וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ייבדק אם ציוציו של טראמפ מהווים שיבוש חקירת מעורבות רוסיה

27.7.2018 / 1:51

על פי דיווח בניו יורק טיימס, התובע המיוחד רוברט מולר יבחן את פעילותו הענפה של הנשיא האמריקני בטוויטר, שם הוא מרבה להתייחס לחקירת המעורבות בבחירות לנשיאות כ"ציד מכשפות". בין היתר ייבדקו ציוציו נגד ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

(בווידאו: טראמפ מגיב לביקורת בעקבות מסיבת העיתונאים שערך עם נשיא רוסיה פוטין, בשבוע שעבר)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מרבה להתייחס בציוציו בטוויטר לחקירת המעורבות הרוסית בבחירות בארצו ולכנות אותה "ציד מכשפות". כעת מתברר כי התובע המיוחד בחקירה רוברט מולר בוחן גם את ציוציו של הנשיא כדי לבדוק אם הם מהווים שיבוש חקירה.

על פי דיווח בניו יורק טיימס, מולר בוחן ציוצים שצייץ טראמפ נגד ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי ונגד שר המשפטים ג'ף סשנס, כדי לקבוע אם הם מהווים ניסונות לשבש את החקירה, להלך אימים על עדים ולהפעיל לחץ על מערכת אכיפת החוק כדי לסיים את החקירה.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי, ינואר 2017. GettyImages
טראמפ עם ראש ה-FBI לשעבר קומי, מאי 2017/GettyImages

עוד דווח כי מולר מעוניין לתשאל את טראמפ בנושא, כחלק מחקירה רחבה יותר הקשורה לשיבוש אפשרי של ההליכים. תקריות נוספות שהוזכרו בהקשר זה הן השיחות שהיו לטראמפ עם קומי, שבהן ביקש ממנו "להניח" לחקירה של היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין. עוד הוזכרו שיחותיו של הנשיא עם שר המשפטים סשנס וכן האפשרות שיבחר להשתמש בכוחו כדי להעניק חנינה לעדים פוטנציאליים.

עורכי הדין של טראמפ מסרו לעיתון כי אף אחד מהפעולות האלה לא מהווה שיבוש חקירה, וכי כל מה שטראמפ עשה, לרבות פיטוריו של קומי, היה במסגרת הסמכות שלו כנשיא. עם זאת ציינו בעיתון כי באופן פרטי הביעו כמה מעורכי הדין חשש שמולר יחבר יחד כמה מן התקריות הללו כדי לבנות תיק נגד טראמפ בחשד להתערבות בחקירה.

במקביל דווח הערב בעיתון וול סטריט ג'ורנל כי אלן וייסברג, מנהל הכספים של תאגיד טראמפ, זומן להעיד בפני חבר מושבעים פדרלי במסגרת חקירתו של עורך הדין לשעבר של טראמפ מייקל כהן, המתבצעת בניו יורק. לא ברור אם וייסברג כבר תושאל, ובמידה שכן - אילו שאלות נשאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully