וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מכתב הרבנים, הרב של ירושלים נגד דגלי הגאווה: מסמלים טומאה

31.7.2018 / 10:45

לוואלה! NEWS נודע כי הרב אריה שטרן, שיצא בשבוע שעבר נגד חוק פונדקאות, שיגר מכתב לראש העיר ברקת בדרישה להסיר את דגלי הגאווה מאזורים בעיר הסמוכים לבתי כנסת בטענה כי הם מטמאים את המקום. "כל אחד מסוגל להבין שאין להניף לידם את הדגלים המסמלים את ההיפך"

צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן

אחרי שעורר סערה במכתב נגד פונדקאות לאבות יחידנים, הרב אריה שטרן, רבה של ירושלים מסמן מטרה חדשה: דגלי הגאווה במצעד שיתקיים ביום שישי הקרוב בעיר. לוואלה! NEWS נודע כי לאחרונה שיגר הרב שטרן מכתב לראש עיריית ירושלים ניר ברקת שבו הוא דורש להסיר את דגלי הגאווה מאזורים מסוימים בעיר הסמוכים לבתי כנסת בטענה כי הם מטמאים את האזור.

"לצערי הרב גם השנה מתוכנן לקיים את המצעד שאין רוח חכמים נוחה הימנו", כותב הרב שטרן על קיום המצעד בבירה. "אמנם כבר התברר לנו שאי אפשר למנוע את קיום המצעד, אבל בקשה אחת יש לנו והיא שלא להניף את הדגלים ברחוב המלך ג'ורג בקטע של בית הכנסת הגדול ובית הכנסת ישורון אשר הם נחשבים כסמלים לקדושת ירושלים". הרב שטרן מציין כי בקשתו נובעת היות ולדבריו "כל אחד מסוגל להבין שאין להניף לידם את הדגלים המסמלים לצערנו את ההיפך".

עוד בוואלה! NEWS:
מחאת הקצינים הדרוזים מתרחבת: עוד קצין קרבי הצהיר כי יפסיק את שירותו
אסד השתלט על הגבול עם ישראל - ונערך לקרב הגדול על עתידו
דיווח: קוריאה הצפונית מפתחת טילים בין-יבשתיים חדשים

תפילה חגיגית בבית הכנסת בהשתתפות יו"ר הכנסת והרב הראשי לירושלים. 14 בפברואר 2017. דוברות הכנסת, יצחק הררי, מערכת וואלה! NEWS
הרב שטרן/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת, יצחק הררי

בסביבתו של הרב שטרן ציינו כי בשנה שעברה הייתה לו דרישה דומה, וזו התקבלה באופן חלקי כך שהוסרו הדגלים באזור הספציפי בירושלים. לדבריהם, "השנה, עד כה הבקשה זוכה להתעלמות מוחלטת. זה פוגע בקדושת העיר".

הרב שטרן עמד בשבוע שעבר במרכז סערה ציבורית לאחר שפורסמה הקלטה מהתבטאויות שלו נגד פונדקאות לאבות יחידינים. "יש איסור לקיים את המציאות הזו של הלהט"בים בכלל", אמר אז. "אבל אף אחד לא מדבר על כך שבעצם מגדלים פה או גורמים להולדת ילדים שנכנסים לחיים מאוד מוזרים ולא טבעיים, של חיים בלי אבא ואימא". דבריו גררו תגובות חריפות במערכת הפוליטית ובשל כך נולד מכתב הרבנים.

לקריאה נוספת

מקורבת לאבי גבאי נחשדה שזייפה מסמך - ונעצרה לחקירה

לכתבה המלאה
משתתפי מצעד הגאווה בירושלים  3 באוגוסט 2017. מגד גוזני, מערכת וואלה!
"הדגלים - מסמלים טומאה". מצעד הגאוה בירושלים בשנה שעברה/מערכת וואלה!, מגד גוזני

על המכתב שנחשף בוואלה! NEWS חתומים יותר ממאה רבנים מהציונות הדתית והם כתבו דברים חריפים נגד הקהילה הגאה. הרבנים מאשימים את ארגוני הלהט"ב ב"טרור אגרסיבי" וב"שטיפת מוח תקשורתית כאילו יש איזה מושג של משפחה" במטרה "להפוך את הסוטים לגיבורים". בין הרבנים, יגאל לוינשטיין, שמואל אליהו, דב ליאור, ישראל צבי טאו ועוד. הם טענו במכתבם כי הילדים שייוולדו בפונדקאות לזוגות הומואים "יהיו אומללים אם לא יאומצו במשפחות נורמטיביות".

את המכתב פרסמו הרבנים, ביוזמת ארגון רבני דרך אמונה, נאמני הרבנות הראשית ומרכז ליב"ה, כגיבוי למתקפה נגד רב העיר ירושלים אריה שטרן.

מהבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות נמסר בתגובה כי "עצוב לראות שדמות ציבורית, אליו רבים נושאים עיניים ואף הגיע ב 2015 לגנות את האלימות אחרי רצח שירה בנקי ז"ל, ממשיך במסע הפוליטי שלו לרבנות הראשית וכל האמצעים כשרים, אף שקרים. מדי שנה אנו מקפידים שלא לתלות את דגל הגאווה מול בית הכנסת הגדול, לא כיוון שהוא "מסמל טומאה", כדבריו ההזויים, אלא מתוך התחשבות ומחויבות ברוח ירושלמית לחיים משותפים על אף חילוקי הדעות. בניגוד לרב, אנחנו לא עוסקים בפרובוקציות, אלא במחאה ודרישה לשיווין, חיים בכבוד ובביטחון. אמירות מסיתות ושקריות מסוג זה הן בדיוק הסיבה בגללה כולנו צריכים לצעוד ביחד ביום חמישי הקרוב, למען גאווה וסובלנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully