וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצתות בדרום: שריפה סמוך למכללת ספיר בעקבות בלון תבערה

28.7.2018 / 18:36

כוחות הכיבוי פועלים לבלימת שש שריפות, ולמניעת התפשטותן. שריפה אחד פרצה בגבים, סמוך למכללת ספיר, בעוד ששריפות נוספות פרצו בניר עם, מפלסים ובתקומה. בוחני שריפות קבעו כי מדובר בהצתות של בלוני תבערה ששוגרו מהרצועה. בשלב זה לא נשקפת סכנה לבתי התושבים באזור

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

שש שריפות פרצו בשעות אחר הצהריים (שבת) בשטחים הסמוכים לקיבוצים ניר עם, גבים, תקומה ומפלסים שבעוטף עזה, זאת בעקבות בלוני תבערה ששוגרו מרצועת עזה. השריפה בגבים פרצה סמוך למכללת ספיר שנמצאת אף היא באזור.

צוותי כיבוי והצלה פועלים להשגת שליטה בהתפשטות הלהבות ובבלימת האש, בסיוע מטוסי כיבוי וכוחות צה"ל. בשלב זה, לא נשקפת סכנה לבתי התושבים בקיבוצים ואין כל הנחייה להתפנות מהמקום. כמו כן, בוחן שריפות אישר כי השריפות אכן נגרמו על ידי בלוני תבערה ולא בשל גורם אחר.

ההצתות בדרום באות על רקע ההפגנות שהתקיימו אתמול סמוך לגדר המערכת, במהלכן נהרגו גבר פלסטיני בן 43 ונער בן 14. משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי 184 מפגינים נפצעו בעימותים מול כוחות הביטחון, בהם 70 מירי חי ושבעה באורח קשה. בין הפצועים היו שלושה פרמדיקים וכן 11 ילדים ושבע נשים.

לקריאה נוספת:
שני פלסטינים נהרגו בהפגנות בעזה; ליברמן: "על חמאס לנהוג בחוכמה"
ההתבצרות במסגד בהר הבית: 24 נעצרו בחשד להתפרעות
הודעתו האחרונה של המחבל: "בעזה סובלים - והעם הפלסטיני שותק"

צוותי כיבוי פועלים בשריפה גדולה סמוך לגבים ובסיוע של זרנוקי מים של צה"ל ויחד עם 2 מטוסי כיבוי מטייסת אלעד. חוקר שריפות שהגיע למקום עוד בתחילת האירוע קבע חד משמעית כי השריפה נגרמה מבלון, 28 ביולי 2018. דוברות כבאות והצלה מחוז דרום, מערכת וואלה! NEWS
שרידי בלון התבערה ששוגר מעזה, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות כבאות והצלה מחוז דרום

בתוך כך, כלי טיס של צה"ל תקף אתמול חוליית מפריחי בלוני תבערה בצפון הרצועה. בתקרית נוספת בשעות הערב הותקפה עמדת תצפית בצפון הרצועה, לאחר שנפתחה אש אל כוח צה"ל - מבלי שאיש נפגע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שריפה ביער בארי, 27 ביולי 2018. דני בן דוד, קק?ל, מערכת וואלה! NEWS
דליקה שפרצה ביער בארי בעקבות בלון תבערה, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, דני בן דוד, קק?ל

דובר צה"ל מסר כי כ-7,000 פלסטינים לקחו חלק בהפגנות לאורך גדר המערכת בגבול עזה ובכמה מוקדים התפתחו הפרות סדר, לרבות יידוי אבנים והבערת צמיגים. כמה תקריות חריגות נרשמו שבמהלכן הושלכו מטעני צינור, בקבוק תבערה ואף רימון אל עבר חיילי צה"ל - אך בכולן נפלו אמצעי החבלה בתחום הרצועה. בתקרית אחרת חדרו כמה חשודים לשטח ישראל, חיבלו בגדר וחזרו לשטח עזה.

צוותי כיבוי פועלים בשריפה גדולה סמוך לגבים ובסיוע של זרנוקי מים של צה"ל ויחד עם 2 מטוסי כיבוי מטייסת אלעד. חוקר שריפות שהגיע למקום עוד בתחילת האירוע קבע חד משמעית כי השריפה נגרמה מבלון, 28 ביולי 2018. ניר נוסוייב, דרום ביטחוני, מערכת וואלה! NEWS
השריפה בגבים במבט על/מערכת וואלה! NEWS, ניר נוסוייב, דרום ביטחוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully