וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מישהו רץ אלי מדמם, פתאום הבנתי שזה מחבל": תושבי אדם משחזרים

המחבל שחדר את גדר היישוב הצליח לדקור שלושה בני אדם ולהרוג אחד מהם לפני שנוטרל באחד מרחובות ההתנחלות. "כשהמחבל הבין שאין לו צ'אנס פה - הוא הלך לשכנים ודקר", סיפרו עדי ראייה. ראש המועצה האזורית בנימין: "המאבק על הבית עדיין נמשך"

צלמים זמניים מורשים

"שמעתי צרחות בכל מקום, פתאום מישהו יצא עם דם" - כך תיאר דניאל נדב, תושב ההתנחלות אדם, שהיה עד לפיגוע הדקירה שהתרחש אמש (חמישי) ביישוב, את רגעי האימה. "כששמעתי צרחות ירדתי למטה. חשבתי שמדובר בריב שכנים. כשהגעתי, מישהו רץ אלי מדמם. פתאום אני קולט שזה היה המחבל עם הסכין".

"ברחתי מהר לכיוון הבית", שחזר. "הילדה שלי צעקה ומיד הכנסתי אותה הביתה. בשלב הזה, המחבל הבין שאין לו צ'אנס פה והמשיך לבית השכנים. הוא הצליח לדקור שכן אחד, ואז עוד אחד. אחר כך מישהו כנראה הצליח לירות בו. ואז מישהו עם מרצדס נתן לו מכה אחרי שירו בו, אבל המחבל קם עם הסכין. ואז שכן אחר ירד וירה בו".

עוד בוואלה! NEWS:
אצבע על ההדק, אצבע בסכר: איזה צה"ל מותיר מאחוריו איזנקוט?
המחלוקת על השבויים והתנגדות הסוררים: המלחמה בעזה מעבר לפינה
קצין נפצע בינוני מירי צלפים על הגדר, תשעה שיגורים לעבר ישראל

זירת הפיגוע ביישוב אדם. מד"א
זירת הפיגוע באדם, אמש/מד"א
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבל: מוחמד טארק יוסף, בן 17 מהכפר כובר/מערכת וואלה!, צילום מסך

סמוך לשעה 21:00 חדר מחבל תושב הכפר כובר הסמוך לרמאללה ליישוב, ודקר שני בני אדם. השניים פונו במצב אנוש וקשה לבית החולים, ומותו של אחד מהם נקבע מאוחר יותר בבית החולים. האזרח שהצליח לנטרלו בזירת האירוע נפצע אף הוא באורח קל ופונה לבית החולים שערי צדק.

יואב, המתגורר אף הוא סמוך לזירת האירוע, שב באותו הזמן לביתו מבית הכנסת ביישוב. "פתאום שמעתי יריות, חשבתי שאולי מדובר בזיקוקים", סיפר. "במקבץ הירי השני כבר הרחתי אבק שריפה. רצתי לכיוון הבית ואז אני רואה את המחבל שוכב על הרצפה והסכין נמצא לידו. במצלמה ראיתי את הנדקר הראשון".

"הנדקר נאבק איתו", המשיך. "הוא נאבק איתו, הוא דקר אותו בצוואר. המחבל רץ אחריו. ואז הוא ראה את האדם השני ודקר גם אותו".

זירת הפיגוע ביישוב אדם. TPS, מערכת וואלה! NEWS
כוחות ביישוב אדם, אמש/מערכת וואלה! NEWS, TPS

המחבל, מוחמד טארק בן ה-17, פרסם פוסט אחרון בחשבון הפייסבוק שלו שעה לפני שיצא למסע הרצח. בפוסט כתב טארק כי "למרות שהורגים אותם ולוקחים מהם אדמות בכוח, הפלסטינים שותקים ולא עושים דבר. מי שנושא נשק ורק יושב ומסתכל על מעשי הטבח, הוא הבוגד". הוא הוסיף כי "למי שיש אקדח צריך לזכור שיש אויב אליו צריך לכוון את היריות ולא כלפי העם הפלסטיני".

המחבל ציין גם את המצב בעזה: "צריך לזכור שהילדים, הנשים והגברים בעזה סובלים מאד. הגיע הזמן למהפכה. חש להחזיר את עזה, את המוסלמים ואת התהילה שלהם ולהרחיק את החושך של היהודים מהעם הפלסטיני".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפוסט שפרסם אמש המחבל, מוחמד טארק/מערכת וואלה!, צילום מסך
הגעת הפצוע מאירוע הדקירה בישוב אדם לבית החולים שערי צדק בירושלים. צילום: דוד מיכאל כהן/TPS, מערכת וואלה! NEWS
פינוי אחד מהפצועים, אמש/מערכת וואלה! NEWS, צילום: דוד מיכאל כהן/TPS

לאורך האירוע, צוותי הביטחון והמועצה האזורית בנימין פרסמו הנחיות לתושבים. "אחת לתקופה אנו מקבלים תזכורת שעדיין אנו נלחמים על הבית", אמר אבי רואה, ראש המועצה. "דווקא התקופה האחרונה הייתה תקופה יחסית שקטה, ושוב אנו מקבלים את התזכורת שהמאבק על הבית עדיין נמשך. מדובר ביישוב עירוני, גדול, מבוסס, סמוך מאד לירושלים, ולא באיזה ישוב קטן ומרוחק. אבל אנחנו נמשיך בדרך שבה אנו הולכים - לבסס לפתח ולהגדיל את ההתיישבות. המועצה נותנת סיוע ליישוב ולמשפחות הנפגעים בכל הנדרש. אנו מחזקים את היישוב אדם בשעה קשה זו".

(עדכון ראשון: 00:44)

זירת הפיגוע ביישוב אדם. TPS, מערכת וואלה! NEWS
כוחות בהתנחלות אדם, אמש/מערכת וואלה! NEWS, TPS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully