים, בעקבות דיווח על להבות אדירות הבוקעות מבניין ברחוב", סיפר רב רשף ניסים לוי, מפקד משמרת בכבאות והצלה ירושלים. "לוחמי האש חדרו אל תוך הבניין הבוער, תוך כדי שהם נכנסים פיזית אל תוך הלהבות, חילצו לכודים רבים, ובהמשך השתלטו על הלהבות, מנעו פגיעה קשה בכל דיירי הבניין ובכך נמנע אסון כבד במקום".

(עדכון ראשון: 04:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully